Wanneer zag jullie kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 3 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wanneer zien kinderen het verschil tussen blanke en zwarte mensen?
    Ik dacht te hebben gelezen dat kinderen lang het onderscheid niet zagen. Vandaag was mijn man met Emma bij de chinees om eten op te halen en toen vroeg ze waarom Chinese mensen donkerder waren.

En wanneer zag jullie kind dat iemand een masker op heeft/ verkleed is?
    Dit omdat eergisteren er hier straattheater was met verklede mensen. Dan ziet Emma ook gewoon dat ze een masker op hebben en verkleed zijn/een rol spelen.
    Dit zag ze al vrij snel eerder ook al. Vind dat best vroeg eigenlijk of niet?

Gewoon even nieuwsgierig

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Snel maar meer omdat mijn nichtje heeel donker is en ik heel licht is mijn zoon vooral heel bang voor haar geweest

Terwijl voor zwarte Piet wist hij gelijk dat het geschminkte mensen waren en dus niet eng

3. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hahhaha :D sorry moest ff lachen toen ik het las. Maar ik denk dat het ook vooral te maken heeft met waar je woont?

Mijn kinderen zijn halfbloed en groeien op tussen allerlei culturen, dus hier is de vraag nooit gesteld, maar is het normaal dat ze donker en blank zien en geen verschil zien eigenlijk.

4. Papaver

Papaver Niet meer actief

Geen idee eigenlijk. Onze kinderarts is heel zwart, maar daar reageert hij eigenlijk verder niet op. Zijn groep op het kinderdagverblijf is een regenboogklas daar zegt hij ook nooit iets over, het lijkt voor hem normaal dat je mensen in alle kleuren hebt.

5. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Met 2,5 jaar.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Same here... Maarja we wonen dan ook in 1 van de wijken met de meest verschillende nationaliteiten van Rotterdam :)

Blij dat ik niet de enige ben die het een vreemde vraag vond :cool:

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Pfoe, geen idee wat snel/minder snel is.

Oudste noemde hier met 1,5 een donker getint iemand zwarte piet :) (Gelukkig was het op tv hoor). Maar dat is natuurlijk niet echt het besef van een andere huidskleur of iets. Komt misschien ook doordat zwager een Aziatisch vriendinnetje had bijv. Haar vallen Aziatische mensen daardoor altijd wel op ('oh komt die ook uit Zuid-Korea?'), maar verder ziet ze iedereen gewoon als persoon en niet als iemand met een andere huidskleur. Ze ziet het waarschijnlijk wel, maar vraagt/zegt er niets over en heeft dit ook nooit gedaan.

Zelfde geldt voor verkleden en maskers. Was met 2 jaar volgens mij voor het eerst dat het mij opviel dat ze dat begreep. Al is een vrouw in een Minnie Mouse pak toch echt nog de echte Minnie hoor! ;) Middelste heeft dat besef nu nog niet.

8. Papaver

Papaver Niet meer actief

Wij wonen idd ook aan de rand van een multiculti wijk. Een keer riep hij "kijk mama een kroon!" En begon lang zal ie leven te zingen. Was een donkere dame met een enorme rastaknot met linten erdoorheen. Zowel zij als ik moesten hier hard om lachen

9. knap

knap Niet meer actief

mijn dochter ziet het verschil wel al. mijn kinderen zijn halfbloed en op dit moment wel zij wit zijn zo als mama. van de week was ik ergens een nu gebeurde het weer dochter zag Hindoestanen enzze bleef ze aankijken. en die vrouw bent u de oppas tegen mij naar mijn dochter toe ..... grrrrr ik zeg nee.ik ben haar moeder.. oooo.... dochter hoorde dit en wil nu net zo zijn als mama
    maar ze is aardig getint door het mooie weer een is duidelijk een kind van haar vader... nu dus rond drie en half. zoon heb ik er nog nooit om gehoord.

10. Ellen291982

Haha kan ik me voorstellen:)

Hier lopen minder verschillende culturen rond als in grote steden.

11. Ellen291982

Dat lijkt me ook verder. Ze vond het gelukkig niet raar, het viel haar blijkbaar wel op. Dat verbaasde me.

12. Ellen291982

Haha had niet door dat het een vreemde vraag was:)

Het viel me gewoon op. Dacht dat kinderen het verschil niet zo snel zouden zien. Ook omdat wij ze er ook niet op wijzen. Iedereen is gelijk.
    Had het ook ergens een keer gelezen vandaar.
    Maar denk dat je er anders tegenaan kan kijken als je in een echte multiculti wijk woont.

13. Ellen291982

Aah dat is best sneu voor je dochtertje.
    Raar ook dat ze je vrGen of je de oppas bent. Doet er toch sowieso niet toe toch?

14. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier is het nog afwachten,maar denkbaar t haar wel gaat opvallen aangezien bijna het hele dorp blank is, ( serieus minder dan 1% heeft een andere kleur) vind het zelf altijd raar omdat ik uit een stad kom met veel nationaliteiten.hier kijken ze al raar op dat een van de poppen waar ze mee loopt donker is.het dorp waar we naar verhuizen is wat gemengder

15. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ja precies, voor ons kwam het misschien ff vreemd over. Maar als je even nadenkt, klinkt het idd wel logisch, als je bijv niet in een multi culti stad/dorp woont. Geeft verder ook niets hoor, maar ik vond het wel ff grappig om te lezen.

16. Saskia78

Hier vind ook niemand het een probleem hoor.
    In tegenstelling tot wat veel mensen denken is iedereen hier gewoon zeer tevreden met zijn of haar eigen kleurtje en afkomst.
    Verschillen zijn hier alom zichtbaar en niemand maakt daar een probleem van.
    Opmerkingen daarover door een kleuter zijn tot nu toe nog nooit een probleem geweest :)

Sterker nog... Vanmiddag mijn hoogblonde dametje en ikzelf op een bankje... Dochter met een baka bana.. Ik met een broodje cha sieuw.
    Krijg je hooguit van alle kanten te horen dat ze zo lekker zit te eten :)
    Daarna discussie over 2 jongetjes uit de klas die weleens in Suriname waren geweest en of ze daar geboren waren...
    Ik heb diverse omstanders al grinnikend door zien lopen na een kort luisterend oor :)

Het is ook niet gek.. Mensen duiden elkaar op hoe ze eruit zien.
    "Die Surinamer van die Hollandse" is hier geen discriminatie maar gewoon een vaststaand feit.
    En wij zijn van de weinige puur Hollandse gezinnen hier.. Dat vinden kinderen vaak vreemder dan gemengd of 100% van buitenlandse afkomst.

17. Ellen291982

Dat kan ik begrijpen hoor:)

18. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Zoon vraagt alleen in de Sinterklaas periode als hij een negroïde man ziet " mama, is dat ook een zwarte piet?" Om vervolgens uit te leggen hoe het zit..

Maar verder heeft hij het nooit over het verschil. Hij komt veel in contact met kinderen en volwassenen van verschillende culturen maar vind het gewoon :)

19. Ellen291982

Dan vallen jullie meer op haha:)
    Opmerking moet ook geen probleem zijn, mooi toch dat alle culturen bij elkaar kunnen wonen.

20. Saskia78

Ik zag later pas was je woonde inderdaad :)

Deel Deze Pagina