Baby wrijft/schopt met binnenkant van zijn enkels

Discussion in 'Baby en dreumes' started by GeoLilly, Apr 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Hoi allemaal

Moeilijk om hier een onderwerptitel voor te kiezen ;)

De kleine man is bijna 7 maanden oud (wat vliegt de tijd!).

Nu zitten we al een hele tijd met een probleempje. Elke keer als hij huilt/vervelend is/pijn heeft gaat hij met de binnenkanten van zijn enkels tegen elkaar zitten wrijven/schoppen.
    Zijn enkeltjes zijn helemaal rood en er zijn ook krasjes op (wellicht van teennageltjes?).

Ik word er helemaal gek van.
    Is dit "normaal" gedrag of zou er iets meer aan de hand zijn?

Bedankt voor het meedenken.

2. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

Apr 6, 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Doet de jongste hier ook.
    Vind ik niet heel raar hoor.
    Ik hou gewoon zijn teennagels goed kort en hij heeft altijd sokken aan die goed blijven zitten.

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik deed dat als kind zijnde ook heel erg vaak en eerlijk gezegd nu ook nog wel eens als ik jeuk heb aan mijn enkels of zo, dan schop ik ze gewoon langs elkaar of schuur ik ze langs elkaar, is altijd zo gebleven :)

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan ook heeel goed een uiting van stress zijn! Misschien bijhouden op welke momenten hij het doet en kijken wat je kan doen om de situatie zo nodig te verduidelijken.

5. Drollie

Drollie Actief lid

Jul 16, 2013
    222
    153
    43
    Utrecht
    Hier heeft ons zoontje dat ook gedaan, hij is nu 10 maanden en sinds kort doet hij het niet meer! Gaat wel weer over dus:)

6. uhuumau

uhuumau Actief lid

Apr 28, 2014
    152
    0
    0
    Mijn zoontje ook. Heb het trouwens ook nooit raar gevonden. Zijn enkeltjes worden ook wel rood en idd, door de nageltjes kort te houden krijgt hij minder krassen. Moet wel zeggen, sinds hij kan kruipen, lopen doet hij dit veel minder. Alleen als hij zn flesje drinkt nog..

Share This Page