Tempratuur opmeten??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door shaluta, 5 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaluta

shaluta Lid

31 jan 2010
    69
    0
    0
    Hallo,
    Ik lees hier dat veel mensen de temp iedere dag opmeten en dat ook als je na een jaar nog niet zwanger bent dat de huisarts je dan naar je templijstje vraagt??
    Maar wat houdt dat dan precies in dat tempe?? ik heb zelf 3 maanden de ovulatietsten gebruikt omdat mijn cyclus varieerde tussen de 32 en de 35 dagen, zit nu iedere maand rond de 32 dagen, maar heb nu deze maand eens geen ovulatietsten gebruikt omdat ik het op zijn beloop wou laten, maar omdat ik nu naar alle waarschijnlijkheid naar ronde 10 ga omdat ik de rode duivelkwaaltjes heb en toch in mijn achterhoofd houdt dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat k over 3maanden ook naar de huisarts moet.
    Maar heb je dan echt zo een templijstje nodig?? maar hoe werkt dit dan precies?? Ik werk zelf in de zorg dus heb geregeld onregelmatigheidsdiensten, dan kun je toch niet steeds opdezelfde tijd je temp meten??
    Wie kan me hier wat uitleg over geven want ben daar niet zo in thuis..
    liefsss.

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik werk zelf ook in de zorg, volle onregelmatigheid :)
    Elke morgen (ookal ben ik vrij of heb ik avonddienst) zet ik mn wekker om 6:00 en temp dan.
    Het is de bedoeling dat je dus elke dag direct na t wakker worden om dezelfde tijd voordat je t bed uit komt je temp rectaal of vaginaal op meet.
    Alleen met de nachtdienst zal het niet gaan... Daar heb ik ook nog geen oplossing voor gevonden haha :p

Suc6 :)

(owja... mijn ha en gyn hebben niet om een temp lijstje gevraagd hoor :))

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Voor alles over temperaturen, kun je kijken op sites als: Temperatuur methode | Zwanger Worden .NU

Ik heb begrepen dat één van de eerste stappen van de MMM is om te kijken of je überhaupt wel een eisprong hebt. Dus dat je na een jaar proberen naar de HA gaat en dat ie dan zegt: "Oke, ga nu eerst maar 3 maanden je temperatuur bijhouden". Ik had geen zin om op die manier "weggestuurd" te worden, dus ben 3 cyclussen voordat het jaar om was begonnen met tempen, zodat we meteen de volgende stap in het MMM traject konden nemen.

Of de HA altijd vraagt om temperatuurcurves weet ik niet. Ik hoefde uiteindelijk niet naar de HA :D

Deel Deze Pagina