hallo allemaal, mijn vriend en ik zijn erover uit dat het niet meer samen werkt. maar nu ga ik kijken voor een ander huisje. wat voor een toeslagen kan ik allemaal aanvragen ? en waar moet ik dat doen ? ik ben hier helemaal niet bekend mee , maar nu ik alles alleen moet doen met mijn zoontje kan ik elke euro extra gebruiken. alle tips zijn welkom. groetjes
Kijk eens bij www.toeslagen.nl daar staat veel info over toeslagen e.d. En mbt inkomstenbelasting moet je wachten tot je echt een eigen huis hebt en alleen woont met je zoontje... want daar geldt een 6 maanden termijn nl. dus krijg je na 1 juli een eigen huis dan komt je pas in 2012 in aanmerking voor de alleenstaande ouderkorting. Je moet 6 maanden op jaarbasis alleenstaande ouder zijn, en dan ook echt alleen met je kindje wonen op een woonadres. Sterkte met alles!
Hier nog een jonge mama, bij wie de relatie net over is. Gelukkig kunnen mijn ex en ik in goed overleg allerlei afspraken maken, maar de onzekerheid over bv. eigen woonruimte, financiële toekomst e.d. maakt me wel eens moedeloos. Ook ik heb geen idee, waar ik overal recht op heb en hoe ik dit moet regelen. Heb hier nog nooit mee te maken gehad. Verder valt het gewoon al niet mee om leuke en betaalbare woonruimte te vinden. Pfff, zal blij zijn als alles een beetje achter de rug is en ik samen met Jasmine ons eigen plekje heb, om een nieuwe toekomst te beginnen
Mag ik vragen hoe jullie dan aan een huis komen? Ik heb zelf 2 kinderen en woon samen met mijn partner in een koophuis. Onze relatie gaat totaal niet goed, ik wil het nog proberen voor de kids, maar ben bang dat er een moment komt dat ik dat niet meer volhou. Maar vooral de onzekerheid houdt me ook tegen. Ik wil mijn kids wel een eigen plekje kunnen bieden. Hoe gaat dat met een gezamelijk koophuis en dan ieder een eigen plekje moeten vinden?
Van mijn vriendin heb ik begrepen dat degene die in het huis blijft (en dus niet vertrekt) de meeste rechten heeft. Subsidie is afhankelijk van je inkomen en leef- en woonsituatie. Je kunt eens bij de gemeente en het belastingkantoor informeren waar je allemaal recht op hebt. Omdat ik verder niets weet over jullie situatie kan ik alleen maar wat steekwoorden opschrijven waar jullie op kunnen googlen: - belastingdienst; huurtoeslag - belastingdienst & gemeente; kinderopvangtoeslag - belastingdienst; voorlopige teruggaaf inkomstenbelasting - gemeente; bijstand WWB of andere vorm - gemeente; bijzondere bijstand (voor een inkomen tot 120% van het minimumloon dus niet aleen voor uitkeringsgerechtigen) denk bjvoorbeeld aan kosten voor juridische bijstand, tandarts- en studiekosten, inrichten kinderkamer, wasmachine, advocaat etc. etc. - allimentatie - zorgtoeslag - kindgebonden budget - gratis rechtshulp via het juridisch loket - kwijtschelding gemeentelijke en waterschapsbelasting Jullie komen er wel, echt! Het is zonde als je geen gebruik maakt van de regels. Vraag gewoon alles aan waar je recht op hebt.