Ongezonde voeding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Momfulness, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Dat ongezond eten niet goed is tijdens de zwangerschap dat weten we natuurlijk allemaal ;). Maar het is toch wel moeilijk (voor mij) om daadwerkelijk heel gezond te eten.

Neem nou dit weekend...

Kermis= broodje hamburger
    Vriend van 14.00 tot 22.00 uur werken= geen zin om voor mezelf een culinair hoostandje uit de kast te trekken met groente vlees en aardappelen....
    Eenzame buurvrouw= kom je met mij frietjes eten....

Het ergste is, ik heb het allemaal gedaan gisteren. En ik merk naarmate ik langer zwanger ben ik steeds losser met het "ongezond eten" om begin te gaan.

Dit wil niet zeggen dat ik niet ook wel gezond eet. Maar het ongezonde begint de overhand te krijgen. Daar komt nog bij dat ik al misselijk wordt bij de gedachte aan een aardappel, groente etc.

Die slagroomtaartjes, chocolade muffins en andere aanverwante artikelen trekken mij nu iets meer dan het groenteschap in de supermarkt.

Wie heeft hier ook last van?

Ik heb besloten even pas op de plaats te gaan maken en vanavond toch maar braaf een aardappeltje met broccoli te eten. :( zie er nu al tegenop.

Fijne zondag!

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    je kindje in je buik zorgt er wel voor dat hij/zij de voedingsstoffen bij je weghaalt die die nodig heeft. Tenzij je echt echt echt helemaal nooit eens iets gezonds eet natuurlijk.
    Het enige is is dat het na de bevalling dr ook weer af moet haha

3. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Ach ik denk dat je als zwangere hoe dan ook met vreemd eetgedrag te maken krijgt, ik heb de eerste weken tot 16 week amper kunnen eten was zoooo ziek, daarna alleen maar gezond gegeten toen kreeg ik er een suiker manie bij maar ook patatjes etc trok me extra, en nu wil ik graag eten maar kan amper eten omdat de kleine mn maag in verdrukking brengt dus ben ik weer overgeleverd aan voedsel wat zo min mogelijk gekruid is en hele kleine beetjes per keer zucht! Het is moeilijk balans te vinden he?

4. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Dat heb ik nou ook. Ik moet mezelf af en toe echt dwingen om gezond eten klaar te maken. Zeker nu in de vakantie gaat het allemaal wat makkelijker...'ach we drukken wel een pizza in de oven'. Voel me daar best schuldig over naar de kleine toe.

5. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Same here.
    Heb over het algemeen in mn zwangerschap goed gezond gegeten..
    Maar soms denk ik , Bah ! weer groente.. :x
    Helemaal met dat warme weer , krijg het amper weg..
    Verder slik ik wel mijn zwangerschapvitamientjes keurig elke dag.
    Ook let ik niet zo goed meer op met snoep , koek ect.
    Toen ik nog niet zwanger was deed ik dat wel , mischien omdat het nu minder opvalt dat ik aankom , omdat ik toch al een zeekoe ben :D
    Maar idd.. het moet er ook weer af ! ;)

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    ik eet ook wel vaker rauwkost ipv warme groente omdat ik dat zeker met het warme weer echt niet naar binnen krijg. En af en toe moet je je ook aan slechte dingen toegeven, een dagje minder gezond kan echt geen kwaad.

7. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    de baby neemt wel wat het nodg heeft zeggen ze....

misschien kan je bij het ongezonde wat fruit of salade nemen

zelf heb ik er geen last van... eet momenteel heeel veel fruit

8. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Dat het er ook weer af moet na de bevalling is inderdaad een bijkomend "stok achter de deur" aspect waardoor ik vanavond maar even mijn aardappelschilmes uit de mottenballen, het spinnenrag vandaan tover. Ben nu al 15 kg aangekomen en moet nog 10 weekjes.

Feit is dat ik werkelijk nooit op mijn eten heb hoeven letten omdat ik geen aanleg heb om dikker te worden. Toen ik vanmorgen op de weegschaal stond kreeg ik toch wel even een hamer op mijn hoofd.

Stofwisseling verandert waarschijnlijk ook wel en het is maar de vraag of je het er na de bevalling nog allemaal af krijgt.

Heb sowieso niet de ilusie dat ik mijn maat 34 skinny's nog aankrijg na de bevalling. Ik heb hier mijn nichtjes maar blij mee gemaakt.

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hahaha ja hier ook, ik heb gewoon geen zin in al dat extra werk. en aangezien mn viend een moeilijke eter is hoef ik het voor hem ook niet te doen. het meest simpele vind hij het lekkerst en ik vind het vooral lekker makkelijk. ben altijd wel blij als ik bij een ander eet en die zetten groente op tafel. vind het nog wel lekker als het voor me staat.

10. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    Ik let wel op wat ik eet maar merk inderdaad dat ik met het warme weer makkelijker word en gewoon alles eet wat los en vast zit :D
    Heb met geen elke soort eten moeite met smaak en geur.

Drop vooral kan er niet vanaf blijven probeer nu een paar dropjes per dag te eten , beetje onder controle haha.

