Ik ben 33+2. Ik heb sinds zo'n 2 weken 'minder leven' gevoel in mijn buik. Ben afgelopen vrijdag bij vk geweest dit aangegeven(zij werd boos omdat ik niet eerder aan de bel trok). En had mij doorgestuurd voor een ctg en echo controle van vruchtwater en placenta. Na half uur aan de apparaten te hebben gezeten. Kwam de dokter met goed nieuws. Ons kindje krijgt een dikke 10 qua bewegen en hartritme. Dus alles was meer dan in orde. Maar nu gister en vandaag tot nu toe. Ik voel haar echt niet zo vaak. Zeker gister niet. Nu weet ik dat er een protocol is dat je je kindje minimaal 10x per 2 uur moet voelen. Wanneer je op je linkerzij ligt. Maar hier zit ze bij lange niet aan. Halve nacht niet geslapen hierdoor. En steeds dus maar weer terug gedraaid op mijn li-zij om de bewegingen te tellen. Maar echt niet dat ze de 10x haalt. Ze haalt de 6x per uur niet eens. Vandaag/ vanochtend toen ik wakker werd,na 10 min zei ze wel even gedag maar verder geen echte schopjes meer gevoeld. Echt hoor. Aan de 10x voelen per 2u kom ik niet. Ik heb ook last van een prikkelbare darm dus als ik op mij li-zij lig weet ik niet of het mijn darmen zijn of mijn kindje. Ik lig namelijk het liefst op mijn re-zij. NU is dus het hele probleem dat ik dus niet weet wat ik moet doen omdat vrijdag ook al naar het zkh ben geweest voor een ctg. Maar deze onzekerheid geeft zo veel stress.
Zou je wel gerustgesteld zijn als je haar hartje kunt horen? Dan is een thuisdoppler misschien een idee? Ik heb er ook één, ideaal!
Als je je zorgen maakt altijd bellen. Een ctg is zo gemaakt en geeft je vertrouwen. Ik heb de laatste 4 weken ook bijna en abonnement gehad op extra ctg's en echo's door veel te hoge bloedsuikers. Ze zien je liever 1 keer te veel dan 1 keer te weinig. Gewoon bellen, niet twijfelen! Liefs,
Nou ik zou je VK bellen...altijd bellen bij minder leven. 9 van de 10 keer is het niets...maar je belt voor de zekerheid...ze bepalen zelf wel wat ze er mee doen. Maar als het is goed heb je de afspraak gemaakt om bij minder leven ALTIJD te bellen.
Bellen!!!! Zij beslissen of het nodig is om n extra ctg te doen, niet jij! Je voelt jezelf misschien n zeikerd, maar dat is niet zo. De vk heeft je laatst niet voor niks op je kop gegeven omdat je niet gebeld had
inderdaad bellen! Ze gaf vrijdag toch ook al aan dat je eerder aan de bel had mogen trekken, nu dus zeker doen! Al is het maar voor je eigen gemoedsrust!
Ik zou zeggen bellen, maar ben zelf ook niet iemand die hele tijd belt. Ik voel mijn baby echt geen 10x per 2 uur hoor, dan zou ik elke dag moeten bellen. Ik heb vorige week een paar dagen in het ziekenhuis gelegen en elke dag aan CTG. Ik voelde de kleine weinig, maar CTG gaf een perfecte score aan. Dusja, wat moet je dan? Alles is blijkbaar gewoon goed !
ik heb dat rond de 32 weken ook gehad, en na 2x aan de ctg te hebben gelegen, bleek alles idd elke keer gewoon goed. Toen zei de verloskundige tegen mij dat je je kindje minimaal 5x per dag moet voelen....dus een beetje tegenstrijdige informatie. Maar als je het niet vertrouwd....gewoon bellen!
Hier zeiden ze 10 keer per dag (tussen opstaan en 18.00) en 4 keer erg bewegelijk... dus snap de 10 keer per 2 uur niet, wand dat haal ik bij lange na ook niet.. maar idd bellen als je je onzeker voelt!
Om eerlijk te zijn vind ik de baby 5 keer per uur voelen best vaak. Ik heb dat bij mijn beide meiden nooit zo vaak gevoeld. Ik had mijn placenta aan de voorkant. Er is ook verschil of je veel rust hebt of druk bent. In dat laatste geval moet je haar 10 keer per dag voelen, heb ik begrepen. Maar als je er zo gestresst van wordt, dan gewoon even bellen. Beter een keer te veel gebeld dan te weinig. Heel veel succes!
Ik twijfelde al heeeeel erg aan mezelf! Ik dacht nl. ook dat de gyn tegen mij minimaal 10x per dag had gezegd... Maar ik ben dus niet gek
ik heb bij beide aan het einde vanaf week 36 elke dag in het ziekenhuis gelopen vanwege verminderd leven voelen (ik voelde ze beide helemaal niet meer alleen aan de ctg ging mijn buik af en toe flink heen en weer en ze wilde me elke dag terug zien zolang ik thuis niks voelde. minder leuk is een kennis waarbij het dus wel fout ging, voelde geen leven en vlak oor uitgerekende datum kindje overleden door dubbel navelstreng om nekje met handje ertussen. Dit is zeker geen bangmakerij wat er werd al aangegeven dat dit zeer uitzonderlijk was (ze hadden het nog nooit meegemaakt) maar wil wel zeggen bij twijfel ALTIJD bellen
Hier ook 10x per dag dat ik iets moet voelen van de vk.... Maar los daarvan, als je het niet vertrouwd moet je natuurlijk bellen
Volgens mij heb ik ook 10 x per dag te horen gekregen. Maar daarnaast moest ik bellen als ik ineens iets merkte qua ander ritme. Hij is vaak rond hetzelfde tijdstip wat meer beweeglijk. Als jij je zo'n zorgen maakt dat je er niet van slaapt zou ik zeker bellen meid.
Ja tien x per dag en dan telt alles mee ook t schuiven en draaien. Maar ik belde altijd, liever een ctg voor de zekerheid dan dat ik gek werd van zorgen of er echt iets was. Meestal werd hij tijdens de ctg super actief ☺
vlak nadat ik gister dit berichtje had geplaatst heb ik nog even heerlijk warm gedoucht. en na het douche is ze heel erg actief geworden. waardoor de zorgen weg ebde. en vandaag zelfs 2x zo actief dat ik gal omhoog kreeg. dus waarschijnlijk heeft ze inderdaad een aanpassing van ritme en daarnaast gewoon goed rust gehouden. ik ben ook niet iemand die heel erg rustig is en omdat dat ook zo is, kan ze natuurlijk ook steeds in slaap gewiegd zijn. maar ik hou het zeker nog in de gaten. bedankt in ieder geval voor het medeleven.