potjes voeding versus obstipatie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frummel1986, 2 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummel1986

27 dec 2011
    28
    0
    0
    Hoi allen,

Mijn zoontje van bijna 7 maanden heeft zeer gevoelige darmpjes wat zich uit in heel snel obstipatie :x. Hij krijgt al behoorlijk veel bijvoeding (fruit, brood, groenten, af en toe een soepstengel en roosvicee laxo). Hij krijgt al grote porties, omdat hij bij deze hapjes nauwelijks meer borstvoeding wilt. Als het aan hem ligt echt nog maar 2x per dag. Hij krijgt alle fruit en groenten vers, omdat hij van potjes (olvarit) al helemaal obstipatie krijgt. Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met een ander merk potjes waar dit misschien minder bij is? We gaan binnenkort namelijk op vakantie en dan moet hij een week aan de potjes... Met onze dochter hadden we precies hetzelfde euvel dus ik weet gewoon dat dit gaat gebeuren en deze week is het ook weer keihard... Verder doen we alle normale trucjes al: olie, extra vocht, pruimen...

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Kan je zoontje niet gewoon mee eten op vakantie? (Je zal er vast al wel over nagedacht hebben :))
    Hier ook een dochter met gevoelige darmen en veel obstipatie. Wij zijn in augustus voor het eerst op vakantie geweest met 2 flessen roosvicee laxo en een fles lactulose. We hadden half pension geboekt. DL heeft de hele vakantie prima gegeten en ook goed gepoept. (Wel met haar normale dosis laxo en lactulose)
    Potjes heb ik hier enkel in geval van nood en dat is maar zelden dat ze die krijgt.
    Wellicht extra bv/FV geven?

3. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Krijgt hij wel genoeg vocht binnen? Met zo weinig flesjes moet er flink wat vocht op een andere manier bij. Ik weet dat het niet zo goed is ivm suiker enzo maar appelsap laxeert ook.
    Ik geef geen banaan meer. Van een derde banaan kan ze2 dagen slecht poepen. Peer daarentegen laat de boel weer flink doorlopen!

4. frummel1986

27 dec 2011
    28
    0
    0
    Thnx voor jullie snelle reacties. Mee eten wordt vrij lastig vrees ik aangezien groentes in restaurants vaak niet zo'n grote porties zijn en niet zo gaar gekookt dat hij het zo op kan eten. Hij krijgt thuis 1 stuk fruit en ruim 100 gr groenten per dag.
    Extra BV wil hij helaas niet.
    Hij krijgt zeker voldoende vocht. 2 bv van rond de 150 cc per keer en 2 flessen sap van 250 cc. Water en thee krijg ik er helaas niet in dus inderdaad dan maar wat extra suikers. zijn er ook niet blij mee maar beter dit dan niks.
    En banaan hebben we 1 keer gedaan en een week problemen van gehad dus dat doen we ook niet meer.
    Maar nogmaals thnx voor het meedenken.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Zelf koken
    Potjes hebben toevoegingen oa maiszetmeel wat sterk in maag ligt

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Mijn neefje en nichtje hadden het ook.. Het is zo naar.
    Misschien kan je anders de huisarts iets meegeven voor als het echt 'misgaat'?

7. frummel1986

27 dec 2011
    28
    0
    0
    Wordt lastig in een hotel.... thuis kook ik altijd zelf! Dus dit is nou net het probleem

8. frummel1986

27 dec 2011
    28
    0
    0
    Dat heb ik inderdaad al in huis en gaan we denk ik meteen uit voorzorg mee beginnen. Maar ik hoopte dat er misschien ervaringen waren van mensen die een ander merk voeding hebben gebruikt en daar een betere ervaring mee hadden...

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hoi,
    Mijn zoontje had het zeker niet in die sterke mate van jouw zoon, maar hier vielen de biologische potjes van AH een stuk beter.

10. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zijn wel kleine potjes maar die van Jumbo 4+ maanden hebben alleen groeten en water erin zitten dus niks wat extra kan verstoppen lijkt me? We hebben onze zoon (pas) twee keer een potje gegeven en van Olvarit kreeg hij ook veel last terwijl hij dat niet eerder gehad had, drama was het terwijl hij al wel groente was gewend. Die van de jumbo ging prima.
    Check nog wel even het label want kan misschien nog wel wisselen per soort groente. Succes!

11. frummel1986

27 dec 2011
    28
    0
    0
    Thnx voor deze tip! Ga deze zo meteen halen. Zag ook inderdaad dat hier geen maiszetmeel en rijstextracten enz bij zitten!

12. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik hoop echt dat het helpt! Ook qua smaak vond ons ventje dit lekkerder en ging hij ineens meer en beter eten. Ook de fruitpotjes zijn een aanrader.

13. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Misschien de zakjes van Ella's kitchen? Die zakjes vind ik sowieso wat minder stug/rubberig van structuur.

14. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    Ik ga iets zeggen wat misschien vloeken in de kerk is, je geeft namelijk borstvoeding. Een baby moet ongeveer 500ml melkproducten nog binnen krijgen, misschien opvolg melk geven? Die heb je ook voor baby's die moeilijk poepen. Dan kan je in de ochtend een bordje pap geven met brinta en nog een extraatje met BV ofzo. En na het avond eten nog een toetje met BV (of opvolgmelk). Of bakje yoghurt, dan krijgt hij toch wat meer vocht binnen.

15. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Mijn dochter (nu 7) kan nog steeds moeilijk poepen als ze veel 'harde' dingen eet: rijstwafels, cracottes, soepstengels, etc. Dat is gewoon te droog of zo. Misschien dat je die soepstengel een tijdje weg kunt laten?

Misschien ken je iemand met een stoomapparaatje? Mijn babycook zou ik ook op een hotelkamer nog wel kunnen gebruiken.

16. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon had ook obstipatie, wij haalden dan 1x per maand potjes in Duitsland, die hielpen tegen de obstipatie. We deden dan ene dag een warm potje 's avonds, andere dag vers eten. Fruit kreeg hij wel vers. Misschien helpt dat?!

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Van Hipp heb he een fruitpotje 'pruim peer' en dat helpt misschien?

18. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik zou inderdaad ook naast die twee keer borstvoeding nog een keer en fles geven en daar dan naar verhouding meer water bij doen. Succes!

19. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Misschien iets heel anders...is er een oorzaak gevonden voor de gevoelige darmen? Hier ook veel problemen en obstipastie gehad. Uiteindelijk meerdere klisma's en ka bezoeken. Ze dronk genoeg..maar hier bleek het kma te zijn...nu nergens meer last van...

Verder anders iets van forlax, microlax, lactulose meenemen op vakantie en ik zou ook de bio potjes van de ah nemen. Bevielen hier ook veel beter...

Deel Deze Pagina