Blaasontsteking in weekend

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Merell90, 11 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Hoi,

    Ik vermoed dat ik een beginnende blaasontsteking heb. Heb een drukkend gevoel in onderbuik, soms wat lichte krampjes en ik moet vaak plassen, en ik ben over het algemeen niet helemaal fit. Zal ik wachten tot maandagochtend, of het zekere voor het onzekere nemen en morgen naar de huisartsenpost gaan?

    Bedankt.
     
  2. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Persoonlijk zou ik afwachten, tenzij je morgen meer last hebt.
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ging van ‘beetje drukkend gevoel, vaak aandrang’ naar echt flinke pijn en verhoging/koorts. Gebeld, kon op de hap aan de balie urine laten checken en had na een minuutje al een recept. Met wat beginnende klachten zou ik nog proberen of je het met flink drinken kan wegplassen, en anders maandag gaan. Maar als ‘t dus toch erger wordt, de hap bellen.
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  4. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Met deze klachten zou ik wachten en heel veel drinken.
    Als het erger wordt en je wordt echt ziek dan de hap bellen.
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  5. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Voor een blaasontsteking mag je gewoon de hap bellen. Heb ik ook onlangs gedaan en was niet eens zwanger. Mocht meteen potje urine inleveren en kreeg meteen een recept mee.
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  6. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    HAP bellen. Een UWI tijdens zwangerschap kan ernstige gevolgen hebben.
     
    Fennec en Merell90 vinden dit leuk.
  7. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Ik twijfelde gisteren om dat ook te schrijven maar wilde dat niet gelijk roepen gisteren om geen paniek te zaaien en dan in de hoop dat merel na de berichtjes uit zichzelf toch de hap ging bellen. Maar je hebt gelijk dat een urineweginfectie gevaarlijk kan zijn tijdens de zwangerschap, het kan je baarmoeder prikkelen met alle gevolgen van dien.
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  8. Zonnetje13

    Zonnetje13 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    1.186
    541
    113
    Toen ik tijdens mijn vorige zwangerschap blaasontsteking had en geen antibiotica wilde, heb ik in de winkel cranberry capsules gekocht en het daarmee weggekregen. Zou je misschien vandaag ergens kunnen halen, zodat het in ieder geval niet erger wordt!
     
  9. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Ik zou tijdens een zwangerschap niet zelf gaan aanmodderen.
     
    Jajo en Merell90 vinden dit leuk.
  10. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Ik zou de hap bellen, weet uit ervaring dat het binnen 1 dag ineens veel heftiger kan worden. En hoe zwaarder de infectie, hoe moeilijker om het weg te krijgen.
    Ik hield ondanks een kuur (en schone urine), alsnog heel lang last van m'n blaas erna omdat ze mij te lang door hadden laten lopen.
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Normaal zou ik wachten, veel appelsap drinken en gewoon heeeeeeel veeeeeel water.
    Maar zwanger zou ik niet afwachten ;)
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  12. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Heb het inmiddels laten testen bij de HAP, maar het is geen blaasontsteking... Het wordt nog wel op kweek gezet.

    Herkent iemand mijn klachten? Beetje rommelig gevoel onderin de buik, oncomfortabel, drukkend gevoel, en had vanmorgen ook best wat witte afscheiding. Iets dunner dan normaal. Ik bel morgenochtend de verloskundige, want heb nog niet echt pijnlijke krampen.

    Sowieso bedankt de reacties tot zover.
     
  13. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Goed dat je gebeld hebt. Dat er niks uit het sticken van je urine kwam zegt niet alles. Netjes dat de HAP je urine op kweek heeft gezet. Ik ben zelf medisch onderlegd en zou nooit zomaar de HAP bellen. Maar dit zijn zeker tijdens je zwangerschap geen dingen waar je mee moe afwachten of zelf moet proberen op te lossen.

    Het zware gevoel kan ook groei van je baarmoeder zijn, ik heb dat ook in die periode gehad. Voel je buik ook gespannen aan tijdens het zware gevoel?
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  14. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Wel goed het potje lezen bij cranberry capsules. Sommige mag je niet gebruiken tijdens de zwangerschap. Daarom ben ik overgestapt op cranberrysap (heb een soort chronische blaasontsteking).
     
  15. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Als ik naar je klachten kijk lijkt het meer op een schimmel? Komt sowieso vaker voor als je zwanger bent. Kan je ook even voor naar de ha.
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  16. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Ik twijfelde ook wel om te bellen, maar ik ken mezelf, dan maak ik me de hele dag gek. Ja wel fijn dat het op kweek wordt gezet. Kan over een paar dagen de HA bellen.

    Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dat gevoel. Soms is m'n buik bovenin wel wat gespannen, dus het kunnen ook beginnende harde buiken zijn wellicht. Het is ook allemaal nieuw hihi. Bedankt voor je reactie!
     
  17. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Goed dat ze het op de kweek hebben gezet! Bij mij kwam er toen ook niks uit, tot ze het op de kweek zetten en het toch een ontsteking bleek te zijn.
     
    Jajo en Merell90 vinden dit leuk.
  18. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Oh daar had ik nog niet aan gedacht. Horen mijn klachten onderin de buik daarbij dan? Bedankt voor de tip.
     
  19. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Bij een schimmelinfectie kan je zeker een branderig gevoel krijgen, met de racefiets tijdens een kletsnatte dag ook een keer opgelopen niet fijn.
    Kan je wel goed de grote boodschap doen? Je zou niet de 1ste en ook niet de laatste zijn die voor last krijgt omdat er van achter iets in de weg zit.
     

Deel Deze Pagina