Wanneer wisten jullie dat het "klaar" was?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 1991Mamavanvier, 13 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Geen idee. Na de tweede en de derde die tegelijk kwamen heb ik heel lang geroepen dat we klaar waren. Maar denk dat dat misschien meer tijdelijk even klaar mee zijn is geweest. Want uiteindelijk kwamen de kriebels weer en ook in praktische zin ontstond er ruimte, omdat de jongsten zelfstandiger werden. Hoe het hier na is, geen idee. We zien het wel.

2. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    In maart bevallen van onze 4e.. ben echt heel super erg dankbaar. We hebben samen afgesproken dat nummer 4 ook echt de laatste is. En toch.. het kriebelt al weer en dat wordt alleen maar erger wanneer m’n man opmerkingen maakt over een eventuele 5e enz. Ik heb moeilijke bevallingen gehad en vooral mijn man “durft niet meer”, hij zei laatst: een kind er bij zou ik nog wel willen, maar geen bevallingen meer. Waarop ik zei: maar jij hoeft toch niet te bevallen?
    Maar goed.. ons verstand gaat het hopelijk winnen, maar tot nu toe gaat er nog niks op marktplaats zoals de wieg, babynestje etc. Heb wel met een brok in m’n keel al m’n zwangerschapskleding weggeven aan zwangere vriendin. Ik ben eigenlijk een beetje pissig op mezelf, want ik heb zoooo bewust afscheid genomen van het zwanger zijn, ik heb de verloskundige een bedankje gestuurd voor alle mooie jaren en ik roep heel hard tegen iedereen dat we compleet zijn, heb zelfs heel demonstratief meteen na de bevalling mijn onderschrift hier aangepast, maar och die rammelde eierstokken he.. of in mijn geval eierstok..want heb dr maar eentje. Onze kinderwens is rijkelijk vervuld. Maar het idee nooit meer zwanger zijn vind ik nog even raar.

LaVitaBella vindt dit leuk.
  3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Hier heeft de natuur besloten dat het klaar is na twee kinderen. Ik heb mezelf altijd met 3 kinderen gezien maar helaas mocht dat niet zo zijn. Ik ga er van uit dat het straks oké voelt en ook altijd zo zal blijven voelen.
    Verder voel ik me wel compleet met mijn jongens en man. Dat zal pas veranderen als 1 van de twee uit huis gaat :p

2littlemonkeys, Spectre en Neuzeke vinden dit leuk.
  4. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Toen we voor een 2de gingen was al duidelijk dit is de laatste. En zo denken we er beide nog over.

Heb 2 geweldige knullen en daar blijft t bij.

Volgende fase oma worden over jaar of 20 whahahahaha

Luna86 vindt dit leuk.
  5. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Ik durf het niet meer uit te spreken. Na mijn dochters echt geroepen het nooit meer te willen, alles weggeven en ook heel hard geroepen dat het klaar was. Ik heb zelfs nog vaak gezegd blij te zijn met mijn vrijheid een beetje terug te hebben. Een kindje is geweldig maar je vrijheid is een heel stuk minder. Tot ik mijn partner tegenkwam en het ineens begon te kriebelen! Zie banner:cool:

2littlemonkeys en 1991Mamavanvier vinden dit leuk.
  6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.823
    18.542
    113
    Vrouw
    We wilden graag 2 kindjes en ben nu zwanger van de 2e. Lange tijd onzeker geweest of het er ooit nog van zou komen aangezien het lang duurde voor ik zwanger was. Maar na deze zwangerschap is het goed zo.. het zwanger zijn en de weg er naar toe vind ik niet 1 van de leukste dingen. Zeker wel 1 van de mooiste dingen om zwanger te zijn! Maar met 2 kindjes voelt ons gezin wel compleet denk ik.

Neuzeke en Luna86 vinden dit leuk.
  7. Lara123

Lara123 Actief lid

27 okt 2013
    161
    43
    28
    Noord-Holland
    Ik ben bang nooit een compleet gevoel te krijgen haha. Liefst 4 kinderen, maar 5 klinkt ook leuk

8. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Dit echt precies. Minus het allerlaatste stukje, die van ons slaapt ondertussen hele nachten door en dat voeden snachts heb ik nog geen dag gemist.

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dat was hier gewoon een gevoel, na E. had ik 0,0 kriebels meer. Als ik een moeder met een baby zag, dacht ik alleen maar: wat lekker dat ik die periode gehad heb. Als we het over sterilisatie hadden, had ik geen moment het gevoel dat dat wel erg definitief was, prima doe maar. Tsja, dat gebeurde niet op tijd en toen kwam dit kindje in mijn buik. Hij is hartstikke welkom en ik zal hem niet meer willen missen als hij er is, maar ik merk nu wel heel goed waarom ik niet meer wilde. Hierna is het dus echt afgelopen.

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Verstandelijk absoluut al tijdens zwangerschap van de derde. En gevoelsmatig kwam het ook snel tijdens het eerste levensjaar van mijn derde, toen het erg, erg druk werd en we als gezin veel moeilijke tijden doormaakten. Bij iedere fase die afgesloten wordt ben ik opgelucht dat laatste keer was.
    Ik weet dat ik (en wij als gezin) echt, echt, echt geen baby meer bij kunnen hebben.

11. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Ik wilde heel graag 3 kindjes, nu zwanger van de 3e en het voelt meteen af en compleet. Ik ben vreselijk ziek van de zwangerschap en dat wil ik ook gewoon niet nog een keer, heeft echt z'n weerslag op thuis.
    Dus misschien zal die baby kriebel ooit nog is komen maar voor nu zeg ik dat het hierna echt klaar en compleet is.

12. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik heb altijd al geroepen dat ik 2 kindjes wil. Nr 2 is onderweg, dus daarna ben ik klaar. Het zwanger zijn en bevallen is dan ook niet aan mij besteed. Ik ben blij als ik me gewoon weer fit voel en lekker kan gaan genieten van de kinderen, maar dat duurt nog wel weer even. Ik heb het er allemaal voor over hoor, maar hierna nooit meer ;)

13. iMum

iMum Bekend lid

24 okt 2019
    646
    567
    93
    Vrouw
    Hier zijn we compleet gelukkig met zijn drietjes.
    Na het afgelopen half jaar 2 miskramen te hebben gehad, hebben we (vooral ik) besloten dat het goed zo is.

14. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Ik zou nog wel eens opnieuw zwanger willen zijn maar dan zonder de baby erna, haha!
    Na de komst van mijn dochter voelde het voor mij helemaal compleet. Soms denk ik wel eens: misschien in de toekomst... Maar laatst droomde ik dat ik zwanger was en het zweet brak me uit, dat zegt me genoeg!

Deel Deze Pagina