Hier werd het helaas pas na 1,5 jaar beter.... Oudste is 3, jingste 1,5 en nu is het eigenlijk pas weer leuk. 2x huilbaby's met kma en reflux en alles. Het is loodzwaar geweest maar nu is het super . Sterkte en vraag hulp aan opa en oma of vrienden. Even uit het huilen weg.
Onze dochter was/is ook een zorgenkind. Maar was als baby een engel. Waarschijnlijk gewoon veel gewend. Huilde werkelijk nooit. En nog steeds niet. Is wel een hele pittige peuterpuber geworden haha. Toen kwam onze zoon... en die huilde... veel en HARD. OMG! En soms nog steeds. Onze zoon had wel wat last van reflux-achtige klachten maar die waren goed op te lossen met alleen de leefregels toe te passen. Poepen en kramp heeft hij altijd heel erg gehad, ben hiervoor bij een osteopaat geweest. Weet eigenlijk niet zo goed of dat nou echt heeft geholpen. Wat hier het beste werkte (en sorry.. een enorme dooddoener) was accepteren. Ik had hem heel veel in de draagdoek, zo had ik mijn handen vrij. Niet slapen in je bed? Prima, dan in de wandelwagen (lopen vond/vind hij fijn). En soms liet/laat ik hem ook brullen. Was zo vaak bezig om hem stil te houden waar ik niet altijd aan kon voldoen. Onze dochter moest bijv. ook naar de wc of ik.. Tja dan zei ik gewoon tegen hem sorry jongen jij bent straks weer aan de beurt. Het werd met 3,5 maand langzaam aan beter. Het is verder een vrolijk mannetje die enorm hard gaat in zijn ontwikkeling. Hij wil veel meer dan hij kan. En vaak is het nog een enorme mopperkont. Wel een hele duidelijke want als meneer het niet zint zet hij zijn enorme keel gewoon op. Kijk nu al uit met hem naar zijn peuterpubertijd hahaha. Komt goed.. echt. Het is alleen super wennen na een kind wat zo "makkelijk" was. Tel daar je peuterpuber bovenop, die ook net een broertje heeft gekregen en je eigen hormonen.. En tadaaaaaaaa genieten? Wat is dat? Het is even zoeken maar ook bij jullie keert de rust weder. Als je zelf straks wat meer hormoonvrij bent is al het halve werk. Tenminste dat was bij mij wel zo. Kon beter relativeren enzo..
Hey maart dankje voor je bericht.. het is extreem moeilijk voor me mijn zoon krijst zo hard echt hij blijft er soms in en overstrekt zo dat hij als een halve hoepel in z'n bedje ligt het is echt heel erg. Ik vind de onrust die het in het huis brengt heel erg en zwaar vermoeiend ook voor onze dochter. Het is gewoon niet leuk meer. We zijn vandaag bij de kinderarts geweest en ja de behandeling die ze hebben ingezet voor de reflux en mogelijke Kma moeten we zo houden en aankijken... En inderdaad dooddoener het word langzaam beter... ik kan gewoon niet wachten tot hij wat maandjes ouder is.. ik vind het verschrikkelijk jammer dat ik na die verschrikkelijke baby tijd van mij dochter ook nu niet mogen/kunnen genieten
Hej meid! Wat herken ik jouw verhaal goed! Precies hoe ik me de eerste weken voelde. Nu hij ruim 3 maanden is begin ik het pas leuker te vinden en mijn oudste is nu ook minder aan het uitproberen en een stuk rustiger. Je moet sowieso een ritme vinden met zo'n kleintje erbij. Ik vond het ook vreselijk zwaar eerst en heb meerder malen zitten huilen van frustratie. Dochtertje was continu negatieve aandacht aan het vragen en ondertussen een huilende baby op de achtergrond. Niet fijn dus. Het wordt écht beter! Ik geloofde het haast niet, maar het is echt zo. Zoontje heeft nu een heerlijk ritme van slapen, flesje drinken, even spelen en weer slapen. Af en toe nog een klein huil uurtje maar verder mag ik niet klagen. Zet hem op meid! Het komt allemaal weer goed.
Oh beauty, Wat een fijn en lief berichtje van je! Doet me goed! Nog 1 maandje volhouden dus als het meezit! We hebben een vast ritme wat ik beetje aan het verschuiven ben om dat doorslapen van 5 uurtjes Snachts te realiseren en dat gaat een beetje maar hoe klein die uk ook is hij kan enorm wat weerstand bieden! Grote uk is inderdaad steeds meer bezig met negatieve aandacht opeisen. Terwijl ze alle aandacht krijgt als kleine uk slaapt! En als papa thuis is hebben we helemaal genoeg tijd voor dr maar ze blijft uitproberen. Ze is ook heel lief hoor zo tussendoor maar denk dat ze gewoon gefrustreerd is ook. Het praten lukt namelijk nog niet zo goed. Maar vanmorgen kon ik wel huilen van geluk want ons mannetje was naar ons aan het kijken en reageerde met keiharde glimlachen en grappige geluidjes! De geluks momentjes komen dus langzaamaan Nogmaals heel lief je berichtje! Zulke steun helpt echt!
