nieuw voedingsschema maar hoe met creche?

Discussie in 'Voeding' gestart door girlnatasja, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje mag een boterhammetje gaan krijgen en als het lukt een flesje minder (ze krijgt nog 4 flessen) maar ik zit een beetje met de tijden op de creche. Daar krijgt ze namelijk rond 13 uur een fruithapje terwijl ik graag rond 12 uur een boterham geef en eventueel daarna nog een fles en dus in de ochtend een fruithapje. Hoe hebben jullie dit opgelost? Je schema aangepast naar de creche of thuis gewoon anders dan op de creche? Ze gaat overigens maar 2 dagen naar de creche maar ik vind het nu zo moeilijk om een nieuw schema te maken met daarin een boterham en 1 fles minder.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kindjes kunnen heel goed met twee schema's uit de voeten. Dat het op de creche anders gaat dan thuis is helemaal niet erg. Vertel gewoon aan de creche dat ze een boterhammetje mag en maak vooral je eigen schema voor thuis.

3. adi

adi Niet meer actief

Volgt jullie kdv de schema van de baby? Ik heb begrepen dat elke kdv je eigen schema volgt tot ong 1 jaar. En daarnaast is het toch op KDV ook normaal dat kindjes in de loop van de ochtend fruit krijgen?

Hier hadden we op kdv in die periode:

- s ochtends: fles thuis
    - tussen 9 en 10: fruit
    - rond 12uur: brood + fles (hoe meer brood, hoe minder melk)
    - rond 15uur: fles
    - rond 17uur: groente

Deze schema sluit heel mooi aan op de reguliere dagindeling op het kdv, want nu lopen ze helemaal mee met de peuterschema, en krijgen:

- tussen 9 en 10: fruit
    - rond 12uur: brood en drinken
    - rond 15uur: cracker + drinken

4. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas volgt het kdv niet het schema van de baby.....maar ik zal inderdaad gewoon zeggen dat ze een boterhammetje mag en dan gewoon thuis mn eigen "schema" aanhouden.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Thuis is thuis, kdv is kdv. Helemaal niet erg als het op de ene plek anders gaat als op de andere, zolang je kind maar geen honger of dorst moet lijden of volgepropt wordt.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb bij de tijden waarop ze fruit en/of brood kreeg zelf al een beetje rekening gehouden met wat ze op de creche doen. Dus fruit 's morgens, brood tussen de middag. Bij jullie doen ze het blijkbaar anders, nou ja, is niet erg toch?

Hier houden ze in het begin zo veel mogelijk het ritme van de baby aan, waarbij ze proberen het kind vanaf 1 jaar mee te laten draaien op het ritme van de groep. Dit is een geleidelijk proces, het is niet zo dat op de 1e verjaardag ineens het ritme radicaal wordt omgegooid. Met sommige dingen beginnen ze al (veel) eerder, met andere duurt het wat langer, afhankelijk van het kind.

7. tulip

tulip Niet meer actief

meestal wordt tot een jaar het ritme van thuis aangehouden. Bij jullie niet zie ik? Ik ben juist van mening dat kindjes zo klein niet zo makkelijk 2 schema's aankunnen uit mijn ervaring op mn werk. Vandaar dat wij de ouders volgen tot een jaar.

8. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier hebben ze een vast schema, maar wijken daar vanaf met de baby's onder het jaar. Ik ben ook net begonnen met brood en heb daar aangegeven of ze zijn fruit op een andere tijd willen geven. Dit doen ze dan ook netjes.

9. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hier past de creche hun schema aan aan dat van mij.
    Ook mijn zoonje gaat 2 dagen.

10. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het wel onhandig dat ze een "eigen" schema hebben zeker nu ik terug moet naar 3 flessen. Vind het lastig om te bedenken welke fles ik weg zal laten.....Gister begonnen maar toen heeft ze uiteindelijk (omdat ik haar om 20 uur nog uit bed heb gehaald) 550 cc gedronken.
    Ik ga wel even met de creche overleggen want ik moet er niet aan denken dat ze honger zou hebben als ze op de creche is!

Deel Deze Pagina