Vis eten, wel of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Madewi, 24 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madewi

Madewi Lid

25 mei 2016
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met een wonder zijn we eindelijk zwanger! Inmiddels gaan we de achtste week in.

Ik probeer er uiteraard alles aan te doen om alles zo gezond mogelijk te doen.
    Ik lees overal dat het eten van vis gezond is, maar je leest ook overal zulke tegenstrijdige berichten.

Bijv. mag je makreel eten van de visboer? Dat het niet vacuüm verpakt mag lees ik, maar kan nergens vinden of je dit wel vers mag hebben.
    En bijv. zalmmoot. Mag dat ook alleen van de visboer of ook vanuit de supermarkt?

Ben benieuwd naar jullie bevindingen!

2. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Als ik twijfelde keek ik altijd op de website van het voedingscentrum. Verder heb ik me er nooit zo mee bezig gehouden. Je wordt helemaal gek gemaakt en die stress kon ik niet gebruiken, net als alle andere zwangere vrouwen. 😊

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Gerookte vis van de visboer (die dus niet vacuüm verpakt is geweest) mag je gerust eten!
    Zalmmoot van de supermarkt mag je ook eten maar dan moet je het wel door en door verhitten.

4. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ja, vis eten is gezond!
    Ik houd het graag bij de gebakken vissen, dan weet je in ieder geval zeker dat de gevaarlijke bacterieën dood zijn. Verder is het inderdaad verstandig een aantal grote roofvissen te vermijden: zwaardvis, makreel, wilde tonijn, dat soort vissen. Doordat deze vissen in het wild vaak op pad zijn om kleinere vissen te verorberen krijgen ze onevenredig veel kwik binnen, en dat kan schadelijk zijn.

Bekijk inderdaad het lijstje van het voedingscentrum even, en doe dan wat voor jou goed voelt. Zo eet ik geen gerookte zalm, ook niet van de visboer, maar dat is meer voor mijn eigen gevoel dan omdat ik echt geloof dat het kwaad kan. Dat gevoel mag er ook zijn, en als ik dan met een stukje gebakken zalm gerust ben heb ik niemand kwaad gedaan. Zo raad ik het eigenlijk iedereen aan: luister naar je hart.

Deel Deze Pagina