Lala, wat heb je de situatie goed omschreven. Man wat is het soms niet leuk meer he? Dat je hartstikke dankbaar bent voor je kinderen maar er gewoon op deze manier niet van kunt genieten. Ik ben op dit moment al doodop van mn dochtertje van 10 maanden en alweer zwanger vd tweede. 'What was I thinking?!! Maar ik wil zsm van de baby periode af want die valt mij zwaar. Heel zwaar. Maar wilde toch graag n 2e kindje. Maar ik maak me er wel echt zorgen over eigenlijk hoe het gaat straks met 2 kids want ik vond de tijd na de bevalling met een behoorlijk pittig babietje gewoon geen leuke tijd. Hoe geniet je daarvan als je tegen een fysieke grens aanloopt en dus pijn hebt en ernstig moe bent. Er kwam zoveel op me af, ik was gewoon helemaal naar de kl**te joh. Ik denk toch dat de mensen die het een prachtige tijd vonden het gewoon makkelijker hebben gehad, een makkelijke baby, weinig fysieke klachten, misschien meer hulp thuis etc. Anyway, ik voel met je mee en hoop dat het snel weer wat relaxter zal worden!!
Oh lees dat de geluksmomentjesbeginnen te komen, nou das iig hartstikke mooi!! Vond t trouwens ook bijzonder om te lezen dar je dochtertje behoorlijk wat heeft meegemaakt en nog steeds zo'n makkelijke baby was....wat lief zeg...smelt
Hi Sky! Wat een lief berichtje ook van jou! Serieus het fout me zo goed! Volstrekt vreemde vrouwen die me steunen. .super! Raakt me diep echt hoor! Net de fles gegeven en kleine uk heeft dat half slapend gefixt. Hij lag ingebakerd op aandringen van m'n man omdat ie zich zo wakker wapperd met z'n armpjes. Nu maar weer in z'n teddy slaapzakje gedaan. Ik hoop dat ie relaxed genoeg is nu om lekker door te slapen tot 06.00 haha never gonna happen! Maar optimistisch blijven he ondanks alles! Ook heb ik m'n diclofenac er weer bij moeten pakken net... m'n galblaas begon alweer! Hopelijk zet het nu niet door nu ik op tijd ben! Ja joh wat denk je wel niet gek mens nu al zwanger van je 2e! Ik begrijp het wel hoor! Die drang voor nog een kindje het is heel sterk hier ook hoor! Was echt niet aan het nadenken over hoe zwaar het wel niet kon zijn. Denk dat je de zware momenten als ouders gewoon vergeet ofzo. Net zoiets als de pijn tijdens je bevalling. Gaat het wel goed met je en je zwangerschap? Probeer ondanks je drukke kindje het zo relaxed mogelijk te doen he! Heeeeel belangrijk Mijn dochter was een bijzonder baby'tje. Ze kwam thuis een dag na de uitgerekende datum. Had wat buik krampjes en kon lastig wennen aan de stilte na dat drukke ziekenhuis maar dronk toen 6 flesjes verdeeld over de dag en sliep de hele nacht door. Ze heeft behoorlijk wat lichamelijke klachten gehad lang nadat ze thuis kwam maar gaf er bijna geen kik om. Harde tante! Als ze nu d'r hoofd stoot is het vaak ook auw over de plek wrijven en door. Moet echt heel bont worden moet ze gaan huilen! Nou ik ga nog even paar uur proberen te slapen Nogmaals dank voor jullie steun! Super lief! 🍀❤
Hoi! Hoe ist gegaan met je kleintje? Nog wel goed geslapen op zich? En wat vervelend van je galblaas! Dat schijnt ongelofelijk pijnlijk te zijn dus dat kun je er echt niet bij hebben.... Ik ga nu snel slapen want ik ben kapot. Die kleine vraagt zoveel energie en ben heel misselijk de hele dag door dus nu weer ff n rustmoment. Pfff ik zou t graag rustig aan doen maar met n kindje erbij is dat niet te doen. Ik had zelf niet verwacht snel weer zwanger te raken dus ben me goed aan het voorbereiden op hoe t straks zal zijn. Go with the flow zeg ik maar weer.
Hey, Ja het gaat wel redelijk. Ik heb het idee dat kleine uk wat meer rust in z'n lijfje heeft. We zijn geadviseerd in te bakeren en hij lijkt daar beter mee te slapen maar hij kan ook super boos worden. Dus we kijken het even aan en anders gewoon weer in de slaapzak hoor. Dat wapperen en schrikachtige gaat er langzaam toch uit dus dan heeft dat inbakeren geen nut meer. Ik heb de afgelopen dagen telkens weer last van m'n galblaas. 10 november gaat hij eruit! Ik hoop dat je zwangerschap rustig verloopt wel af en toe stapje terug nemen he! Liefs 🍀
Had mijn verhaal kunnen zijn. Onze dochter een super rustige en lieve baby. Sliep snel door, huilde weinig. En toen kwam onze zoon . Reflux, eczeem, huilen, huilen, huilen. Wat heb ik me doodongelukkig gevoeld in het begin. Inmiddels bijna 2 jaar verder en wat een gezelligheid in huis! Ventje is echt een geweldige slaper en een heerlijk kind gewoon. Ik vond vooral het eerste jaar doorbikkelen.
@ Frisbee, Zo bijzonder dat er veel vrouwen zijn die exact hetzelfde voelen of hebben gevoeld! Hier word natuurlijk nooit ff over gesproken tijdens een verjaardagje ofzo We hopen snel een half jaartje verder te zijn. Dan word je kindje toch wat levendiger! Onze dochter zat met precies 6 mnd aan tafel met pasen te giebelen met paas toast! Kan niet wachten tot get zo ver is met onze zoon. Ik moet zeggen het lachen naar mama en keelgeluidjes maken word steeds meer! Vind dat heerlijk! Zo fijn dat hij nu ook wat anders kan dan krijsen Liefs🍀
Wat goed lala dat het beter gaat! Nu kunnen jullie langzaamaan een beetje gaan genieten. En wat zal het voor jullie dochter ook fijn zijn! De weken dat mijn zoon zo huilde was mijn dochter een draak. Uitproberen, huilen om niks, lelijk doen tegen mij en ineens ook snachts huilend wakker worden terwijl ze dat nog nooit gedaan had. Nu het zo goed gaat met mn zoontje is mn dochter weer de oude, echt een lieverd! Het enige wat ik hier nu nog moet gaan "oefenen" is het naar buiten gaan. Ik blijf gewoon hele dagen binnen omdat ik weet dat als ik hem mee neem voor bijvoorbeeld boodachappen, ie dan de rest van de dag van slag is. Maarja misschien is dat ook wel een kwestie van wennen, en moet ik mezelf er maar over heen zetten en proberen toch iedere dag even een klein stukje te wandelen of iets.. Wat vervelend van je galblaas zeg, dat kan er ook nog wel bij... Ja en zeker fijn dat er zo veel mensen zijn die dit verhaal herkennen.. Mijn vriend kwam elke dag thuis uit zn werk en vertelde dat ie mensen had gesproken en die hadden allemaal zogenaamd een perfecte baby.. Nou ik geloofde er toen al niks van, dat is een beetje de strijd he tussen ouders. Mijn kind huilt nooit, mijn kind kan dit en dat al.. Later hoorde ik dus ook van vrienden en mensen om ons heen dat ze toch ook wel eens zo'n periode hadden gehad met 1 van de kinderen dus ook hier in mn omgeving heb ik erover kunnen praten. Het vervelende is alleen dat je zooooo veel verschillende adviezen krijgt. En het laatste wat je dan hoort is dat je altijd naar je eigen gevoel moet luisteren. Nou dat gevoel heeft mij vaak in de steek gelaten, mede door al die verschillende (wel goedbedoelde) adviezen. Maarja eindelijk kan ik ECHT zeggen dat het hier goed gaat!
Hey Kellie! Wat fijn om te horen dat het bij Kellie ook goed gaat! Tja dat naar buiten gaan. Ik ga juist zo vaak als ik kan. Dan het liefst naar het bos oid zodat we allemaal frisse lucht krijgen. Vanmiddag ga ik even met ze naar de speeltuin kan m'n grote uk lekker spelen en m'n kleine uk lekker tegen me aan hangen. Ik heb z'n ideale draagzak van bobba carrier g4. Super handig! Geen gedonder met knopen enzo en leuke designs! Afgelopen nacht had ik weer "dienst" m'n man heeft vroege dienst. M'n zoontje heeft geslapen van ongeveer 20.30 tot 00.00 en daarna tot 05.00! Dus ik ben erg tevreden over hem! Het is gewoon beter gegaan sinds we de pepti geven en we zijn ook bij de osteopaat geweest voor de 2e keer. Daarna merkte ik echt verschil! Ik hoop dat dit een stijgende lijn is! Eigenlijk moet ik deze week de flessen weer ophogen en naar 5x pd gaan.. ben bang dat dat weer onrust gaat veroorzaken maar we gaan het langzaam doorvoeren Liefs!