Wanneer worden testjes lichter na een miskraam?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Kweenie, 31 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Dat denk ik ook Kara..Zo ging het voorgaande 2 keren bij mij ook. Maar beide keren belande ik dus ook onder het mes (na weken doorlopen). Alleen komt als optie die medicatie (chemo) er nu misschien bij.

Ik baal gewoon enorm omdat ik maandag weeeeer terug moet komen voor een gesprek. T scheelt dat we verder geen kinderwens meer hebben (dit was een verassing) anders had ik het helemaal slopend gevonden.

xxx

2. Chant26

Chant26 Actief lid

31 okt 2016
    182
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees het nu allemaal pas maar heftig zeg!! Snap alleen niet helemaal waarom ze je nou zo lang door laten lopen? Straks knapt je eileider of eierstok en dan is het gewoon levensgevaarlijk?!
    Of moeten die tabletten ook helpen om weefsel uit eileider/ eierstokken te krijgen?

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Nee Chant26. Die tabletten die ik heb gehad werken alleen als het in je baarmoeder zit. Maar in mijn geval hebben ze sowieso niet gewerkt. En waarom ze nu nog niets doen is omdat het HCG erg laag is (375) dus als er iets (ook) buiten de baarmoeder zit dan is het heel klein en bij een operatie bestaat dan de kans dat ze niet alles weg halen. Medicatie voor een BBZ is eigenlijk gewoonten chemo injectie en dat wil je ook niet zomaar.

Aan de andere kant is mijn bloeding begonnen op 7 oktober (nog geen 6 weken zwanger).....18 oktober was hcg 157, daarvoor weet ik het niet. Dus sinds sowieso 18 oktober is het al weer aan het stijgen....Als HCG maandag weer is gestegen loop ik dus al 4 weken rond met een stijgend HCG en dat wil ik wel even bespreken..Hoe lang wil je het aankijken?

Plus maandag doen ze verder precies het zelfde als gisteren. Krijg nu wel een beetje 'kastje naar de muur' gevoel.....

Maandag wil ik dus graag wat meer duidelijkheid. In mijn beleving zit het nu overal en nergens.

xxx

4. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Slopend dit :( Blij dat jullie niet meer wilde maar daarom wel een heel nare straf van een vrijpartij.
    Zijn er nog andere plausibele oorzaken van hcg stijging mogelijk waar naar gekeken wordt?

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Weet ik nog niet Kara. Zou dat kunnen? Ik heb zelfs al zitten googlen naar zwangerschappen met zeer traag oplopende hcg waardoor de ontwikkeling weken achterloopt maar later ineens ik volle vaart weer vooruit gaat. Ja weet het...dat kan niet. Maar ergens had ik het niet erg gevonden om nog een kindje te krijgen. Dan wel deze .....

Ik denk dat ik maandag ga vragen of ze me duidelijk willen vragen wat zij nou zien op de echo. En misschien mag ik ook wel een fotootje mee. Is dat raar om te vragen? Dan kan kan ik het hier laten zien.

Maar eerst .....weekend!
    xxx

6. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Heb dit vanaf het begin meegelezen maar volgens mij niet gereageerd.
    Wat erg dat je er nog steeds middenin zit, ik hoop dat er gauw een oplossing komt :(

7. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Jeetje wat heftig nog steeds zeg! Al man ik hoop dat je gewoon snel hier vanaf bent! Heel veel sterkte meis!

8. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Lijkt me helemaal niet raar om te vragen om een foto!
    Knuffel voor jou. Want ik voel ook de ruimte in je hart ❤

En geen idee of er een andere verklaring zou kunnen zijn. Ik zat te bedenken of er ook andere redenen kunnen zijn van hcg aanmaak. Maar misschien is google dan niet je beste vriend.. bij onduidelijkheid word ik iig meestal niet wijzer of blijer daarvan.

Eerst weekend! Hoop dat je die rustig doorkomt

9. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Zucht......nog geen duidelijkheid. HCG gestegen naar 412. Nu hebben ze een kweekje uit mijn baarmoeder gehaald. Volgende week donderdag daar de uitslag van plus weer bloedprikken. Als t in de baarmoeder zit wordt er daarna een afspraak gemaakt voor een curretage. Anders willen ze me het liefst medicatie voorschrijven omdat een BBZ onder de 1500 hcg erg moeilijk te vinden en weg te halen is. Maar kijk voorkeur gaat absoluut NIET uit tegen een medicatie met zoveel bijwerkingen.

Bah. ...Nou ja, 1 voordeel. Ik kan verder wel gewoon even een normale werkweek werken.

xxx

10. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    ..... dan zeg ik maar gewoon werkse!

Toch is het erg vreemd allemaal.. hoe ver zou je nu zijn?
    x

11. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Jeetje nog steeds zo veel onduidelijkheid! Sterkte meis, hoop dat je snel weet wat er aan de hand is.

12. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik zou nu bijna 11 weken zwanger zijn geweest Kara :(
    Heb vanmorgen gebeld trouwens en afspraak verplaatst naar maandag (mits uitslag lab ook binnen is). Vond volgende week donderdag wel heel ver weg. Hopelijk volgende week voorbij.....

xxx

13. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    sjee, dat is echt al ver, en dan nu nog steeds in onduidelijkheid. ach, ik heb echt met je te doen. je zou verwachten dat je inmiddels wel duidelijkheid hebt. goed dat je hebt gebeld om de afspraak te vervroegen.
    wordt er ook nog naar andere dingen gekeken dan zwangerschap of is het wel duidelijk zwangerschapsgerelateerd?
    sterkte hor, ik duim met je mee.

14. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Ahh wat slopend dit zeg! Ik schrik ervan. Het lijkt wel alsof je tussen schip en wal valt qua behandeling. Het is blijkbaar een hele lastige situatie. Wanneer moet je een keuze maken voor die injecties?

15. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Update: Ik ben aan het bloeden. Misschien komt dat omdat de gyn maandag in mn baarmoeder heeft zitten 'prikken'. Hopelijk heeft dat wat in beweging gebracht....

Maandag sowieso weer bloedprikken. Als HCG niet daalt en uit het onderzoek niets is gevonden waaruit blijkt dat het in mn baarmoeder zit blijft er weinig keuze over en wordt het de injectie.

Ik houd het wel spannend he? Jammer genoeg had ik het nu liever op een andere manier spannend gehad maar toe maar...life is life......

xxx

16. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Weer een update (mocht er ooit iemand in dezelfde situatie zitten).

Vanmorgen weer wezen bloedprikken en de afspraak later die ochtend omgezet in een telefonische afspraak.

Uit de kweek van vorige week is niets gekomen waaruit valt te halen dat er (nog) zwangerschapsresten in mijn baarmoeder zitten. Een ZOL dus (zwangerschap onbekende locatie). MAAR......mijn HCG is wel gedaald van 404 (vorige week maandag) naar 212 (vanochend). Dat ik aan het bloeden ben heeft dus toch effect.

Behandelplan: Wekelijks bloed prikken tot HCG 0 is (en dan misschien nog even een controle echo) OF tot HCG toch weer stijgt. In het laatste geval krijg ik alsnog een methotrexaat injectie, maar als ik dat kan voorkomen dan liever niet.

Dus....ik zit er toch nog even wat langer aan vast MAAR misschien dat mijn lichaam het nu toch zelf aan het opruimen is. Ik geef het nog een kans.

Liefs, Kweenie

17. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Hopelijk is de injectie niet nodig! Sterkte

18. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Wauw Myo, 4 kindjes straks en steeds 2 jaar er tussen? Wat een rijkdom!! Succes nog even met de laatste loodjes! En dankjewel voor je berichtje.

19. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    wat fijn dat het HCG aan het dalen is, hopen dat dit doorzet zodat je die injectie niet nodig hebt. Sterkte.

20. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Zat je update te zoeken, fijn dat je het laat weten, denk geregeld aan je! Ik ga ook duimen dat die injectie niet nodig gaat zijn. In elk geval redelijk positief nieuws dat hcg daalt. Bij deze nog een emmertje geduld.. Sterkte!

Deel Deze Pagina