En zout eten trekt me zoiezo meer dan zoet .
    Wat wel weer positief is dat ik me een ongeluk eet aan advocado's:( ja waar dat nou ineens vandaan komt weet ik ook niet maar is wel gezond;)

11. mamaluca

mamaluca Lid

21 feb 2009
    61
    0
    0
    midden nederland
    #11 mamaluca, 2 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 aug 2009
    ik snap precies wat je bedoeld ;)... ik probeer zoveel mogelijk gezond te eten en 1 voordeel heb ik mijn zoontje moet ook zijn vitamientjes binnenkrijgen dus koken doe ik soieso... maar zin in groente en fruit echt niet... tegenwoordig haal ik in de super van die vers fruit flesjes elke dag een halve tussendoor en je hebt in ieder geval je fruit binnen :D... en het is makkelijker even snel pakken ;)...

12. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hier nog een ongezond eter... Wanneer ik de groente in mijn mond heb begin ik spontaan te kokhalzen en moet naar de wc... Ook al wil ik het zooo graag binnenhouden. Kan het gewoon niet! Echt frustererend is het! Bij mij is het zoo erg geweest dat ik niks meer kon binnenhouden. Gelukkig gaat het nu weer iets beter. Van mijn gyn te horen gekregen dat het iig beter is om wat ongezonds te eten dan dat je helemaal niks binnen kan houden... Dan voel je je pas echt bagger!! Ben nu alweer blij dat ik bv. een tosti binnen kan houden...

13. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hee dames

haha echt grappig om zo te lezen..

ik eet zelf ook de laatste tijd echt Niet gezond.. het lukt me haast gewoon niet... lekker even maccen... frietjes halen.. pizzatje in de oven ahhh Heerlijk! hahaha:p

ook lekker snoepen en van alles.. Heel slecht natuurlijk!

maar daar in tegen eet ik ook heus wel eens gezond, maar echt niet elke avond aardappelen groente en vlees ( nog Nooit gedaan)

dus soms eet ik een paar dagen extra gezond (vind ik zelf dan) want dan maak ik een lekkere salade met sla tomaat komkommer olijven en van alles lekker's dr door.

zeker met dat warme weer vind ik dat heerlijk, en dat is dus ook nog wel gezond hahha.

maar b.v. broccoli of dat soort dingen word hier haast nooit gegeten! echt Heel erg ik weet het maar ik kan me er echt niet toe zetten, vriendlief eet al helemaal geen groente dus dan moet ik het ook weer alleen voor mezelf klaar maken..

helemaal nog weer een ding erbij waardoor het er dus vaak niet van komt.

ik eet dan wel veel komkommer en zoals ik zei sla, en fruit eet ik gelukkig ook genoeg.

dusja ik denk dan tzal heus wel goed komen:) hahaha

Groetjesss

14. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hier ook hoor. Net heerlijk frietjes gegeten ;)

Kook wel elke avond gewoon gezond. Maar afgezien van dat eet ik ook erg ongezond. En als het aan mij zou liggen kookte ik ook niet elke avond. Mijn vriend die zorgt er wel voor dat ik gezond eet.

At toen ik nog werkte elke dag 2 stuks fruit tijdens mijn pauze. Heb nu 1 week verlof en geen fruit meer gezien ;).

Las net dat iemand veel avocado's eet, die tik heb ik ook. Overal bij, bij het avond eten, in de salade, op de boterham. Ze zijn niet aan te slepen. Heerlijk!

Kzou me er verder niet zo'n zorgen om maken. Die kleine neemt wel wat hij nodig heeft, ben er alleen bang voor dat het er na de bevalling ook weer af moet.

15. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Haha, lekker he, had ik tijdens mijn zwangerschap ook! En toen was ik uiteindelijk 21 kg aangekomen. Maar ik had zo'n dikke buik dat ik dacht dat het vruchtwater was. Helaas 12 kilo aangekomen, het duurde ruim twee maanden voordat ik weer een oude broek aankon. Dus let in ieder geval op de weegschaal. Je kleintje haalt uit jouw reserves wat ie nodig heeft!

16. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ik heb deze zwangerschap ook zo´n moeite met gezond te eten.
    Vooral met het avondeten, aardappels en vlees hoef ik nu sowieso niet.
    Ik moet wel bijna elke avond koken voor mn dochtertje en dan heb ik zelf eigenlijk al genoeg gehad, eet ik veel liever een vers broodje als avondeten. Fruit krijg ik gelukkig wel goed weg dus daar compenseer ik het dan maar mee ;)
    Ik ben nu ook nog maar 3 kilo aangekomen omdat ik dus eigenlijk bijna nooit normaal avondeten eet.

17. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ik vind het ook lastiger... ik eet wel gezond, in de zin van dat ik elke dag vezels, gezond beleg en 's avonds mijn groenten en aardappeltjes binnen krijg... daarbij ook de speciale multivitaminen voor zwangeren met visolie... maar ik eet bijna geen fruit (gewoon vaak geen zin in, terwijl ik van groenten geen genoeg kan krijgen) en snoep wel meer (ijsjes, chocolade). Deze week maar weer eens geen ongezonde dingen in huis gehaald en krentenliga's gekocht voor als ik tussendoor zin heb in iets te snacken... toch gezonder en beter voor de stoelgang. Maar over het algemeen denk ik wel dat mijn ukkie genoeg voedingsstoffen binnen krijgt (hij / zij groeit ook perfect qua gewicht) dus dat dan weer wel ;)

liefs
    mamatoB

18. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Haha ja,

ik heb ook nog geen tekenen van dat ik het zou moeten laten ik ben ook nog niet veel meer dan 3 kilo aangekomen en kleintje groeit prima dusja we zien wel;)

wie weet ga ik wel van die vitamine tabletjes kopen.. wel slim idee...

Deel Deze Pagina