'kunsten vertonen' bij het CB

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mayon, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hai, normaal hoef ik niet zoveel te laten zien bij het CB. Maar omdat onze dochter nog niet loopt had ik een extra afspraak en moest ze aan de hand lopen. De arts zat bij een tafeltje met mooi speelgoed, haha muppie liep alleen maar heel hard naar de deur. Ze heeft er niet veel van kunnen zien. Volgens mij doen ze dat wat ze moeten laten zien gewoon lekker niet.. ;)

En op de weegschaal wilde ze niet, was compleet van slag. Hebben jullie dat ook weleens meegemaakt?

2. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Hier nog zo 1 :D
    De cb-arts hield hem een blokje voor en daarna nog 1 zodat hij het eerste blokje moest overpakken.
    Ik dacht kaassie, dat doet hij thuis de hele dag dingen overpakken.
    Nou mooi niet dus, hij zat even naar het tweede blokje te kijken om daarna op de eerste te gaan knagen :)
    Sta je daar de stamelen.. thuis doet hij dat de hele dag hoor, dat overpakken.

Voel me dan zo'n doos ;)

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hadden wij met het "volgen" met de ogen en dat ook het hoofdje moest meedraaien. Ze vond de arts niet interessant genoeg en bleef gewoon daarheen kijken waar ze wilde :D

Uiteindelijk maakte niemand er een punt van hoor, ze geloofden het wel geloof ik.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ja het zijn het geen kleine robotjes ... hier nog geen problemen gehad en uk loopt sinds twee weken ... als je maar vooruitgang ziet ze hebben allemaal een eigen harde schijf waar dingen geactiveerd op worden.

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn zoon moet bijna altijd huilen als hij gewogen wordt.... Ik snap echt helemaaaaal niet waarom, maar hij vindt dat gewoon vreselijk. Ook meten is een ramp.
    Op zich doet hij bij de arts aan tafel meestal wel redelijk netjes wat hij 'moet' doen (blokjes stapelen, blokjes opruimen, dat soort dingen), maar als hij zelf op tafel moet omdat ze alles wil nakijken begint het gedonder weer :D
    Ach ja, hij wordt elke keer weer goedgekeurd ;) dus het zal wel vaker voorkomen.

6. adi

adi Niet meer actief

Wat hier heel goed werkt is de kinderen gewoon op de grond zetten en hun gang laten gaan. En dan bijv die blokjes erbij zetten.
    Omdat we met 3 kindjes daar komen, schiet het niet op om ze 1 voor 1 op die tafel kunstjes te laten vertonen.

Hier mogen ze op de grond spelen, de arts gaat erbij zitten en observeert ze. Ze maken een bende van zijn kamer, doen niks op commando. maar uiteindelijk laten ze wel zien wat ze met die blokjes e.d. kunnen.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier moest ze een keer iets doen met een bal (gooien ofzo? Of oppakken in ieder geval). Dochter dacht er anders over en trapte de bal keer op keer door de kamer, ondertussen was de verpleegkundige gefrustreerd en ik lachte in mijn vuistje.

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oh, dit moest mijn zoon ook, idd. Dan gooien ze een bal weg en moet je kind 'm gaan oppakken. Dat is om te zien of ze zonder omvallen en zonder steun iets van de grond kunnen oppakken.
    Alleen vond mijn zoon het geen goed plan bij mijn stoel weg te lopen, dus uiteindelijk moest ik aan het handje met 'm meelopen om die bal te gaan pakken ;) Dat oppakken deed hij overigens wel weer goed :D

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    we moeten vrijdag en met 18maanden controle, ze moeten dan wel wat tonen denk ik. ik ben bang dat t niet zal gebueren. maar goed, onze cb ers krijgen hem altijd te doen wat hij moet. waar ik erg blij bij ben is dat r geen prikje komt dit keer...

10. Mayon

Mayon Niet meer actief

Nou Belize hier niet hoor op het lopen na.

11. adi

adi Niet meer actief

hahahaha, dat was met 18mnd controle toch?

Hier pakten ze de bal en renden ermee weg, ik lag helemaal in een deuk.

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij zijn gister op de 14 maanden controle geweest, idd met de blokjes.
    Maar hier kreeg ze gewoon een bakje met blokjes en observeerde de arts haar terwijl ze met ons praatte. Ze moest niet op commando wat doen. Wel even het lopen laten zien, en dat deed ze ook gewoon zonder problemen. (ze doet niets liever)
    Blokjes moest ze wel even aan mama of papa geven en ook dat deed ze toen ik een blokje vroeg.

13. leo1984

leo1984 Actief lid

9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon speelt al in de wachtkamer en als de cb arts ons roept kijkt ze eerst even hoe Bram aan het spelen is en dan heeft ze denk ik al het meeste gezien. Eenmaal binnen gaat hij ook meteen naar het speeltafeltje dus hij heeft nog nooit zijn kunsten hoeven tonen, ze zag het spelenderwijs al.. Ik weet ook eigenlijk niet waar ze tot nu toe op gelet hebben..

Ik denk dat als hij iets op commando moet doen dan doet hij het echt niet... Niet als er van die vreemde ogen op hem gericht zijn in ieder geval!

14. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hoe oud is Bram? Want veel dingen zijn ook voor het jaar natuurlijk en dan loopt je kind nog niet naar een speeltafeltje ;)

Mijn dochter is heel angstig in vreemde situaties en wil alleen maar mij stijf vasthouden ik krijg haar gewoon niet los, en de stethoscoop sloeg ze weg en schopt zelfs de arts.. Het is anders toch zon lekker vrolijk ding :p

15. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Vanmiddag nog haha. Hij kreeg een doosje blokjes in zijn handen vraagt ze op een gegeven moment of ze het blokje mag....Ja hoor dat mag en gooit met een rot vaart dat blokje naar d'r toe...zo alsteblieft!

16. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Ja afgelopen keer dus... ze wilde niet gewogen worden, niet gemeten worden. Alleen de blokjes waren leuk.

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier vond ze het gister ook niet leuk, maar toen ze klaar was was het wel weer over. Ze wil sowieso niet meer liggen, ook met verschonen en aankleden etc niet. Ze mocht gelukkig ook op de weegschaal zitten, alleen t meten moest wel liggend.

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij hebben net de oproep gekregen voor de 2 jaar controle. Ik ben benieuwd, uitkleden vindt hij tegenwoordig nogal vervelend. DE vorige keren vond hij het CB hartstikke leuk, al die kindjes en ouders vindt hij erg gezellig.
    Ze hoeven hier weinig op commando te doen, ze vragen vooral of hij iets kan en ook vooral hoe wij vinden dat het gaat. Hij wordt uitgenodigd om wat te spelen en verder wordt er met mij gesproken. Heel relaxt gelukkig.

19. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier vind mijn dochter het wegen altijd heel rustgevend.. ze plast namelijk áltijd in het bakkie :D

De blokjes zijn hier nog niet aan de orde, en het lopen ook nog niet ;)

20. Mayon

Mayon Niet meer actief

Haha door de kou? Heb je er geen doek onder?Hoe is het mogelijk haha ik zou haar zindelijk maken ze heeft door dat ze geen pamper om heeft

Deel Deze Pagina