ik zie hier al vrij veel topics over de mirena, en veel reacties over extreem lang vloeien, maar niet heel veel positieve verhalen.. ik moet nu gaan kiezen wat ik wil gaan gebruiken, de pil valt sowieso af voor mij, ik kan heel slecht tegen hormonen. ook wil ik toch wel vrij zeker zijn dat ik niet zwanger kan raken, en het liefst zo min mogelijk ongesteld zijn natuurlijk. is de mirena een aanrader of niet?
Hoi Miffy Ik heb op 18-12-'09 een mirena laten plaatsen. In het begin heb ik regelmatig bloedverlies gehad. Dat is nu weer heel rustig. In de bijsluiter van de Mirena staat ook dat het bij sommigen een hele poos kan duren voor een nieuw ritme is bereikt, maar dat is met een andere methode ook wel zo misschien. Wel grote kans dat een half jaar tot jaar na het plaatsen van de Mirena, je helemaal niet meer ongi wordt. Bij sommigen is dat al direct. Tot nu toe kan ik er alleen maar positief over zijn: - Geen/nauwelijks stemmingswisselingen meer - Geen gespannen borsten meer - Weinig buikkrampen meer - Niet iedere dag een pil hoeven slikken, met risico op vergeten ed. - Je bent voor 5 jaar klaar(Mirena kan 5 jaar blijven zitten) Nadeel: - het kan even duren voordat een nieuw evenwicht is bereikt - het inbrengen kan vervelend zijn Tip: je goed voor laten lichten door je arts en goed de bijsluiter lezen.
Hey, de mirena was niet mijn ding. er schijnen weinig hormonen in te zitten maar wel een ander soort dan bij de pil.. ik had er veel last van. ben blij dat ik hem er uit heb laten halen en nu ga ik de nuvaring proberen..
Het klopt dat Mirena hormonen bevat, maar die worden direct in de baarmoeder afgegeven, op de plaats waar ze moeten zijn. Ze gaan dus niet eerst door je bloedbaan zoals dat bij de pil wel het geval is.
Een maand of drie na mijn zwangerschap heb ik een mirena laten plaatsen. Het was even een vervelend gevoel en heb een week een lichte bloeding gehad en daarna niet meer. Ik was er heel tevreden over. Idd was, want afgelopen week heb ik de hele week een ontzettende vervelende hoofdpijn gehad en constant een ongi gevoel. Voor mijn zwangerschap heb ik ongeveer 8 maanden de nuvaring gebruikt en ook hiermee heb ik hetzelfde probleem gehad; de eerste maanden ging het prima en daarna rond de ongi datum een week tot anderhalve week aan één stuk door hele vervelende hoofdpijn. Omdat het een hele vervelende hoofdpijn is die niet na één of twee dagen verdwenen laat ik de mirena verwijderen. Dus, tja, als je gevoelig voor bent voor deze klachten zou ik toch een ander voorbehoedsmiddel gebruiken als dat kan. Ik baal er best wel van dat ik een afspraak moet maken en niet meteen kan stoppen zoals met de nuvaring destijds (en met de pil! Maar die hoofdpijnen waren toch iets minder heftig) Misschien is een koperspiraal wat voor jou, ik heb weleens begrepen dat daar geen hormonen inzitten. Succes!
Hier een tevreden gebruikster van de Mirena. Nadat mijn eerste zwangerschap ontstond door de pil heen (en ik ben echt een secure gebruikster), en mijn tweede zwangerschap dwars door de nuvaring is gegaan vielen die 2 voor mij af. Het plaatsen heb ik eigenlijk niets van gevoeld. Daarna de eerste maanden wel heel veel bloedverlies gehad, leek wel of ik 3 maanden lang ongesteld was maar geen pijn o.i.d. erbij. Nu is het behoorlijk in evenwicht en ben nog maar amper ongesteld. Al 2 maanden helemaal niet meer... (zal eens een testje doen haha). Het duurt gewoon even voordat je lichaam eraan gewend is. Ik kan het je aanraden!
Hoi Miffi! Ik heb een aantal jaren geleden de Mirena laten plaatsen. Het inbrengen was bij mij vrij pijnlijk (ik heb nog geen kinderen gehad en dan kan het pijnlijker zijn). Daarna ben ik nog een paar maandjes gewoon ongesteld geweest en daarna helemaal niet meer. Ik vond het ideaal! Ik heb hem na 5 jaar laten verwijderen, want langer gaan ze niet mee. Enige nadeel was dat ik vrij veel last kreeg van puistjes maar daar ben ik toch al gevoelig voor. Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes met je keuze! Groetjes Fleur
Hier ook een tevreden gebruikster. Was in het begin niet tevree, 5 maanden last van bloedverlies gehad, op slot werd het minder en toen helemaal niks meer!!! Dat was voor mij ideaal omdat ik normaal 10 dagen veel ongesteld was. En je hoeft er niet meer naar om te kijken 5 jaar lang.
