Wanneer zal ik stoppen?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Mangoo, Sep 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mangoo

Mangoo Actief lid

Sep 23, 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Willen graag vanaf volgend jaar februari gaan proberen zwanger te worden.
    Dit ivm met mijn studie die ik in juni volgend jaar afrond, en ik wil niet dat die vertraging oploopt.

Maar de groote vraag is, vanaf wanneer zal ik stoppen met de pil?
    Ik heb microgynon 30 (als ik het goed spel) en de nieuwe naam, daar kom ik niet uit hoor :p

Als ik vanalles lees over ontpillen, en ongi's die heel wat dagen op zich laten wachten..
    Maar dan weer een vriendin die stopt en 4 weken later zwanger is..:D

Nu stoppen en tot die tijd gewoon voorzichtig zijn en wat gebruiken.

Of echt pas in februari stoppen???

Wat denken jullie???:(

Groetjes Daphne

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hoi Daphne,

het kan nooit kwaad om alvast te stoppen met die pil. Lekker die rommel je lijf uit, ik vond het heerlijk.

Maar, het is wel oppassen geblazen. Je hebt een kinderwens en de neiging is erg groot om niet voorzichtig genoeg te zijn. Plus dat je libido vaak omhoog gaat na het stoppen met de pil.

Zo heb ik het ervaren, succes met je beslissing!

3. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2009
    1,660
    1
    0
    Oudenbosch
    Ik raad je ook aan alvast die rommel eruit te gooien,
    en dan maar op een andere manier proberen te voorkomen
    mocht je echt pas dan zwanger willen worden

4. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou gewoon stoppen, ik werd pas na 3 maanden ongesteld, en daarna duurde het ook nog weer een tijdje voordat ik echt zwanger was.
    Succes!

5. Nina76

Nina76 Actief lid

Aug 6, 2009
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad stoppen, ontpillen kan nogal lang duren. En daarnaast andere maatregelen gebruiken (condoom), je weet het vast zelf ook! ;)

6. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Ja als je stopt wel ander voorbehoedsmiddel gebruiken. Je kan zomaar de eerste of 2 mnd zwanger worden.. en ik spreek uit ervaring. 17 jaar Micogynon geslikt en ik was binnen 2 mnd zwanger.. !

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik zou vast stoppen, het kan echt zo frustrerend zijn als je wil gaan proberen maar je lijf doet helemaal raar. Maar ja wat wel lastig is is dat als je cyclus van slag is je dus ook niet weet wanneer je condooms moet gebruiken. Maar goed ik zou het 'risico' ervoor over hebben.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zou in februari stoppen.. Misschien ben je dan niet gelijk zwanger.
    Ik ben zelf zo'n 5 maanden voor het einde van de studie zwanger geworden, maar door allelei kwaaltjes ben ik flink uitgelopen.
    Als je een van de zwangeren bent, die ontzettend misselijk of moe wordt, dan is zo'n studie toch lastig..

Vandaar dus, in februari de pil eruit.

9. Stippel

Stippel Actief lid

Aug 23, 2009
    347
    1
    18
    Wel een lastige keuze, he!

Ik zat in ongeveer dezelfde situatie. Alleen dan niet door een studie, maar door onze bruiloft. Ik wilde absoluut niet het risico lopen om zwanger (en dus misschien ziek en misselijk) te zijn op onze trouwdag en ook wilde ik niet ongesteld zijn (en dat is zonder de pil toch wat lastiger te bepalen).

Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om ruim een week voor onze bruiloft te stoppen met de pil. Dan werd ik vóór de bruiloft nog een keer ongesteld en had ik daar op de dag zelf geen last van.

Nu ben ik alweer bijna 4 maanden gestopt met de pil. Mijn cyclus is tot nu toe lang en onregelmatig. Ik heb al een paar keer gedacht 'Was ik toch maar eerder gestopt met de pil', maar dat was toen ik maar niet ongesteld werd. Toch ben ik blij dat ik niet eerder ben gestopt, het was toen echt een bewuste keuze en daar wil/moet ik nu geen spijt van hebben.

Mijn advies; denk er goed over na en weeg de voor - en nadelen tegen elkaar op. Misschien is er nog een tussenweg? Dus nu nog even de pil doorslikken, maar toch iets eerder dan februari stoppen?

In ieder geval succes met je beslissing!

10. Mangoo

Mangoo Actief lid

Sep 23, 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Bedankt voor jullie reacties!

Lees toch dat de meerderheid nu zou stoppen..

Ben net aan een nieuwe strip begonnen, dus die loopt midden oktober pas af.
    Deze maak ik gewoon af, en dan neem ik nog 1 strip denk toch dat ik er dan mee stop.
    Het is dan alweer november, en de tijd gaat vlug!

Ik ben heel streng voor mezelf, het gaat echt niet gebeuren dat ik voor februari zwanger ben.
    Ik wil gewoon mijn school goed doorlopen, en ik werk er nog 36 uur bij, ik weet gewoon dat het zeer ver van ideaal zou zijn.
    Het is dus ook niet zo dat ik 5 dagen in de week op school zit.
    Altijd 1 dag in de week voor ongeveer 5 uurtjes.
    Dan moet toch wel te doen zijn..

Voorlopig ga ik nog heel even door...

Bedankt voor de reacties!

11. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik zou in februari stoppen. Dat duurt het maar wat langer. Maar goed ik heb ook een hekel aan geklooi met condooms ed. Wacht ik liever 3/4 maanden langer (want daar heb je het dan over) om ook 3/4 maanden langer zonder zorgen sex te kunnen hebben.

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Wij gingen er normaal pas volgend jaar voor, maar omdat ik mijn laatste pilstrip genomen had ben ik geen nieuwe meer gaan halen. Ondertussen is vriendlief van gedacht veranderd en gaan we er nu toch al voor.

Ik heb wel het geluk gehad om na precies 28 dagen voor de eerste keer mijn menstruatie te krijgen. Maar zoals je hier al gemerkt hebt, is dat niet bij iedereen het geval...

Maar wat je moet doen? Zou eens met je partner overleggen, of hij het ziet zitten met condoom oid.

Share This Page