Hoi, heb een vraagje aan mensen die last hebben gehad van een snel werkende Schilklier, of ze nadat dit weg was het toch weer terug hebben gekregen of is deze kans klein? Het is zo dat ik 5 jaar geleden een versnelde Schilklier had. Veel afvallen, hartkloppingen, Zweetaanvallen alsof ik in de overgang zat, hyper en flauwvallen, koude rillingen, diaree etc. Na bloedonderzoek was snel duidelijk wat de oorzaak was. Jaar medicatie en ben toen gestopt op advies van internist. Schildklier pakte het op en Was weer gezond. Nu dus 4 jaar gezond nergens last van. 2 maanden terug flinke griep gehad. 4 kilo afgevallen, niks aan de hand komt vast snel weet aan. Griep heftig en heeft toch wel 2 wk echt aangehouden. Daarna bleef ik afvallen en nu ook snel geirriteerd. Ondertussen van 72 kilo naar 65 gegaan ( ben 1.80) en voel me moe maar kan niet stilzitten. Koude rillingen en daarna weer bloed heet en ook hoofdpijn. Daarnaast slaap ik erg slecht. Dit keer geen diaree of buikkrampen maar gebruik morfine dus dat is niet raar. Kan het zijn dat de griep er voor heeft gezorgt dat schildklier vanslag is? En dat het terug is gekomen? Ga maandag ff naar de huisarts maar kan een griep hiervoor zorgen? Of is het gewoon een nasleep nog van de griep? Ben nu wel bikini proef maar voel me echt ellendig en wil niet meer afvallen. Vorige keer was mijn laagste gewicht 57 kilo ;( was net een lopend skelet
Toen ik aan de morfine zat viel ik ook af en had last van hitte aanvallen/opvliegers. Misschien heb je gewoon last van bijwerkingen van de morfine?
Morfine gebruik ik al 5 jaar. Even 3 maanden gestopt tussendoor zomer 2015. Had ik daar niet altijd last van moeten hebben? Kwam juist zelfs iets aan daardoor.
Ik heb ook vijf jaar geleden een te snelle schildklier gehad. Sindsdien heeft mijn huisarts mij voor de zekerheid alweer drie keer laten prikken om uit te sluiten dat het niet weer mijn schildklier was als ik met een bepaalde klacht bij de huisarts kwam. Nu heb ik tijdens mijn zwangerschappen ook een te trage gehad, dus het is sowieso een gevoelig kliertje bij mij. Volgens mij het kan dus wel. Ik zou inderdaad naar de huisarts gaan. Ik vond een snelle echt veel vervelender dan een trage schildklier.
Zeker even bloed laten prikken, want er is een grote kans dat schildklierproblemen terugkomen! Ik heb zelf de ziekte van graves. Na een jaar medicatie ben ik ook gestopt en bij mij ging mijn schildklier direct weer te hard werken, maar dit kan ook later (of helemaal niet) gebeuren. Ik kreeg mijn schildklier steeds niet goed ingesteld en daarom is deze inmiddels operatief verwijderd. Echt naar laten kijken hoor, want een niet goed werkende schildklier is echt een aanslag op je lichaam!
Kan morgen pas terecht bij de huisarts. Ondertussen meer klachten oa zere ogen en lenzen kan ik amper verdragen. Ook ben ik erg opgefokt merk ik en trillen me handen ontzettend. Ben enorm onrustig en geirriteerd terwijl ikvan mezelf erg relax ben,leef met de dag en totaal nergens om geirriteerd of ergens onrustig van wordt. Nu loop ik van hop naar her en kan gewoon niet stil zitten. Ook ben ik nog meer afgevallen. Assistent van de huisarts zij dat het indd vaker terug kan komen en daarvoor veel patiënten gewoon de medicatie blijven slikken om het te voorkomen. Ben al ruim 4 jaar stabiel
Uitslag binnen, net gebeld en indd veel te hoog. Morgen hoor ik de exacte waardes. Vergeten te vragen. Ben blij dat ik nu weet waarom ik me voel zoals ik me nu voel. Ben zelf totaal niet gestrest, snel geirriteerd, opgejaagd etc. Voel me zo mezelf niet. Morgen dus huisarts en hopelijk starten met de medicatie. Ben nog 65 kilo