Hoi allemaal, Wij krijgen een jongen en weten de naam alleen zitten we steeds te twijfelen hoe we het gaan schrijven. Dus heel graag jullie mening en alvast heel erg bedankt voor je reactie. 1) Kieran 2) Kyran 3) Ciaran
kieran. Ik ben er voor om namen zo simpel mogelijk te schrijven. Dus niet thom, maar tom. Ik heb ook wel eens de term "opgesjiekt" genoemd, maar dat viel bij sommigen niet goed hier
Kieran, ik zou namen altijd zo 'simpel' mogelijk opschrijven. Niks irritanter dan je hele leven je naam moeten spellen. En ik denk ook dat je moet uitkijken dat het niet te 'gezocht' wordt. Ik vind Kieran overigens een hele mooie naam!
Kieran en Kyran vind ik allebei kunnen, het is maar net waar je van houdt. Beide lijkt me ook meteen duidelijk hoe je het uit moet spreken. Mijn stem is gegaan naar Kyran. Ciaran zou ik niet kiezen, daar is niet meteen duidelijk hoe je de naam uit moet spreken. Kie-ja-ran? Sie-ja-ran? Chi-ja-ran? Ik zou niet zo snel op Kie-ran komen, door die a erin.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens! Omdat het populaire Kyan vaak met Y geschreven word, denk ik dat veel mensen voor Kyran zullen gaan! Ik ook Ik kan het mis hebben hoor!!
Ik zou eigelijk voor Kiran gaan, maar die staat er niet bij. Dan maar Kyran, de meest normale schrijfwijze voor mij.
Ik vind Kieran er heel vreemd uitzien. Net of je het fonethisch wilt schrijven. Naar mijn weten is het gewoon een engelse naam die dus ook op die manier geschreven wordt in het orgineel. Dus Kyran. Net als dat ik mijn zoontje zijn naam als Vins zou schrijven, dat ziet er ook niet echt uit is mijn mening... Zo hoort de naam niet .
Bij een oud klasgenootje van mij schreef je het als Kiran. Daarom vind ik die schrijfwijze mooier. als ik uit jou rijtje moet kiezen kies ik voor Kieran
Ik ben het met je eens! alleen heb ik in dit geval wel voor Kyran gekozen, omdat het geen nederlandse naam is (toch?)
Allemaal bedankt voor jullie reactie en jullie stem. We zijn er wel uit of de hormonen moeten nog weer aan het werk gaan haha maar daar ga ik niet vanuit. thx.