wanneer word je nou precies ongesteld?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Diavolo, 1 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diavolo

    Diavolo Actief lid

    30 mei 2007
    187
    0
    0
    Ik ben net gestopt met de oil deze maand, alleen is mijn ongi helemaal van slag.

    Zal ff een korte uitleg geven.

    13 mei werd ik ongesteld (pil ongi) 18 en 19 mei heb ik een pil genomen,
    (hebben de 20e pas besloten te stoppen hihi) maar daarna dus niet meer. zondag de 20e ook gevreeen. Nu had ik ovulatietestjes besteld, en ik wilde er ff eentje doen om te kijken hoe of wat, dat heb ik woensdag de 23e gedaan (ondanks dat ik ALWEER ongi was) en dus 2 streepjes. (teststreep niet zo dik als de controlestreep zoals moet op die testen) Ik denk, nou mijn eisprong komt vroeger dit keer :) Donderdags nog een test gedaan, tweede streepje minder fel dan de dag ervoor en vrijdags helemaal geen streepje meer. Waarschijnlijk heb ik dus niet getest naar de ovulatie toe, maar NA de ovulatie, de afbouwende periode van dat hormoon in je urine zeg maar.

    Maar nu komt dus de vraag :)

    Komt je ongi nou 2 weken na je eisprong? Want dan moet ik dus volgende week weer ongesteld worden? :) 3x in 6 weken tijd? :)

    Maar ik wil dus graag weten, lopen die ongi en die eisprong met elkaar in verband, dat je twee weken na je eisprong ongesteld word? Of staat dat los van elkaar, want dan ben ik bij mijn volgende eisprong weer ongi? :(
     
  2. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Je ongi komt inderdaad zo'n twee weken na je eisprong.

    Als je de pil niet neemt,springt er een eitje.Dan gaat het baarmoederslijmvlies zich 'indikken' en klaarmaken voor een innesteling.Vind er geen bevruchting plaats,wordt het baarmoederslijmvlies afgebroken en dat is je ongi.Dit proces duurt tussen de 10 en 16 dagen,dus hoeft niet persé 14 dagen te zijn hoor. ;)
    (bij de pil gebeurd dit ook,alleen springt er geen eitje maar krijg je dus een soort 'ontrekkingsbloeding')
    Dus zo staan de eisprong en de menstuatie met mekaar in verband :p

    Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd en dat je er iets aan hebt :p

    Veel succes met zwanger worden! :D
     
  3. Racebabe

    Racebabe Fanatiek lid

    16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ik sluit me bij de deskundige uitleg van Lucia aan :)
     
  4. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

    hihihi dankje! :)

    Voelde me even net een heuse lerares! ;)
     
  5. lolly

    lolly Fanatiek lid

    20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    De uitleg van hierboven klopt als een bus.
    Maar je lichaam moet na dat gestopt bent met de pil weer
    opgang komen als het ware.
    Gemiddelt duurt een cyclus 28 dagen vanaf de eerste dag
    van je laatste ongi. Ik zou als ik jou was daar van uit gaan.
    En even niet op de ovulatie testen letten.
     

Deel Deze Pagina