Wanneer wordt kinderopvangtoeslag toegekend?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door heppiedepeppie, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ons zoontje gaat vanaf 11 april naar het KDV voor 3 dagen per week.
    Nu krijg ik net per mail de eerste rekening voor de periode van 11-30 april: 623,50 euro.:$ pff en dat wordt dus nog 300 euro meer voor een volle maand....

De kinderopvangtoeslag is reeds aangevraagd door onze belastingadviseur maar ik vraag me af wanneer we hiervan een toekenning krijgen??
    En wanneer wordt dit gestort op je rekening? Vooraf of achteraf van de maand? Want ik denk dat de rekening binnenkort al afgeschreven wordt, we betalen bij het KDV dus vooruit...

We hebben nog niets gehoord van de BD maar het is toch al wel weken geleden dat het aangevraagd is....

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wij konden het kdv betalen halverwege de maand en kregen het ook halverwege de maand van de belastingdienst. We kregen het vooruit.

Hoop geld he?

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    ze mogen geloof ik 6-8 weken over de beschikking doen. Dus het kan best zijn dat je deze rek even moet voorschieten. Ik denk namelijk dat je het de 20e (april) pas krijgt, dan is namelijk de uitbetaling van kinderopvangtoeslag. Als het goed is krijg je dan wel het bedrag van april en mei in 1 keer.

4. Ukkepukkie

Ukkepukkie Niet meer actief

Idd 8 weken ja.
    Hier gaat alltijd de 20ste het bedrag eraf, en de 21ste krijgen we kinderopvangtoeslag gestort..

Deel Deze Pagina