Wanneer wordt het weer beetje leuk?!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lala2, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mris

Mris Actief lid

13 feb 2013
    204
    23
    18
    NULL
    NULL
    Dit inderdaad. Ik ben het helemaal met je eens.

2. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Nou inderdaad, ik heb dat gevoel ook heel sterk dat ik de oudste te weinig aandacht geef.

Heb soms ook echt een schuldgevoel dat er een tweede kindje gekomen is. We hadden alles zo goed voor elkaar enzo en nu is toch je leven even weer overhoop gegooid. Maar ooit zullen ze het vast wel leuk met elkaar gaan hebben hoop ik hihi.
    Eerst die eerste maanden maar doorkomen ;)

Sterkte TS!

3. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hey meiden!

Wat een steun allemaal dank jullie wel!!
    Ik steun jullie ook hoor! Ik zal nooit meer hetzelfde kijken naar een gezin met meerdere kindjes. Want ik denk dat het overal wel hectisch en soms gewoon niet leuk is maar dat niemand het zegt!

Ik voel me soms ook schuldig hoor naar mijn dochter want het we hadden het inderdaad prima voor elkaar! We deden veel met haar ieder weekend en nu zitten we er btje bij van poe wat zijn we moe hihi
    Maar zodra mijn kleintje de 1e inentingen heeft gehad mogen we gaan zwemmen dus wilde ik regelmatig met z'n 4ren naar het zwembad gaan. Gewoon even dobberen :)

En inderdaad ik heb de baby foto's van mijn dochter erbij gezocht en na ongeveer 3 maanden werd ze wat "wijzer" en kon ze om me lachen en begreep ze het als ik haar trooste.

Ik merk dat als mijn zoontje onrustig is en ik hem lekker wil knuffelen hij het niet altijd even fijn vind en dat voelt zo rot! Maar hij heeft gewoon buikpijn.. mam snap dat dan!

Ik hoop dat de reflux ook gewoon zsm minder word! Volgende maand gaan we weet bij onze kinderarts langs. Ben benieuwd wat ze te vertellen heeft!

Zet hem op meiden we kunnen het!!!
    💋

4. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Voelt goed he om er met anderen over te praten. "Fijn" om te weten dat je niet de enige bent! Ik voel me ook schuldig naar mijn dochter toe. Maar ze lijkt er weinig last van te hebben. Ze is gek op haar broertje en als ik hem op bed moet leggen mag dat niet van haar want hij moet erbij blijven :)

5. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Ik vind het ook wel heel fijn om hier herkenning te lezen inderdaad. Misschien een beetje blijven kletsen hier met ons allen? Hihi..

Vandaag is mijn oudste een dagje met oma weg en blijft daar ook logeren. De eerste keer sinds de komst van haar zusje. Maar het was vanmorgen echt tranen met tuiten toen ze wegging.. zusje vind het niet leuk dat ik wegga hoor zei ze.. en ze ging mij zo erg knuffelen. Ze is echt zo op mij gericht en wil mij geen seconde missen ( bang dat de jongste meer aandacht krijgt?) Maar uiteindelijk is ze toch meegegaan.. Bel straks even met oma hoe het is gegaan, want het ging mij toch wel aan het hart hoor.

Maar vanmiddag wel even tijd voor mezelf en het huishouden gehad toen de jongste sliep. Dat was wel even lekker.

6. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hey meiden!
    Nou vandaag ging wel aardig maar nu het avond is begint het gezeur weer hoor.. :'( Hoop dat zoonlief na z'n fles he straks toch lief gaat slapen!

Mijn man heeft nachtdienst dus duimen jullie voor een rustige nacht voor me?!? :D

Liefs!

7. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ging het vandaag hardstikke goed! Vanavond wat onrustiger, maar na we m uit bed haalde heeft ie lekker een uurtje liggen lachen en kletsen in de box! Zo leuk! Alleen zodra ie huilt raak ik een beetje in paniek, en dat moet er nog uit! Ik hoop zo dat het nu een stuk beter zal gaan!

