Wanneer word het makkelijker?

Discussie in 'De lounge' gestart door Baby09, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Goed van je foekje!!! :)

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Bij mij na 2 of 3 weken. Ben nu 10 jaar gestopt!

3. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Men zegt 3-3-3.

3 dagen 3 weken en 3 maanden.

Dat was overigens ook mijn ervaring. Na 3 maanden werd de drang minder :) Succes!

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik ben ook begonnen op mijn 13e, ben nu 40:D Dus ook heeeeeeel lang gerookt (met hier en daar dus een tussenpose;) )

Ohja, mijn man en ik zijn dus inderdaad samen gestopt. Hij wilde heel graag stoppen, maar redde het niet alleen. Dus heb ik een datum geprikt en zijn we samen gestopt. Ook hij is er nog steeds vanaf en is nu ook veel bezig met sporten en gezonder leven..

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik ben al ruim 10 jaar gestopt en zou nog steeds wel een sigaretje lusten:D
    Maar in plaats van mezelf te verbieden te roken heb ik bedacht dat ik mezelf een schoon en gezond lijf gun. Dat helpt beter, de gedachte van 'mag niet' maakt het zwaarder.

6. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ik neem mijn petje voor jullie af hoor.
    Wat is het toch verdomd moeilijk.. ik ben continu in gevecht met mezelf. Gevoel VS verstand. Mijn verstand wint tot nu toe en dat blijft hopelijk ook wel zo. Zit nu op twee weken dus zou wel zonde zijn. Maar wat is het toch moeilijk! De gewoonte is eruit dat mis ik niet eens zo erg. Het is gewoon dat rot gevoel wat je lichaam krijgt als je niet rookt. En mijn gedachten linken dat gevoel weer aan ongelukkig zijn. Waardoor ik dus weer de behoefte krijg..

7. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Het blijft lastig vind ik. Ik ben nu 4 weken gestopt de eerste 5 dagen had ik er het meeste moeite mee daarna werd het een stuk minder maar ik heb nog steeds de neiging om soms een peuk op te steken vooral na het avondeten en ik ben soms nog steeds shagerijnig ervan maar aan de andere kant ben ik wel nog steeds heel blij dat ik de keuze heb gemaakt

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Een paar weken duurt het. Vooral alles de eerste keer, je moet dan je gewoontes veranderen.
    Maar goed, ik ben nu 10 jaar gestopt en ik zou zo weer kunnen beginnen ;):):(. Nog steeds verslaafd denk ik. En ja ik loop dus te zeuren dat ik rokende mensen vind stinken en het geweldig vind dat er binnen niet meer gerookt mag worden. Echt heel erg, maar is echt zelfbescherming :).

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik was vorige jaar 10 maanden gestopt, en het werd idd na 3-4 weken pas makkelijker. Helaas na die 10 maanden toch weer begonnen (hoe stom?) en nu sta ik op het punt om weer te stoppen.. Er is nu geen excuus of belemmering om het niet te doen (gewicht vrij stabiel, stress is er toch constant.. ) dus ja.. waarom niet? Toch houd iets me nog tegen.. Na dit pakje.. Maja dat roep ik nu al 3 pakjes..

Succes iig! Hou vol! En ik hoop dat ik je snel mag volgen :D

10. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik was 5 jaar gestopt en ben toch weer begonnen, dus het blijft moeilijk ;)

11. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Volgens mijn man blijft het altijd moeilijk en een zwak punt. Misschien niet echt de oppepper waar je op zit te wachten.

Hij heeft 7 jaar lang niet gerookt, hij zei in die 7 jaar dat hij niet rookte regelmatig dat hij er toch trek in had en het lekker vond ruiken als iemand anders rookte. Toen eens een keer eentje genomen en is nu alweer 2 jaar aan het proberen te stoppen.

Hij vergelijkt het met snoepen.... :(;):x (Ik ben geen roker en heb nooit gerookt ook)

12. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Dat het altijd moeilijk blijft weet ik. Het is echt een verslaving.. en moet ook zeker niet onderschat worden..
    Vandaag dag twee zonder de nicotine pleister, ik werd gek. Heb alleen maar de hele dag gedacht ik wil roken, ohhh wat wil ik graag roken! Echt de hele dag he.. Dus na t eten toch maar weer een pleister op gedaan en nu gaat het weer goed.

Dat stomme roken, was ik er maar nooit aan begonnen bah bah. Maarja ik was jong hè ;)

13. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Mijn man heeft 10 jaar gerookt.
    Hij vertelde altijd dat het pas beter ging na drie weken. De eerste twee weken waren een drama.
    Hij is nu al rond de 5 jaar gestopt en nooit meer een sigaret aangeraakt (wel met behulp van niQuitin)

14. misa

misa Niet meer actief

Ja...! Komt echt wel! En dan krijg je echt nog wel een paar dipjes hoor. En uiteindelijke na jaren kun je nog wel denken... Mmmmm lekker! Haha
    Al vind ik het nu meestal erg vies. :)

15. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik ben nu in dag negen met behulp van champix. Moet zeggen dat dit echt werkt voor mij.

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik vond de eerste 2 maanden echt een hel! Daarna ging het beter, en nu denk ik er nooit meer aan. Maar ben ook alweer 3,5 jaar gestopt.

17. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Hier zonder hulpmiddelen gestopt. Bij mij werd het na 2 weken iets draaglijker, na 3 maanden kon ik ermee dealen en na 6 maanden vond ik het smerig. Ben in sept 3 jaar gestopt en moet er echt niet aan denken om ooit weer te roken, blegh! Succes!

Deel Deze Pagina