Help! Berg en een flinke bos haar.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lola1982, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn baby van 10 weken Nu had mijn.oudste dat ook en met babyolie en een kaart heb ik dit weg kunnen krijgen.
    Nu heeft mijn baby een flinke bos haar, met olie en een kaart wordt het hem denk ik niet.
    Iemand tips?

Zal een foto van het haar bijvoegen voor het idee!

Bekijk bijlage 450933

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Zo mooie bos inderdaad! :D En als je het toch met babyolie insmeert, kun je het er dan niet tussen weg pulken? Mijn oma gebruikte altijd berkenwater, zij had het op latere leeftijd namelijk. Maar ik heb geen idee of daar schadelijke stoffen in zitten.

3. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik las ergens als tip olie en luizenkam. Die heeft van die stompe randjes dus doet ook geen pijn

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Olie wordt het zo'n vet koppie, zit vrees ik niets anders op.haha! Luizenkam heb ik onlangs veel gebruikt omdat er bij mijn oudste dochter een luizenplaag op school was en mijn oudste dus ook een aantal neten had, heb toen mijm jongste ook 2 weken intensief gekamd, dus.die combi olie en kam kan ik wel proberen!

Iemand ervaring met 'berg pads'??

5. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Maar waarom wil je het weghalen? Ik kan me voorstellen dat je het door dat mooie koppie haren niet ziet. En meestal verdwijnt het vanzelf na 4 maanden.

6. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Onze zoon had ook zo'n bos haar en berg. Ik heb er nooit wat aan gedaan. Gaat vanzelf weg.

7. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Dat t vanzelf weggaat geloof ik niet meer. Hier geen grote bos haar, maar berg is er nog steeds. En nu "mag" ik er niks meer aan doen zonder drama. Gelukkig blond haar, dus het valt niet erg op.

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Oh gaat het vanzelf weg??? Dan doe ik er niets aan, bij mijn oudste ging het niet weg, zat zelfs in haar wenkbrauwen! Dan kijk ik het gewoon aan, het valt idd niet op!
    Bedankt!

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Hier ook nog steeds last ervan en ze is bijna 2. :(

10. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    ik haalde het met een luizenkammetje weg , eerst haartjes gewassen en bij het drogen de kam erdoor . ook geen vette bende op t hoofdje :)

Berkenwater bevat heel veel alcohol lijkt me niet zo geschikt voor n n baby :)

11. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Meestal gaat het vanzelf weg, als dit niet zo is kan je er altijd nog mee naar de dokter gaan. Ik zou er niet zelf aan gaan plukken.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.946
    113
    Mijn zoontje heeft ook best wat berg op zn koppie. Mijn dochter had geel minder, maar bij haar ging het inderdaad vanzelf weg dus ik doe er nu ook niks aan.
    Voor degenen die het wel weghalen, is eenmalig afdoende of komt het wel steeds terug?

13. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Bij onze zoon is het vanzelf weggegaan en hij had ook aardig wat haar. Niet zoveel als jou baby, maar toch aardig wat.

14. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter had (en heeft) ook zo'n bos met haar en berg. Geweldig! Door het haar zag je het niet en opeens was het weg. :D

Die van een vriendin van mij heeft berg en geen haar. Flink balen, want je ziet het meteen uiteraard. Viezig gezicht, dan moet je er wel wat mee.

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hmm hier ging het niet weg, inmiddels wel overheen gegroeit. Mijn wonder mix was:

Rijkelijk insmeren met olie (gebruikte zwitsal avocado)
    Na paar minuutjes met de luizenkam schrapen
    Daarna haren wassen met hypo alergene shampoo puur om de olie eruit te wassen
    En dan wassen met shampoo van de huisarts. Dit moet 5 minuten intrekken

Ventje had echt jeuk erbij en huilde veel en krabde zijn koppie kapot. Dus moest echt maatregelen nemen.
    Na zo'n sessie was ik een x aantal weken berg vrij.

Ook GEEN zwitsal shampoo en haarlotion meer gebruikt. 1x in de week wassen met hypo alergene shampoo en verder alleen water.

Nu is hij al paar maanden berg vrij en kan hij ook weer tegen lotion en gel.

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier bijna 2 en nog steeds lichte berg 😑

17. Moon89

Moon89 Actief lid

18 mrt 2014
    167
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste dochter had ook last van berg.. Ze zeiden gaat vanzelf weg, maar het duurde en het duurde maar. Tot ik iemand sprak die zei dat de haartjes zo slecht kunnen groeien en dus minder haar krijgt. Weet niet of dit waar is, maar heb haar een paar keer goed met gewoon babyolie behandeld. Avond van te voren aanbrengen en dag erna in bad en het hoofdje met een washandje wassen.
    Nu mijn tweede dochter heeft ook een bos met haar en heeft nu ook last van berg. Ook nu de avond van te voren behandelen met babyolie. Smeer dit erop met een washandje. Maak hierbij draaibewegingen, hierdoor komt het al wat los te zitten. Dag erna in bad en het hoofdje wassen met een washandje.. Duurt soms wel 2 wasbeurten voordat de olie er goed uit is ;)
    Gelukkig is het nu al een stuk minder :D
    Ooja en de oudste heeft er gelukkig ook geen last meer van.

18. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hier ook een dochtertje met flinje haardos. Toen ze baby was, meerdere keren de bekende oliebehandelingen uitgevoerd, maar bleef elke paar weken terug komen. Toen las ik hier op t firum over zarqua shampoo voor baby en kind, dit geprobeerd en de berg verdween vanzelf. Nu 37 weken zwanger, van een jongetje, met weer flinke haardos, ( pretecho met 28 weken had hij al meer dan 1,5 cm haar) en we gaan gelijk aan de zarqa shampoo met hem.

19. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste heeft het ook lang gehad, met 2jr zat het er nog maar door haar lange haar zag je het niet. Nu is ze 3 en is het echt wel weg.
    Mijn jongste heeft 't ook, maar je moet echt haar haar opzij vegen om het te zien, dus ik laat 't lekker zo. Dat invetten en wegkammen/-vegen werkte bij de oudste maar tijdelijk, kwam telkens weer terug, aangezien ze er geen last van heeft bespaar ik me nu die moeite ;)

20. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Gister en vandaag flink gekamt met luizen kam en er kwam heel wat vanaf.. van de week toch de boel maar in de olie haha! Het is echt een dik plakaat!

Deel Deze Pagina