hallo allemaal, ik en mijn vriend hebben besloten dat ik stop met de pil. dit is 4 maanden geleden. elke maand is het weer erg spannend . ben ongeveer 13 jaar aan de pil geweest dus hor dat het soms wel tot een jaar of langer kan duren vordat het bingo is.. maar er zit elke maand precies 27 dagen tussen mijn menstruatie, en deze maand was ik 10 dagen overtjd en toen begon het bloeden had ook al een test gedaan (voordat het bloeden begon) en die gaf al aan dat er niks aan de hand was. maar had wel vaker gelezen dat je soms nog te weinig hormonen hebt wat de test moet lezen en dat ie dan... niks.. aangeeft. is dat nou echt zo? heb al 2 weken erg last van m'n borsten erg gevoelig nog niet eerder mee gemaakt.. heeft iemand daar een antwoord op? vind het echt heel spannend allemaal, hoop dat het snel bingo is.. iemand nog tips waar ik op moet letten of doen? hoop op een paar reactie's, vind het wel lastig. nog niemand vertellen waar je mee bezig bent.. best wel moeilijk.. vind het allemaal zo leuk en spannend tegenlijk.. groetjes suze
Hoi Suze, Toen ik stopte met de pil was het ook weer erg spannend elke maand. Heb ook in het begin heel vaak gedacht, ja nu is het raak. Ben ook wel eens overtijd geweest maar nooit een positieve test gehad. Veel ups en downs gehad want je hebt het gewoon echt niet voor het zeggen. Bij de een is een zwangerschap na een paar maanden klussen een feit terwijl de ander er bijna 2 jaar over moet doen met of zonder hulp van het ziekenhuis. Ik kan je alleen het volgende advies geven; gun jullie zelf de tijd, probeer gewoon te genieten van alles en laat het niet je leven gaan beheersen. Veel succes heh?! Grt. Vanilia
ik geloof dat je ook van het ontpillen klachten zoals pijn in je borsten kan krijgen, helaas. bij de 1 duurt het allemaal wat langer dan bij een ander, maar als je er teveel mee bezig bent ( wat vele zoals ik ook natuurlijk heb gehad ) werkt alleen maar averechts. hoe graag je ook wil! natuurlijk gun ik jou het ook, net als alle meiden hier,maar zoals hierboven beschreven word laat het niet beheersen. suc6 !
het kan idd even duren door het ontpillen neem de tijd meid! en geniet er nog van want verplicht "klussen" is ook niet alles veel succes hopelijk raak je snel zwanger
He Suzeep, grappig, ik het ook ong 13 jaar de pil geslikt en herken erg wat je schrijft. die spanning, die zere borsten, me steeds afvragen waardoor het nou komt en of ik dan zwanger zal zijn of niet. Aan de ene kant vind ik het een gezonde spanning, maar soms pff om gek van te worden. Ik heb me deze maand voorgenomen om toch niet te veel op lichamelijke dingen te letten, het kan komen door ontpillen of misschien juist doordat er nu een natuurlijke cyclus is. ik weet t ook niet. maarja het blijft gewoon spannend he. Heel veel succes, ik duim voor je deze maand.
@Suzeep: mmm dat van het lang aan de pil zijn hoeft niet iets te betekenen. Ik ben vanaf mn 13e aan de pil geweest, direct na mn ongi enneh mn cyclus was direct weer oke ennnnnn zie mn banner. T was in ronde 6 raak. Geef de hoop niet op...klacten van t ontpillen heb ik ook wel gehad, last van borsten etc. Dat hoort erbij. Bovendien niet iedereen is even snel zwanger, de een is in 1x zwanger en bij de ander duurt het veel langer. Gemiddeld een half jaar tot een jaar..dus volhouden! Ik duim voor je dat het (snel) raak mag zijn.
ik had ook verwacht snel zwanger te zijn, ondzertussen zijn we 17 maanden verder. Ben nu ontregeld deze cyclus door wat? een groot vraagteken.
hallo allemaal, wat ik me nog wel afvroeg.. hoe zit het nu met mijn menstruatie periode? normaal zit er 27 dagen tussen maar nu 10 dagen overtijd. moet ik gewoon het oude patron aanhouden of weer verder tellen vanaf de dag de de mensruatie begonnen is? : of wachten op de volgende keer en vanaf die weer verder tellen? : hoop op een reactie..
Ik ben nu 11 dagen overtijd, je moet de cyclus beginnen tellen vanaf dag 1 van je ongesteldheid, door ongesteldheid begint een nieuwe cyclus. Best is als je een nieuwe cyclus ingaat ovutesten gebruikt zo kan je ei vinden, zo ga ik het ook doen
Hallo Suzeep, Ik ben ook sinds 4 maanden gestopt met de pil en ook ik voel mij iedere maand weer anders. Ik ben bij het stoppen met de pil er eigenlijk niet vanuit gegaan dat het wel eens direct raak zal kunnen zijn. Tuurlijk hoop ik het stieke wel, maar helaas ben ik het ook nog niet. Wel toevallig dat jij ook in Coevorden woont.
Hmmm bij mij waren het ook duidelijk ontpillingsklachten. 'T duurde dan ook 50 dagen voordat ik ongesteld was. Hopelijk in januari beter!
Die verschijnselem die jij omschrijft heb ik altijd na mn eisprong. dan weet ik dat ik 2 weken later ongesteld word. Maar het zijn ook zwangerschapsverschijnselen dus je lichaam kan je goed voor de gek houden als je gestopt bent met de pil. Ik heb ook zo lang de pil geslikt en ben sinds juli gestopt. Sinsdien heb ik een onregelmatige cyclus en klachtjes die ik anders nooit had. Doe anders over n paar dagen nog een testje. Succes!
hey allemaal.. dankje wel voor alle antwoorden, echt wel handig. heb m'n banner maar weer aangepast, gaan we maar weer over nieuw tellen.. tja echt er mee bezig zijn wordt het nu toch niet, we hebben een nieuw huis gekocht.. jaja met drie slaapkamers dus er komt een baby kamer. werk hem al wel helemaal af maar laat hem eerst nog maar even kaal. ziet er voor de visite ook zo raar uit als ie al helmaal in gericht is, ze zullen wel denken dan nou ja ik hoop dat het in 2008 raak mag zijn, zal jullie in ieder geval op de hoogte houden. wens jullie allemaal een goed oud en nieuw feest met de aller beste wensen en een vruchtbaar 2008 leuk te lezen aan alle reactie's dat ik er toch niet helemaal alleen voor sta. bedankt allemaal groeties suze
Wij zijn nu ook 13 maanden verder....en elke maand blijft het nog steeds spannend....toen ik de pil nog slikte wilde ik liever niet ongesteld worden...nu kan je niet wachten tot die tijd er weer aankomt zodat je weet of je ongie word of dat je zwanger word. Hoe moeilijk het ook is...je moet t soms ook een beetje van je af zetten! Anders maak je je zelf helemaal gek. Ik hoop dat je snel zwanger word...! Groetjes Debby
Wanneer het raak is is altijd maar weer de vraag, wij zijn nu ook sinds december 2006 bezig, 1x zwanger geweest helaas mk. Dan zal je denken dat het allemaal wel gaat lukken maar zit nu 8 maanden na miskraam en nog steeds niks. Deze maand wel licht positieve test gehad maar toch ongi.