Vrij krijgen voor vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Nientjje, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik weet niet zeker of ik goed zit hier, maar stel de vraag toch maar.

Deze maand krijg ik iui en moet daarvoor ong. 1,5 uur weg van mijn werk. Ik werk in de zorgsector, dus kan niet makkelijk 1,5 uur weggaan zonder vervangen te regelen. Ook kan ik pas een dag van te voren aangeven wanneer ik naar het ziekenhuis moet. Dit levert problemen op met mijn leidinggevende en collega's, want zij vinden het maar een lastige situatie omdat zij op het laatste moment vervangingen moeten regelen. Maar ik heb hier toch recht op?
    Ze willen nu dat ik vrij neem op de dagen dat ik evt. naar het ziekenhuis moet, maar dat zou dus inhouden dat ik een week vakantie moet nemen, omdat ik niet kan voorspellen wanneer ik precies naar het ziekenhuis moet.
    En het gaat maar om 1,5 uur in de maand, ik vind dat ze dat niet van me kunnen vragen. Hoe zit dit precies?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Leentje78,

Ik begrijp je pas kort van te voren weet wanneer je verlof nodig hebt ivm met je iui-behandeling(en).
    Jammer dat het niet lukt om samen met je werkgever hier goede afspraken over te maken.

Helaas kan ik je vraag over je rechten in deze situatie niet beantwoorden.
    Dit is een zaak tussen jou en je werkgever. UWV is daar geen partij in.

Mijn advies is dat je voor advies contact opneemt met een vakbond, rechtsbijstandverzekering of het juridisch loket (0900-8020).

Alle succes met je behandeling(en) en een positieve uitslag toegewenst.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina