Wanneer wordt het leuk? Baby en dreumes...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DeeLighT, 9 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ts: heb je inmiddels al een duo-wagen? Wij hebben deze al voor de geboorte aangeschaft (onze kindjes schelen ook 21 maanden) en zo kan ik er lekker op uit. Voor 200 euro heb je al best wel goede wagens. Het is maar voor eventjes he...

Verder gaat onze oudste ook gewoon naar de opvang hoor. Lekker toch? Zij hoeft even geen aandacht te delen, en ik kan bijslapen. Want dat heb ik echt nodig. N. komt rond 5 uur, en voordat ik in bed lig na een voeding komt onze dochter al weer dat ze uit bed wil.

Wat mij echt helpt is af en toe met mijn oudste wat leuks gaan doen, dan blijft de papa thuis met de jongste. Al is het maar een kopje koffie drinken bij de buurvrouw op zaterdag!

2. krumpie

krumpie Actief lid

4 dec 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    Mijn meiden schelen 12 maanden en 2 weken...
    en ik moet zeggen het valt me op veel momenten vies tegen.
    Ik hou me altijd maar voor ogen dat het alleen beter kan worden....

Duo wagen heb ik inmiddels de deur alweer uit gedaan, wat een sta in de weg is dat ding zeg. Heb hem hoog op 10 keer gebruikt ofzo (quinny freestyle xl tandem).
    Ik ben nu op zoek naar een kid sit meerij plankje voor de oudste via MP, eens kijken of dat beter bevalt voor mijn 22 maanden oude draakje ;)

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Yukl, dat haasten in de ochtend is vreselijk he!! Oh dat vind ik het moeilijkst.

annekevdz, ik ga deze week weer zwemmen 's avonds. Ik denk donderdag of vrijdag. Woohooh kan niet wachten. Nu maar hopen dat ik mijn badpak al weer pas.

momentje, ik heb ook opeens een stuk minder "spanning" rondom de sterilisatie van mijn man! T is goed zo.

melisa, ik heb nog geen duowagen. Heb gekeken hier in de buurt op MP, maar onder de 350 was er niks. En dan heb ik nog steeds geen plek om hem te laten (iemand zei in de auto maar das geen optie omdat mijn man en ik die wisselend gebruiken).

Ik houd het gewoon nog even uit tot de jongste in de drager kan. De oudste vind het best leuk in de Beco hebben we ontdekt van het weekend dus als de nood aan de man is kan ik dat ook nog wel doen.

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    tussen onze dochters zit 16 mnd verschil, in het begin was het echt wennen en vooral plannen, en ja de poepluiers waren hier ook niet af te slepen :p een duowagen hebben we ook meteen aangeschaft voordat onze tweede meid was geboren... echt ideaal! als onze jongste dan sliep kon ik rustig boodschappen doen met beide meisjes....

Ik moet zeggen nu ze 3 jaar en bijna 2 jaar zijn dat het veel makkelijker begint te worden... wel hebben ze altijd tegelijk een middagdutje gedaan en dat doen ze nog steeds! savonds gaan ze tegelijk naar bed... soms lopen ze nog weleens te kletsen en te keten met elkaar want ze slapen naast elkaar apart in hun eigen kamertje... meestal laat ik ze dan maar even...

voor een jaar terug was het wel lastig want toen speelden ze nog niet echt met elkaar en mijn oudste duwde en pakte alles af van haar zusje,... en nu.... spelen ze echt heel leuk met elkaar en zie ik dat onze oudste heel zorgzaam is voor haar zusje... dus het komt allemaal wel goed hoor! het heten niet voor niets de tropen jaren! vond het soms ook best heftig en dan vooral als je ook savonds nog steeds naar boven moet en snachts wakker word van 1 van de kids.....

slapen jouw kinderen smiddags ook dan? in die tijd maak ik altijd even het huis netjes aan kant en werk ik de was weg en leg alles in de kasten.... savonds als ze in bed liggen zuig ik het hele huis, en dweil alles.... zo houd ik het netjes bij... ik zou in ieder geval een duowagen aanschaffen hoor! kan je rustig met ze weg! mijn oudste mag altijd lopend mee en als ze moe word gaat ze uit zichzelf in de wagen... daarna mag mijn jongste dochter lopen en zij houd altijd mijn hand vast en houd het de hele weg wel vol... als ze toch eens een lastige bui hebben gaan ze mooi in de wagen in de riempjes en kun je rustig verder lopen :p

5. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Die van mij schelen 13 maanden. En hoewel het hartstikke leuk is, word ik ook wel eens gillend gek. Vooral als ze allebei honger hebben en zitten te gillen en de hond ook nog gezellig meedoet.... Ja, ik verschoon ook wel eens 4 poepluiers in een uur en dan gaat de oudste er ook nog met zijn handje doorheen.. En dan 's avonds tegen 19.30 uur.... Ben ik hééééél blij dat ik met een tijdschrift in bad kan gaan liggen!
    Ik ben helemaal veel aan't sjouwen omdat de oudste nog niet loopt. Heb nu een overbelaste spier in mijn schouder die de hele dag tintelt en pijn doet.
    Maar toch onderneem ik van alles. Lekker samen boodschappen doen of naar de kinderboerderij.
    Komt goed!

6. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    ik heb sowieso respect voor alle vrouwen die meer dan 1 kind opvoeden. Ik vind 1 kindje in ons leven al "druk"genoeg. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je er soms erdoor zit meisje.............

7. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hier ook geen duowagen maar het loopplankje werkt hier perfect! Hier 19 maanden verschil en ja het is pittig maar genieten kan ik volop gelukkig. Merk wel dat ik er met de tweede minder strak insta, als het niet kan zoals het moet dan moet het zoals het kan! Ligt de oudste op bed en wil hij niet alleen in zn bedje slapen? Dan maak ik een bedje op ons bed, geef hem een pink en slapen we allebei. Het komt allemaal wel denk ik dan :) Heel veel succes, ik hoop dat het snel leuker wordt voor je!

Ow hier gaat de oudste overigens ook 2x pw naar het kdv en dat is wel heel fijn hoor, ik probeer dan ook even extra mijn rust te pakken!

8. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Babybjorn?
    Draag je je kleinste mee op je buik?

Hier (nog) geen tweede maar ik kan me je gevoelens wel voorstellen.
    Daardoor ben je geen slechte moeder hoor!
    Ben soms ook blij dat ik even "vrij" ben :).
    Sterkte!

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Bedankt voor de reacties weer.

mora, ik doe ook veel als mijn man thuis is en de oudste op bed ligt.
    Even een wasje draaien/opvouwen etc. Keuken en wc een sopje.
    Vegen doe ik wel overdag samen met mijn dochtertje die "helpt" hihi.
    Gelukkig is grote zus lief voor haar zusje maar wellicht verandert dat nog als die gaat kruipen etc.

Roes, thanks.... het blijkt maar weer, je kan vaak meer dan je zelf denkt ;)

Odess, ja je leert vanzelf flexibel te zijn met 2 kinderen. Was vroeger echt een regelmuts maar na de eerste is dat al een stuk losser geworden. Al moet ik zeggen dat ik nog erg van de structuur ben (moet ook wel want mijn man heeft ADD).

snoebeltje, ik blijf oefenen met de drager...jongste moet wennen.

10. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Hey meid,

Ik leef met je mee en ik wil je dan ook teneerste een hele grote digitale knuffel geven!!!

Ook ik heb de begin periode als erg druk en pittig ervaren maar gelukkig gaat het vanzelf in een ritme komen en kom jezelf ook steeds meer tot rust, probeer het de tijd te geven en ook ik kon me zo`n zorgen maken om mijn huis nou ja so be it dan even. Je kindjes gaan voor en als anderen mensen er zich aan storen nou ga graag je gang toch!! Meid probeer ondanks alles toch een beetje te genieten en het komt helemaal goed!! ik geniet nu echt met volle teugen hier (ben dan ook wel al weer ruim 14 maanden verder)

Knuffel!!!

11. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    En idd de easywalker is een ideaal ding ik gebruik hem ook!!

12. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeeyyy! :D

Bij jou gaat het nu ook lekkerder toch?

Het scheelt (hier althans) superveel wanneer je een klein beetje iets van een ritme aan kunt houden en gewoon niet teveel verwacht.

13. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    #53 MG2011, 15 jun 2011
    Laatst bewerkt: 15 jun 2011
    Ja dat vind ik dus niet helemaal waar. Ik vond de overgang van geen naar 1 kind, veel lastiger. Alles was nieuw en wennen.
    Nu weet je toch al een beetje wat je te wachten staat en draait de 2e mee in het leven waar al een kindje was.
    Maar ik denk nu wel steeds, hoe kon ik toch zo druk zijn toen ik alleen nog maar zoonlief had? :D

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Vandaag gaat het goed, ze hebben tegelijk geslapen (zoals je aan mijn posts kunt zien hahaha). Oudste is wakker.... en de jongste moet een fles. Heb al in de gaten dat het makkelijk is om het tegelijk te doen, allebei wat, allebei even zoet. Ga nu eerst alles klaarzetten en dan haal ik de meiden van hun plek :).

15. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deelight, fijn dat het beter gaat zeg!

Enne, ik klink miss wel heel positief in mijn posts, maar ik snap je wel helemaal hoor!!! Ik vind het ook best zwaar, vooral na weer een rotnacht. Dochterlief slaapt niet door en dat is soms best jammer ;)
    Maar als ik het maar een beetje probeer los te laten en niet teveel wil, gaat het best goed. En ze zijn gewoon zo leuk samen. Liep vanochtend in de supermarkt, jongste in de MC op onderstel en oudste op plankje, gaat ie gekke bekken naar zijn zus trekken en heel hard lachen, waarop zij dus heel hard teruglacht, echt zo leuk en zo vertederend :D Daar doen we het voor!

Merk overigens wel dat ik bij de 2e stukken relaxter ben geworden, ze mag best even huilen en moet soms gewoon wachten (tot ik bijv klaar ben met haar broer douchen oid).

Wel fijn dit topic!

16. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en ik probeer dus echt bewust tijd voor mezelf te pakken. Zoonlief slaapt niet altijd meer, maar gaat wel elke middag naar bed. Als hij op bed ligt, ga ik dochterlief voeden, waarna zij dus gaat slapen (iig naar bed gaat ;)). Als het dan stil is bij zoonlief, ga ik even lekker een aflevering van Grey's Anatomy kijken met een kopje thee erbij. Jammer dan even van alle was ;)

Deel Deze Pagina