wanneer wordt een geplande keizersnede gepland?

Discussion in 'Zwangerschap' started by senna999, Jun 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    moet vanmiddag naar de cardioloog maar het beleid zal het zelfde zijn als bij mn dochter.
    allebei is toegestaan. natuurlijk bevallen zal dan met ruggeprik moeten en snelle uitdrijving.
    ks is ook toegestaan maar daar heb je het risico van aanslag op je hart door plotselinge volumeshift?? naar mijn idee kan dat ook bij een gewone bevalling maar goed.

ze weten gewoon niet wat mijn hart gaat doen bij een gewone bevalling. maar ga het vanmiddag nog even bespreken, al denk ik dat ik er al wel uit ben.

2. roeska123

roeska123 Bekend lid

Dec 28, 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    @senna999,
    dit lijkt mijn verhaal wel. Alleen heb ik geen hartklachten maar krijg ik heel snel pijn in mijn spieren tijdens inspanning.

Ik ben 8 jaar in de veronderstelling geweest dat ik daardoor niet op de natuurlijke manier zou kunnen bevallen. En nu bood het ziekenhuis ook mij exact deze optie aan; gepland ingeleid en dan van begin tot eind een ruggeprik. Er kan op dan elk moment door mij besloten worden om toch nog een keizersnee te doen, als ik het niet meer zou volhouden. Is het te laat voor een keizersnee, dan kunne ze helpen met de vacuumpomp.

ik neig persoonlijk toch naar deze optie, juist omdat natuurlijk bevallen beter en bevordelijker is voor je lijf. Zeker ook omdat de nasleep veel meer impact heeft.
    Maar tegelijktertijd vind ik het ook doodeng en het is een enorme omschakeling, juist omdat ik altijd dacht dat ik dit niet zou kunnen.

Ik ben er grotendeels wel uit, maar ik ga nog extra overleggen met de verloskundige en dan nog weer met de gyneacoloog en eventueel met de anesthesist.
    Ik wil ook alles vastgelegd hebben.

Laat je weten wat je besloten hebt?

Share This Page