Wat doe ik fout?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanJurre, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,

Mijn zoontje slaapt overdag erg kort. Tenminste, als hij thuis is. Zodra hij bij de oppas is slaapt hij overdag als een roosje...

Thuis slaapt hij met geluk een keer 1/1,5 uur en dan is het echt wel klaar. Bij opa en oma en 2 andere vrienden van mij waar hij regelmatig komt slaapt hij standaard minstens 2,5 uur. Gister heeft hij bij opa en oma gewoon 4 uur geslapen overdag!!!

Dus ik vraag me af wat ik fout doe? Heb al van alles geprobeerd, kamer verduisteren (zoals bij opa en oma), heel rustig zijn, juist wat meer lawaai maken... Ik word er best een beetje moedeloos van, heb het idee dat ik echt iets fout doe en dat hij hier thuis overdag niet aan zijn rust toekomt.... :(

Herkenbaar?? 's Nachts gaat het gelukkig wel goed en hij valt overdag ook zonder problemen in slaap, dat is het probleem niet...

Iemand misschien nog tips?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin had precies hetzelfde.. bij een ander slaapt t gewoon lekkerder ;)

3. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Hier ook het geval hoor...
    Soms klaag ik er dan ook over bij mijn (schoon)-ouders en dan slaapt ze daar als een roosje, sta voor mijn gevoel dan ook een soort voor schut!!!
    Maar ik heb ook alles geprobeerd maar merk ook niet veel verschil!!!! kan je dus niet helpen maar wel steunen ;)

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    die van ons sliep op een ander ook altijd langer. Behalve op het dagverblijf, daar sliep ze korter dan thuis.

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Misschien komt het omdat hij op een ander meer prikkels krijgt?
    Thuis is toch waar hij thuis en op zijn gemak is. Misschien heeft hij het dan rustiger zodat hij niet zo lang slaap nodig heeft.

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    TS, wat is de reden dat je hem thuis meer wilt doen slapen?

Tim slaapt thuis langer dan op het KDV. ik denk dat dit aan het geluid ligt. ik maak hem na 3 uur slapen wakker. anders is hij helemaal niet moe wanneer hij 's avonds naar bed gaat.

Ik denk dat je er niet veel aan kunt doen. Misschien is de lange slaaptijd gerelateerd aan wat hij daarvoor doet? in een 'vreemde' omgeving zijn kan best wat meer energie van hem eisen.

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Onze meid slaipe ergens anders ook langer dan thuis. Ik zei de eerste keer tegen mijn moeder ze wordt snachts nog wakker en dan weer heel vroeg. De volgende morgen belde mijn moeder, wat snacht wakker worden, hier niet hoor. En toen ze thuis was werd ze snachts weer wakker.

8. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier ook een mannetje die dat doet hoort. Ook blijft hij bij andere rustig zitten tijdens het eten en liggen tijdens het verschonen. Dus als ik vertel over zijn grens op zoek gedrag wordt ik vreemd aangekeken want zij hebben toch echt niks aan hem gemerkt :D.
    Vaak begint hij ook met jengelen/drammen als ik thuis kom.

Mijn schoonmoeder zegt altijd zo: alleen maar een teken dat hij zich bij jou helemaal op zijn gemak voelt om dat soort dingen te gaan doen.
    Het is denk ik gewoon normaal en je doet er niks aan.

9. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Wat grappig, heb net ook een topic gepost over het vreemde slaapgedrag van mijn mannetje overdag.
    Heb alleen nog niet geprobeerd hem ergens anders te laten slapen...
    Geen tips dus, maar wel een hart onder de riem..
    Vervelend! Dan voel je je helemaal onzeker over hoe je bepaalde dingen aanpakt he...hopelijk trekt je zoontje snel ook thuis weer wat uurtjes door.
    En alle tips van die andere mensen waar hij zo lang slaapt...zijn bij mij welkom hoor!!

10. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hoi,

Balen zeg... Is hij echt klaarwakker als je hem voor het eerst hoort? Als ik mijn dochtertje een keer na een half uur/drie kwartier hoor, dan laat ik haar gewoon liggen, ga er niet naar toe en dan slaapt ze vaak weer verder.

Misschien is het ook zo dat hij bij de oppas meer energie verbruikt? Nieuwe dingen daar, andere personen om hem heen? En verder... wat andere meiden ook al zeiden: bij jou is hij op z'n gemak. Daar is dit waarschijnlijk ook wel een teken van.

Succes verder!

Deel Deze Pagina