Wanneer zeg je dat je kind kan lopen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dds, 14 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi!!

Jasmijn is flink aan het stappen, van tafel naar stoel, van stoel naar bank, van mijn been naar......zo kan ik een tijdje door gaan. Ik denk dat ze nu 50% van de tijd "stapt" en 50% van de tijd kruipt.

Kan ik nu zeggen dat ze loopt?
    (een beetje een domme topic, maar de oudste ging pas met 18 maanden lopen en dat was gelijk lopen:D)

Groet!

2. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hier was het met 10 maanden langs de box lopen en dat hebben we ook meteen lopen genoemt, met 13 maanden liep hij echt los en schoof hij niet meer op z'n billen lol

3. 3Hearts1lOve

3Hearts1lOve Actief lid

19 jan 2012
    137
    0
    0
    Thuismama
    Kerkrade Limburg
    Ik spreek van lopen als ze echt los kunnen lopen. En niet met ondersteuning. x

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier vanaf dat ze eigenlijk volledig los liep en als ze viel niet ging kruipen maar weer ging staan en verder liep.
    Daarvoor liep ze wel een aantal stappen, viel dan en ging weer kruipen.
    Losse stapjes was hier met 11,5 maand, volledig loslopen met 13,5 maand en dat laatste hou ik aan.

5. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

ik vind pas dat je kan zeggen dat ze kunnen lopen als ze ook daadwerkelijk los lopen, niet dus met ondersteuning van de box/tafel/kast etc etc

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lopen noem ik los lopen, hier met 15 maanden. Met 9 maanden liep ze langs alles in huis en al snel stak ze ook over van tafel naar bank enzo, maar liep ze niet los. Dus toen zei ik dat ze stapte, langs dingen.

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Als ze zelfstandig kunnen lopen.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

voor mij houd het in dat ze minimaal de huiskamer rond kan lopen en op kan staan zonder zich op te trekken dus gewoon vanaf de vloer.

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier vanaf 13,5 maand dat ze echt een meter of 5-10 los kon lopen, zonder ondersteuning. Daarvoor noemde ik het ook nog geen lopen (ok, toen ook nog niet, maargoed)

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik sprak van lopen als ze zelf konden gaan staan, dus zonder hulp en niet meer van naar liepen maar opstonden om ergens met een doel heen te lopen, bijv. Het speelgoed.

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Op het CB noemen ze het lopen als ze meer dan 7 meter kunnen lopen zonder wat voor ondersteuning dan ook.

Hier waren de eerste losse stappen met 14 maanden maar meters lopen met 15 maanden dus dat hou ik aan.

Deel Deze Pagina