wanneer ''wisten' jullie het zeker: ik ben zwanger

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door 86lizzy86, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 86lizzy86

86lizzy86 Actief lid

2 nov 2016
    276
    21
    18
    Dames

We zijn ''al'' 9 maanden bezig en vooral de eerste maanden voelde ik voor NOD vanalles waardoor ik dacht dat het raak was. Helaas iedere keer kwamen de rode duivels netjes na 28 dagen in mijn cyclus.
    Vorige maand kwamen deze 2 dagen later en daardoor dachten we weer dat het raak was maar helaas.

Nu is mijn cyclus dus anders omdat mijn cyclus normaal 28 dagen is en nu 30
    Dus mijn NOD is donderdag, vrijdag of zaterdag

ik zit nu op 3 of 5 dagen voor nod en ik voel eigenlijk helemaal niks. Soms pijnlijke tepels en raar gevoel in mijn onderbuik, maarja dat heb ik dus in het verleden ook wel eens gehad voordat mijn menstruatie kwam.

Hebben jullie misschien iets gehad waardoor je wist dat het deze ronde raak was, een gevoel of symptomen?

2. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ik weet het nu echt zeker dat het raak is. Al moet ik nog minimaal een week wachten tot ik kan testen.
    Ik heb een super regelmatige cyclus. Ik ben echt heel gevoelig. Ik heb echt koorts rond mijn eisprong dat ik soms ziek op de bank lig.
    Na een paar dagen zijn alle klachten helemaal weg ook geen pre menstruele klachten.

Nu sinds deze ronde weer voor een tweede kindje en ik ben ontzettend misselijk al 4 dagen. Steeds als ik wat eet zakt het, maar o o wat beroerd.
    Ik heb vrijdagavond een paar minuten lang felle steken gevoeld dat ik ze even weg moest puffen. Was echt zo pijnlijk. Ik herkende die steken ineens vanuit mijn zwangerschap dat kreeg ik rond de 20 weken tot aan mijn bevalling ook plotseling, dus die steken komen echt vanuit mijn baarmoeder.
    Vanaf woensdag al buikpijn gister erge buikpijn dat ik weer moest gaan liggen.

Dus nee ik twijfel er niet aan dat er iets gaande is in mijn baarmoeder.
    Maar ik hoop dat het blijft zitten. Ik ga pas over 5 dagen testen ofzo.
    Mijn vorige zwangerschap testte ik 9 dpo positief. en op mijn NOD clear blue 2-3 weken zwanger.

Bij mijn vorige zwangerschap niet zo misselijk voor NOD en ook geen steken gevoeld.
    Wel zware borsten gevoel en geen eetlust.

Blauwe aderen op mijn borsten kreeg ik echt pas met week 6 ofzo.

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Nee echt niks. Elke ronde wist ik het zeker; nu is het écht raak. Maar steeds gewoon ongesteld geworden.
    De ronde dat ik zwanger bleek te zijn had ik helemaal niks en was ik er daarom juist van overtuigd niet zwanger te zijn.

Echte kwaaltjes als pijnlijke borsten, misselijkheid, etc, kwamen ook pas ver na NOD. Kan ook bijna niet anders gezien de tijd tussen ovulatie, bevruchting, innesteling en aanmaken van HCG (die voor de kwaaltjes zorgen) :)

4. 86lizzy86

86lizzy86 Actief lid

2 nov 2016
    276
    21
    18
    ik heb ook bijna iedere ronde elke x wat anders gevoeld waardoor ik echt dacht ja nu ben ik wel zwanger! sommige rondes ook weinig tot niks.

nu voel ik dus eigenlijk niks, maar toch het idee dat ik niet zwanger ben omdat ik altijd maar denk dat je er toch ''iets' van zou moeten voelen.

ik heb al wat testen van kv*2 in huis liggen maar durf nu nog niet te testen

voorzichtige proficiat dus dan alvast kuikentjepiep!:)

5. jeshh

jeshh Niet meer actief

Ik wist het niet 100% zeker, want de dingen die ik voelde (rugpijn, gevoelige borsten), voelde ik ook altijd als ik ongesteld moest worden. Maar de timing was nèt een beetje anders dan anders, waardoor ik twijfelde. De test zorgde er pas voor dat ik het zeker wist!

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Na 4 gewone, 2 digitale en een bloedtest ;)

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Bij de eerste wist ik direct dat ik zwanger was na het stoppen met de pil. Ik had geen klachten oid maar wel heel zeker het gevoel wat bleek te kloppen.

Bij de 2e wist ik het niet. Had juist last van aankomende menstruatieklachten en baalde vooral omdat ik dus op mijn vakantie ongesteld zou zijn. Mijn nod was dag voor vertrek, getest en negatieve test. Dus alle zooi mee in bagage en handbagage en wat baalde ik!
    Toen ik na 2 dagen niet ongesteld was wist ik genoeg. Heb gewacht met testen toen we na 2 weken thuis waren en die was knalpositief!

8. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Na een testje op 18 dpo....daarvoor wist ik gewoon zeker dat ik of ongesteld moest worden of gewoon weer een cyste had.
    Toen ik me op 18 dpo bedacht dat mijn borsten nog steeds zeer deden en dat ik rare menstruatiekrampen had kwam het even in me op dat ik misschien weleens zwanger zou kunnen zijn.

De rondes ervoor heb ik vanalles weleens gedacht....zelfs toen ik geeneens een eisprong had, bleek achteraf, dus tja...ik geloof niet zo in vroege symptomen.

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik wist het voor NOD eigenlijk alle keren zeker: borsten deden zeer en waren duidelijk groter, rare buik, vreemde krampjes en een enorm sterke reuk. Ik had dat verder nooit rondom menstruatie e.d., dus het was daarmee vrij duidelijk.

10. Kate87

Kate87 Bekend lid

11 jan 2017
    636
    595
    93
    Hihi, pas na een zwangerschapstest!!

Spannend voor je! Ik duim!!

11. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Ik wist het bij alle keren voor nod omdat ik me "anders" voelde.

Bij de zwangerschap van mijn zoontje, was mijn dochter pas 4 maanden oud en gaf ik nog volledig borstvoeding.
    Ik was niet ongesteld geweest na de bevalling.
    Toch voelde ik me anders zonder noemenswaardige symptomen.
    Dus een test gedaan en ik bleek zwanger.
    Achteraf zat ik toen nog een paar dagen voor nod toen ik die test deed.

12. 86lizzy86

86lizzy86 Actief lid

2 nov 2016
    276
    21
    18
    Ik zit nu 2 of 4 voor nod en heb er een slecht gevoel bij. Vandaag weer wat steken in borsten gehad en raar gevoel onderbuik en het doorzichtbaarslijm is nu witte creme achtige slijm,, met andere woorden mijn menstruatie komt eraan want heb deze symptomen vaker gehad
    :( baal zo enorm

13. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Enkele dagen voor mijn nod had ik zo'n gevoel dat het weleens raak kon zijn. Ik had veel symptome;
    rommelende darmen, vaak plassen, ontzettend emotioneel..
    Twee dagen voor nod lichte posi test. Die avond gingen we naar de bioscoop, ik weet het nog als de dag van gisteren. A walk among the tombstone. De eerste scene van die film was een vrouw die een positieve zwangerschapstest in handen had. Toen wist ik, het kan niet meer missen.. vond het zo frapant ;):D

Op nod een knaller!

14. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Na een positieve test. Daarvoor echt totaal geen symptomen.

15. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Toen ik erachter kwam dat ik een week overtijd was.
    Ik had wel gevoelige borsten, vermoeidheid, opgezette buik, maar die dingen heb ik normaal gesproken elke maand. Achteraf gezien had ik wel grotere en donkere tepels, maar dacht dat ik mezelf voor de gek hielt..

16. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Bij de eerste merkte ik dat ik opeens duidelijke aderen op mijn borsten kreeg, ik had een kwartier stekende pijn rond de innesteling en meer bolletjes op mijn tepels.

Bij de tweede had ik een week voor NOD opeens melkverlies en verder dezelfde symptomen als bij de eerste.

17. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Toen ik 2 gewone testen en en clear blue wekenindicator had gedaan en kon het toen eigenlijk nog niet geloven.
    Heb altijd erg onregelmatige cyclus gehad en teste pas op dag 81 van mn cyclus.
    Dit alleen maar om zeker te weten dat ik echt niet zwanger was voor ik een afspraak maakte bij de gyn.
    Bleek achteraf al 6 weken zwanger (zonder echt symptomen).

18. 15augustus

15augustus Actief lid

7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    Achteraf paar dagen voor nod gevoelige borsten en allemaal blauwe aders erop, heel veel voor nod, maar verder helemaal niks. Pas echt bij Pos test:)

19. emetje

emetje Fanatiek lid

24 sep 2015
    1.163
    0
    36
    na 3 nachten heel raar dromen! de 3e ochtend misselijk wakker en ik wist het zeker. 8dpo was het? test omo wit. huh??? 9 dpo weer een nacht raar gedroomd. toch nog een test en ja hoor, een heel licht lijntje en mijn gevoel had het goed :)

20. 86lizzy86

86lizzy86 Actief lid

2 nov 2016
    276
    21
    18
    leuke reacties van jullie, ik had deze maand er een slecht gevoel bij en mijn gevoel klopte,, zojuist op de wc met afvegen bruin slijm :(:$ helaas,, op naar volgende ronde

Deel Deze Pagina