Wanneer wordt het makkelijker?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kitty07, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Ik denk dat het pas rustiger wordt als ze naar school gaan. Weet niet hoe oud die andere kinderen zijn waar je nog op past, maar hopelijk voor jou, mogen die ook snel naar school.
    5 kleine kinderen, daar zou ik ook gillend gek van worden. Nou ja, als er een paar pittige types tussen zeker weten. Al zou ik dan juist naar een speeltuin wandelen ofzo, dan zijn ze bezig en zitten ze niet zo op elkaars lip wat juist vaak voor geruzie zorgt.
     
  2. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik zou toch eens goed gaan doorrekenen wat het betekent als je een dag minder gaat werken, want als ik het zo lees, heb je nu wel 1 dag betaalde kinderopvang?
    Reken dat allemaal goed door met behulp van de tools op de site van de belastingdienst, en laat je werkgever eens doorrekenen wat jij netto op je rekening gestort krijgt als je een dag minder zou werken.
    Want vaak hou je meer over dan je denkt en dan zou je een vrije dag met enkel je eigen kinderen hebben, die misschien de nodige rust en ruimte oplevert.

    Dat je kinderen elkaar om elk wissewasje in de haren vliegen, is misschien ook niet heel gek, als ze 3 dagen in de week samen met nog een heel stel kinderen in een huis zitten? Niet vervelend bedoeld hoor, maar ik vraag me gewoon af of het niet zou kunnen dat je kinderen ook gewoon een beetje overbelast/overprikkeld zijn, net als jijzelf.
    Hoe doen je schoonzussen dat: hebben zij nog praktische tips? Ik neem aan dat ook zij heus niet hele dagen binnen zitten met al die kids?

    Je klinkt wel overbelast iig, dus ik zou wel zorgen voor ruimte. Je partner hoor ik in je hele verhaal eigenlijk niet langskomen: waar is die en wat kan die betekenen? Hij kan in het weekend toch op z'n minst mee naar een speeltuintje, zodat je iig dan eens de kids lekker buiten kunt laten spelen?
     
  3. susy26

    susy26 Niet meer actief

    Hier kan het ook flink ruzie zijn hoor. Oudste is nu 4 jaar en zn broer is 2 jaar. En als meneer uit school kom, wilt tie gelijk zich gaan uiten op zn broer. Nou dacht het niet! Vind dat zo zielig. Ook van elkaar afpakken... als ze dan niet kunnen kiezen wie het krijgt, dan leg ik het weg, en dan beiden niks. Maar aahh soms,
    Tis niet niks nee. Maar nu tie naar school gaat heeft zn broer lekker even rust haha..
     
  4. Sylvia29

    Sylvia29 Fanatiek lid

    2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Heb je geen bevriende mama in de buurt? 1 Die ook wel een keer mee wil naar de speeltuin?
    Vaak willen die ook wel een handje helpen met mee kijken etc. en als ze dan lekker aan het spelen zijn kunnen jullie even samen gezellig een bakkie tussendoor doen.
     
  5. Mamavaneen2e

    Mamavaneen2e Bekend lid

    2 dec 2013
    526
    0
    0
    ik ga geregeld met vijf kindjes naar de speeltuin 2 van 2 1 van bijna 3 en 1 van6 maand en 1 van 10 maand gaat prima hoor. zie het probleem niet zo.
     

Deel Deze Pagina