Hallo, Mn vriend en ik zouden graag en kindje willen. nu studeer ik nog en loop 30 weken stage. mn vriend verdient maar zo rond de 950 euro, ivm een gedeeltelijke uitkering, als ik zwanger zou raken, worden wij dan aangevuld, of hoe zit dat precies?
Beste Femkejansen, Je wilt weten of je nog een aanvulling kunt ontvangen op je inkomen wanneer je zwanger zou raken. Er bestaat geen specifieke aanvulling op je inkomen tijdens zwangerschap. Je kunt op basis van je stage wel in aanmerking komen voor zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO). Je bent verzekerd voor de WAZO als je een dienstverband hebt (bijvoorbeeld een bijbaan of betaalde stage). Ook als dit dienstverband of betaalde stage eindigt in de periode van 10 weken voor je (uitgerekende) bevallingsdatum kun je nog aanspraak maken op de WAZO. Actuele informatie over de WAZO vind je hier. Ik adviseer je tevens om contact te leggen met de Belastingdienst en gemeente. Wellicht hebben zij nog andere regelingen waarmee je jullie inkomen kunt aanvullen. Actuele informatie over de mogelijkheden tot aanvulling van je inkomen vind je hier. Met vriendelijke groet, Keja UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare