Ik heb n WAO uitkering. Moet ik de geboorte van mijn zoontje opgeven? Als dat zo is, hoe snel en hoe moet ik de wijziging doorgeven?
Beste Vlinder73, Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. Je wilt weten of je de geboorte ook aan UWV dient door te geven. Deze wijziging in je leefsituatie dien je inderdaad aan UWV door te geven. Je kunt dit middels het wijzigingsformulier doorgeven. Alle wijzigingen in je situatie geef je binnen 7 dagen door. Actuele informatie over het doorgeven van wijzigingen met een WAO-uitkering vind je hier. Nog een fijne kraamtijd gewenst! Met vriendelijke groet, Keja UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Beste Keja, Waarom moet ik de geboorte van mijn zoontje opgeven? De hoogte van mijn uitkering veranderd daar niet door! Ik heb het form ingevuld, zijn er nog dingen die ik moet meesturen? Alvast bedankt voor het antwoordt. Gr. Vlinder73
Beste Vlinder73, Alles wat van invloed zou kunnen zijn op je uitkering geef je door via het wijzigingsformulier. Mogelijk verandert er nu niets, maar in de toekomst wel. Het hebben van een kind zou dan een factor kunnen zijn in je persoonlijke situatie. Het is zoals Keja al aangaf voldoende om het wijzigingsformulier in te vullen en op te sturen. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare