Wanneer wordt borstvoeding leuk/makkelijk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Emm27, 11 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Ik ben bij 3 maanden half fles half borst gaan voeden en toen vond ik het fijner worden. Omdat het niet meer zo vaak was kon ik er meer van genieten. Nu krijgt ze alleen s morgens vroeg nog de borst, voor zolang mn melkproductie voldoende blijft. Zou het nu zelfs jammer vinden als het snel stopt.

2. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Rond 4 weken. Toen was mijn kloof (veroorzaakt door half in slaap vallen met baby aan de borst) genezen en mijn kind kwam goed aan. Bij mij ging het dus beter zodra ik er echt goed vertrouwen in had en er geen pijn was. Om regelmaat heb ik nooit gemaald. :)

3. Tulpje34

Tulpje34 Lid

19 apr 2015
    76
    0
    6
    Utrecht
    Bij mij werd het leuker rond de zes weken, tot die tijd deed aanleggen elke keer pijn. We deden alles volgens het boekje, blijkt dat mijn lichaam langer nodig ad om te wennen.

Het werd makkelijker rond de zes maanden. Ze dronk sneller en om de 4-5 uur. Bovendien was ik vanaf drie maanden weer aan het werk. In de ochtend en avond voeden werd toen een gezellig knuffel moment. Nu met tien maanden kolf ik niet meer tussendoor en krijgt ze flesvoeding wanneer ik werk. Ik kan zo'n 12 uur tussen voedingen in zonder te kolven. Na een uur of tien voelen mijn borsten vol aan. Dat geeft een hoop vrijheid en gemak.

4. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Ik merk dat T fijner wordt nu ik weet werk ja! Alleen dat kolven vind ik maar niks... Ik red het moeilijk met mijn werk, ik koet eigenlijk 3x kolven op een dag, dus heb ruim een uur op een dag minder tijd voor mijn werk, wat in hoeveelheid hetzelfde blijft. Dus wel wat stress..

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Bij de eerste vond ik het heel makkelijk nadat de opstart problemen voorbij waren. Lekker een half uur niksen, kindje blij en ik mijn rust. Sliep goed door snachts. Alleen het voeden voor het slapen gaan vond ik niet fijn omdat ik niet gewoon direct kon gaan slapen.

Nu bij de tweede (net 6 maanden) merk ik dat ik het toch niet erg fijn vind. De beperking in vrijheid en zo. Maar hij wil ook nog geen groente en gewone fles. Het enige dat hij behalve bv wil is een papfles met verdunde fruithap.

Ik ben blij zodra beide kinderen gewoon lekker aan tafel zitten bij elke maaltijd. En de voeding alleen nog voor de dutjes/slapen is.

6. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Nou dames, inmiddels ben ik weer aan het werk en het voeden is nu echt leuker! Ik denk omdat ik minder vaak 'moet'. Het kolven op het werk daarintegen...

Hopelijk kan ik nog even volledig bv geven dn straks gaan combineren! Dat lijkt me ideaal.

7. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Denk dat het heel persoonlijk is. Vind borstvoeding vanaf het begin makkelijk en leuk. Oké.... De eerste paar dagen os het wel even gevoelig bij aanhappen inclusief de fijne naweeën die je erbij cadeau krijgt, maar verder vind ik het heel makkelijk.

Jij moet doen wat voor jezelf goed voelt. Het is iets moois wat jij je kind kunt geven en je geeft aan dat het op zich soepel loopt, de periode dat je dat kunt doen is beperkt en komt ook niet weer terug.....

8. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Wat betreft het kolven.... Geniet van de extra 'pauzes' op je werk! Voelde me ook altijd wel een beetje een koe, maar vond het heerlijk om me op mijn werk soms nog even terug te kunnen trekken.

9. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Lieke, dat is zeker een voordeel! Verplichte pauzes

Deel Deze Pagina