Ik zal voor je duimen hoor lala!!

8. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ooooooooooh, die schuldgevoelens......
    Wat kan een mens (zeker moeders) zichzelf toch aanpraten.
    Ook dat wordt beter met de tijd, als jullie als gezin je draai hebben gevonden.

Ik duim voor je dat je een goede nacht hebt!

(en voor mezelf ook: de jongste heeft krentenbaard, eczeem en er komen kiezen door.....)

9. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Oh doet je zoon al lachen Kellie wat heeeerlijk! Hier enkel nog wat lachstuipjes gezien en verbaasde blikken hihi verder alleen chagrijnige kop haha
    Kan niet wachten tot mijn zoon wat meer contact gaat maken! Lijkt me echt weer leuk!

Beterschap jolie! Klinkt echt ook gezellig (niet). Hoop dat je kids zich snel beter voelen!

Rustige nacht allemaal!

10. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Nope... kan het mooi vergeten. Meneer heeft er geen zin in vannacht :(

11. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ahh wat balen voor je... Ik durf het bijns nuet te zeggen maar.. Hier al geslapen van 20.00 tot 00.45.. Oeii volgens mij heb ik t zo slecht nog niet.. :)

12. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hoe is de rest van de nacht gegaan?

Hier was ze gister van 17:00-21:00 onrustig. Toen in slaap gevallen. 00:00 fles en net om 05:15 werd ze wakker. Ze is nu alleen zo onrustig na de fles tijdens boertje doen.. Ze kronkelt steeds.. En piepen.. Grr zo lastig vind ik de babytijd.

13. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Finnley is ook onrustig net na de fles.. Maar als ik hem eenmaal een tijdje rechtop heb gehouden en hij heeft geboerd dan gaat het wel weer.

Hier verder geslapen tot 4.00, en toen dacht ie volgens mij dat de nacht al voorbij was, want hij was klaarwakker haha.. Maarja even geknuffeld en om 5.20 werd ie moe en heb ik hem in bed gelegd. Toen tot 8 geslapen, half 9 een fles en nu weer slapen. Dus ik kan wel zeggen dat het goed gaat :)

14. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hey meiden!

Nou meneertje had er vannacht niet zoveel zin in. Na zijn fles van cake 20.00 heeft hij tot 21.30 lopen spoken. Toen wilde hij alweer actie om 23.00. Heb hem "zoet " gehouden met de fles tot 00.00. Gelukkig heeft hij geslapen tot 04.30 maar hij wilde toen echt alweer drinken. Wederom kunnen rekken tot uiterlijk 05.00. Smorgens wil ik even een momentje met mijn dochter. Dreumes melkje maken. Staartjes maken en tekenfilmpje aan van Kro. Maar m'n zoon wilde vanmorgen ook al direct aandacht. Heb hem even moeten laten huilen hoor. Vind het lullig maar wil mijn dochter niet af raffelen of haar dat idee geven. Uiteindelijk had meneer de aandacht en was het gelijk weer goed. Nu is hij al de hele ochtend content. Ik hoop dat hij dit weer gaat vasthouden :)

Lijkt wel alsof hij weet wanneer ik even een momentje heb met mijn dochter. Want daarvoor en daarna is hij zelfs zonder mij gewoon stil! Bizar eigenlijk :D

Ervaren jullie dat ook zo??

15. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Oh lala wat jammer om te lezen dat het niet zo lekker loopt :( hoop dat je snel toch nog je wel zo verdiende roze wolk krijgt!

16. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat vervelend lala! Maar toch nog wel een paar uurtjes geslapen!

Ik heb het juist andersom met mijn dochter. Als ik Finnley de fles moet geven, dan moet zij plassen of eten of drinken.. Plassen kan ze gelukkig wel zelf maar met eten en drinken moet ze dan toch even wachten. Dat zal de jaloezie wel een beetje zijn :)

Hier weer erg onrustig, maar nog te doen. Net maar even ingebakerd want volgens mij werd ie helemaal gek van zn armen..

17. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi!
    Afgelopen nacht ging het bijzonder! Zoonlief wilde niet slapen (altijd wat moeite mee om het begin). Maar ik werd wakker om 01.30 en hij sliep nog steeds. Toch maar even wakker gemaakt voor z'n fles anders gaat z'n ritme in de war. Daarna werd hij pas weer wakker zo rond 05.45! Dus gaat goed!

Alleen smorgens en savonds. De momenten wanneer ik met mijn dochter bezig ben kan hij niet even chillen. Zo raar! Daarbuiten kan hij best even rustig wachten. In z'n wippertje of de box of bed maar smorgens als ik m'n dochter aankleed enz en savonds bij het naar bed brengen doet hij echt a relaxed! Zo jammer! Maar dat gaat vast over!

Vandaag heeft hij er lekker bij gezeten in z'n wippertje terwijl ik de ramen heb gezeemd en samen met m'n dochter wat onkruid uit te tuin heb getrokken. Smiddags lekker rondje wezen wandelen in het bos en nu is hij zich weer aan het verzetten tegen z'n bed ;)

Helaas moest ik deze leuke dag afsluiten met een galstenen aanval :( Gelukkig werken de pijnstillers aardig. Hoop dat het snel wegtrekt! Hoe gaat het bij jullie??

🍀

18. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat goed zeg! Met kleine stapjes vooruit he!!

Hier vanmiddag weer drama! Achteraf denk ik dat hij krampjes had, maar weet het niet zeker. Hij is van half 4 tot half 9 wakker geweest. En toen ben ik maar met hem op de bank gaan liggen en is ie uiteindelijk bij mij in slaap gevallen. Toch wel heeeel lekker dat ie eindelijk weer eens bij mij geslapen heeft. Doet ie normaal nooit, dus misschien had hij het even nodig. Toen lekker samen in bad geweest, en nu ligt ie weer in zn bed te slapen. Hopen op een goeie nacht en morgen een betere dag!

Mn dochter werd net ook ineens helemaal overstuur wakker. Zij slaapt normaal echt overal doorheen en kan zo 14 uur achter elkaar slapen! Dus als zij wakker wordt weet ik zeker dat er echt iets aan de hand is! Nu niet echt achter gekomen, maar even lekker met dr geknuffeld en dr winnie de poeh knuffel bij dr gelegd en nu slaapt ze weer! Ben benieuwd....

19. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    heel herkenbaar, met 30 wk zwangerschap iedere dag naar het ziekenhuis geweest, met 38 weken ingeleid, bevalling was gelukkig gewoon oke of goed. weet niet zo goed hoe je dat moet zeggen.
    toen de kleine geboren was ben ik de eerste week heel druk geweest. heel veel kraamtranen die maar niet overgingen. daarbij ging ons mannetje ook nog zo'n 12 u per dag huilen en toen zat ik er gewoon helemaal door. bleek een pd te zijn.
    we zijn naar een chiropractor geweest, fisio (want ons mannetje heeft ook nog een enorme voorkeurshouding), manueel therapeut, andere voeding, dragen in de wandelwagen. het maakte helaas allemaal geen verschil.
    naar een maand of 5 ging het hier 'vanzelf' beter. en nu met 9 maand begint het met mij ook beter te gaan. veel over praten, en als 't ff niet gaat; breng de kleine ff naar iemand anders. kan je geen tips geven helaas, maar de tijd maakt het beter.. al lijkt 't daar nu echt niet op.. veel succes.

20. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi Danie,

Dankjewel! Ik hoop ook dat deze maanden maar wat vlug voorbij gaan want ik wil gewoon lekker keutelen met m'n zoontje. We zijn nu beetje aan het overleven. Hij ook denk ik!
    Hij sliep eerst zo heerlijk! Nu eea onrust :(
    Morgenochtend vroeg hebben we een afspraak bij de kinderarts ik ben benieuwd of zij ons kan helpen!
    Liefs

Deel Deze Pagina