Ovuluatietesten

Discussion in 'Zwanger worden' started by kiddo81, May 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kiddo81

kiddo81 Actief lid

Apr 12, 2008
    121
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ben nu bezig met de 2e ronde.. Om toch wat meer inzicht te krijgen in mijn eisprong heb ik net via internet ovuluatietesten besteld (sensitest). Nu heb ik hier een aantal vragen over;

- ik las dat je de testen op hetzelfde tijdstip moet doen iedere dag.. Nu werk ik onregelmatige diensten.. kan moeilijk op het werk gaan testen. Zijn er mensen die hier oplossingen voor weten?

- ik heb wat info gelezen over de eisprong. Nu las ik dat je minstens 3 dagen echt rood bloed moet hebben als er sprake is geweest van een eisprong. Nu kan ik me van laatste ongu herinneren dat ik vond dat ik maar heel kort ongi was met weinig bloed (weet niet meer precies hoeveel dagen rood bloed). Tijdens mijn pilgebruik was ik veel heftiger ongi met ook meer bloed en buikpijn. Betekent dit dat ik (nu nog) geen eisprong heb?

Bedankt alvast voor jullie eventuele info!

2. Ik test ook niet altijd op hetzelfde tijdstip.. dat vind ik zo'n onzin. Maar ervaring wijkt bij mij wel uit dat ik 's avonds een postieve test krijg en overdag niet. Het is wel aan te raden dus om ergens 's avonds of eind van de middag te testen. De LH piek komt namelijk in de loop van de dag pas.
    En dat tweede stuk klinkt als onzin in de oren. Je mag pas van een menstruatie spreken als er rood bloed bij is geweest maar dat heeft niets met een eisprong te maken.

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Je weet ongeveer welke lengte je cyclus heeft.
    Dus ook ongeveer de dagen dat je moet gaan testen.
    Dan kan je even kijken welke diensten je dan hebt en een ongeveer gelijk tijdstip kiezen.
    Tenminste, neem aan dat je niet dagelijks wisselende tijden hebt?

En anders toch even op werk testen.
    Weet niet of je die van 5 minuten of die van 30 minuten hebt?

4. kiddo81

kiddo81 Actief lid

Apr 12, 2008
    121
    0
    0
    Heb helaas iedere dag andere diensten. Kan van 07.30 tot 16.00 of 09.00 tot 17.00 of 15.00 tot 24.00.. Beetje moeilijk om dan een tijd te kiezen.. En als ik tot 24.00 moet werken, wil ik ook niet graag om 06.00 de wekker zetten en als ik vroeg moet werken ook liever niet tot na 24.00 wakker blijven voor zo'n testje.. lastig dus...

Volgens mij is het verhaal van helder rood bloed geen onzin.. lees op meer plaatsen dat als je midner dan 3 dagen helder rood bloed hebt gehad, je ook geen eisprong hebt gehad.
    Ik heb wel vanaf het stoppen met de pil (januari) tot nu toe regelmatige cyclussen gehad van 4 weken, weet niet of dat iets wilt zeggen?

5. Nou dan heb ik nog nooit een eisprong gehad en die heb ik altijd wel gehad (gecontroleerd in het ziekenhuis). Dat vind ik dan toch wel vreemd..
    Vooral als je regelmatig ongesteld bent heb je een grote kans dat je een eisprong hebt. Maar je kan toch snel over een test plassen op je werk en die test dan wegleggen, en later kijken of ie posi of nega is?

6. kiddo81

kiddo81 Actief lid

Apr 12, 2008
    121
    0
    0
    Ik hoop dat die regelmatigheid wel iets zegt over wel of geen eisprong. Wat ik heb gelezen is dat als je geen eisprong hebt, je baarmoeder wel iedere maand baarmoederslijm afscheidt en je dus wel ongesteld wordt.. Vandaar mijn onzekerheid hierover..

7. Klopt, maar dat gebeurt vooral bij lange en onregelmatige cyclussen, dat er geen eisprong is. Er wordt wel baarmoederslijmvlies opgebouwd en dat wordt dan weer afgestoten, wat ook bij een ongesteldheid na een eisprong gebeurt.

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    hier eentje met eisprongloze cycli! Heb waarschijnlijk wel een paar cycli gehad met een eisprong (en was toen al wel zeer onregelmatig), maar ook een cyclus zonder eisprong gehad van 136 dagen! Die cyclus is uiteindelijk ten einde gekomen door opwekkende pillen. Nu ben ik aan de clomid om mijn eisprong op te wekken en afgelopen cyclus heb ik dus een hele goeie eisprong gehad (weet ik zeker dmv echo's en bloedonderzoek na m'n ei). Maar ik ben maar 2 dagen ongi geweest. Volgens mij is het onzin te zeggen dat je minimnaal 3 dagen helder rood bloedverlies moet hebben. Helderrood betekend ongi, maar als je dat slechts 2 dagen hebt, is het ook een ongi hoor! De lengte van een ongi heeft niks te maken met hoe goed je eisprong is geweest. Als jij mooi regelmatig bent, je cyclus is niet te lang en hebt op gezette tijden je ongi, dan kun je er vanuit gaan dat je eisprong ook wel goed zit.
    En wat betreft het testen: Wat dacht je van testen tussen iets voor 15.00 uur en iets na vijven? Da's allemaal 'na de middag' ;)

9. Jemig 136 dagen.. (ik typte perongeluk 1367 dagen nog erger :) ) :confused: :confused: ..
    Maar ben blij dat ik nu niet de enige ben die het als onzin in de oren klinkt. :( Werd ff bang!

10. kiddo81

kiddo81 Actief lid

Apr 12, 2008
    121
    0
    0
    Tnx voor jullie antwoorden!

Lees tegenwoordig zoveel... ga meteen denken dat er van alles niet klopt.. Heb een jaartje geleden een uitstrijkje gehad wat niet goed was (tijd later gelukkig wel weer) en daarom ben ik nu wel eens onzeker of het allemaal wel goed zit daar binnen.
    Ben in ieder geval wel gerustgesteld door jullie antwoorden! Eigenlijk moet ik alleen maar blij zijn met korte ongi :D

11. Helemaal gelijk kiddo, een korte ongi is fijner dan een lange natuurlijk! En denk dat het allemaal wel goed zit bij jou. Zou je er niet al te veel zorgen om maken. Moet je regelmatig terug komen voor uitstrijkje of was dat maar eenmalig? Anders zou je het altijd nog eens aan kunnen geven, als je je zorgen maakt.

12. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    :) vond 136 dagen ook lang zát hoor! :)

idd. Je kunt altijd weer een uitstrijkje vragen natuurlijk ;)

Share This Page