Hier ook een hele tevrede mirena gebruikster ik heb hem na mijn eerste zwangerschap laten plaatsen en was na 2 of 3 maanden niet meer ongesteld. Na 3jaar verwijderd omdat we nog een kindje wilde heel graag en na een paar maanden was ik weer zwanger. Na mijn zwangerschap was de keus niet moeilijk en heb ik weer een Mirena laten plaatsen en nu na bijna 4jaar weer laten verwijderen. Als we ik zwanger ben van de 3de en ik mag hierna zeker weten geen kinderen meer krijgen ivm mijn lichaam moeten we eens gaan kijken wat we gaan doen. Maar ik denk dat ik zo weer een mirena zal laten plaatsen vind het niet ongi worden echt super fijn en de pil is ook niets voor mij vergeet dat ding toch steeds dus schiet toch niet op.
Ook een tevreden gebruikster! Eerste paar weken onregelmatig gebloed, maar kleine beetjes.. En nu al 3 weken niks meer. Ook geen last van verder, en eigenlijk heb je er helemaal geen omkijken na, 5 jaar lang! Super.
Nog een tevreden gebruikster! Ik heb hem nu voor de 3e keer en ik wil echt niets anders meer. Nooit een klacht gehad,noppes,niks vanaf dag 1 van plaatsing ben ik meer dan tevreden. Groetjes Diana
voor mij nooit meer! Het inbrengen was geen probleem 3 maanden na de bevalling, maar ik heb een half jaar lang iedere dag bloedverlies gehad..... Toen was ik er helemaal klaar mee! Nu heb ik Qlaira pil en ben hier heel tevreden over.
Ik heb hem na een jaar laten verwijderen. Ik vl0eide meer wel dan niet. Wist niet wanneer en h0e lang. Heel erg vervelend. V00r mij n00it weer.
ik ben meer dan tevreden over het spiraaltje. geen last van gehad, inbrengen deed wel veel pijn, maar daarna niks. geen krampje, geen stemmingswisselingen, geen bloedingen niks. heerlijk
sorry durf nog niet echt ja of nee te antwoorden.ik heb hem 8 december laten zetten.alleen vloei ik nu nog steeds.. en heb ookveel buikpijn(nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik ook een cyte van 6 cm in mijn eierstok heb zitten dus daar zou het ook nog aan kunnen liggen) mijn dokter zei maandag dat ik het nog maar 2 maanden aan moet kijken en dan beslissen wat ik wil. ik vind het wel heel makkelijk dat je niet meer aan die pil hoeft te denken.. en dan die rothormonen van die pil.. maarjah al ruim 2 maanden vloeien is ook niet alles
hoi hoi ik vond het ideaal vergat steeds de pil maar naar de mirena werd ik bijna niet meer ongi af en toe druppel heb verder geen klachten gehad ja en in brengen en verwijderen is minder maar goed dat hoeft maar 1 keer in de 5 jaar of je moet hem eerder laten verwijderen maar dat is maar even als je wil zwanger raken na mirena duurt het vaak ook niet zo lang als met de pil omdat mirena maar een klein beetje hormonen afgeeft en de pil is een hormoon bom!!!! succes
hmmm.. nog steeds een beetje dubbelop.. dat bloeden zie ik echt niet zo zitten, net als de hoofdpijn en puistjes, maar heb ook wel zoiets van: als ik de pil zou nemen (waar ik sowieso niet tegen kan qua hormonen en toch zwanger ben geraakt) heb ik toch over 5 jaar verspreid gezien net zo veel/meer bloedingen dan met laten we zeggen een half jaar mirena.. twijfel twijfel twijfel. is er niet gewoon een wonderdingetje, geen hormonen, niet ongesteld worden en niet zwanger? behalve geslachtsverandering dan?
hier ook tevreden, heb hem nu 4 maanden geloof ik.... gewoon nog ongesteld, en soms wat spotting, maar kan het af met inlegkruisjes, ook de menstruatie. alleen het inbrengen.... neeej niet zo fijn
sterilisatie vind ik meteen zo definitief.. misschien over een paar jaar, maar nu nog niet. een vriendin van mij heeft de prikpil gehad, maar die werd helemaal gek van de hormonen, en zie het niet zitten om dan een half jaar te moeten wachten tot dat weer weg is, mocht het fout gaan. ik weet van mezelf dat ik gewoon zo slecht reageer op die dingen, dat dat geen optie is