Positief verhaal cb

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mmm, 22 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Hoi meiden,

Ook eens een positief verhaal over een cb :D !

Sowieso ben ik tot op heden erg te spreken over ons bureau. De artsen en verpleegkundigen zijn vriendelijk, vrolijk en heel lief voor de kleintjes die er rondlopen. Ook zijn ze heel erg van de complimenten en gaan echt uit van je eigen gevoel en ervaring. Hoewel ons zoontje nog geen zes maanden is (5,5 nu), zijn we vorige week begonnen met bijvoeding. Het manneke had het namelijk echt nodig (niet voldaan na flesjes, smakken op z'n handjes, 's nachts weer om een voeding komen). En wat zei de arts? Ik kreeg een enorm compliment dat ik m'n kindje zo goed heb aangevoeld. Ze vertelde inderdaad dat zij zes maanden als richtlijn aanhouden, tenzij je kindje zelf aangeeft er eerder aan toe te zijn. Dus dat hadden we heel goed gedaan, zei ze nog een keer. En hij zit keurig binnen z'n groeicurves, dus geen enkel probleem.

Dat is leuk he, zo hoort het toch gewoon te gaan?!?! Vind het echt sneu om hier soms te lezen hoe het op sommige bureaus gaat...

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Dat is nou eens leuk om te horen :D Jammer dat het niet op alle bureaus er zo aan toe gaat ( waaronder die van ons :( )

3. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ja dat is fijn om te horen, dat je het goed doet. en inderdaad, de meeste buro's zijn een crime. hier zijn ze ook erg meegaand, en vertrouwen ze op je moederinstinkt en vertellen ze je ook dat zelf ook vooral te doen, en bij twijfel bellen, naar hun of de ha.

4. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Wij hebben op zich ook een heel fijn consultatiebureau als het gaat om de afspraken met de arts of wijkverpleegkundige. Als je hier naar het weeguurtje gaat die vrouwen die er dan zijn om je advies te geven vind ik waardeloos en ze werken je ook snel weg zeg maar. Daar heb ik laatst nog wat van gezegt. Ik was erheen gegaan om te wegen want demi was erg ziek geweest en wilde slecht haar fles drinken en toen raffelde ze alles af. Toen heb ik gevraagt of ze druk was met wat anders want er was nog maar 1 vrouw meer voor het wegen. Hoezo? vroeg ze. Ik zei omdat jullie me altijd zo snel afwerken. Ik krijg niet eens een volledig antwoord van je. Je geeft me een paar dingen en voor de rest moet ik het maar uitzoeken.
    Ik trek me niks aan van deze mensen ik doe het toch mijn eigen gevoel. Alleen van de arts en de verpleegkundige krijg je een fatsoenlijk antwoord.

Wat fijn dat jullie wel een goed cb hebben!Wees er maar blij mee , want zoals ik ook zo vaak lees hier is niet iedereen gezegent met zo'n fijn cb!

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    fijn om te horen dat er wel goeie zijn

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Gelukkig heb ik met mijn cb dezelfde ervaringen als jij met de jouwe. Je leest hier soms dingen, daar gaan je haren van overeind staan..Maar het is leuk om eens een positief verhaal te lezen over een cb..

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Goed te lezen zeg!
    Ik denk dat het bij ons net zo gaat hoor, tot nu ook niet ontevreden.
    Je moet vooral zelf ook duidelijk aangeven wat je wel en niet tof vind van ze, denk ik.
    Lekker met bijvoeding beginnen dus...heeft ook wel wat denk ik...
    Camera in de aanslag en eten maar!

Elmo

8. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Fijn om te horen.

Die bij ons zijn zuur pruimen!
    Als je een verhaal wil doen kappen ze het af voordat je echt begonnen bent en hebben ze hun oordeel al klaar, is erg jammer. Maargoed we moeten toch of we willen of niet!

Gr. Kat

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier tot nu toe ook zeer tevreden over ons CB.
    Zij geven ook aan ons eigen gevoel te volgen en te kijken naar de behoeftes van je kind. Tot nu toe heb ik ook alleen maar complimenten gekregen en Vigo doet het ook hartstikke goed!
    Dat is inderdaad erg fijn.

Ik vind het ook altijd triest om te lezen hoe het er op sommige CB's aan toe gaat :(

10. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Bij ons scheelt het wie je hebt. Op dinsdag zit er een vrouw daar krijg ik echt de kriebels van. Op donderdag is er altijd een top vrouw. zij laat het ook meer aan jezelf over en hoe jij je kindje aanvoelt.

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier ook geen problemen met het cb. Ik vind de meeste daar wel vriendelijk en ze denken ook wel mee. Ze laten je ook vrij vind ik in wat je doet...Ik heb tenminste nog geen commentaar gehad.

12. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Dat doet je goed he, als ze zo positief zijn.

Vanmorgen voor het eerst naar het CB geweest, ik was blij te zien dat er nu een andere arts zit dan toen we met de oudste gingen, dat was er een die het imago behoorlijk omlaag haalde van de CB's. De arts die er nu zit, in 1 woord een geweldige vrouw. Ook zo positief en lekker makkelijk.

13. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Mmmm... geloof dat ik maar ga verhuizen en ook naar dat bureau toe ga ;)
    Hier is het niet zo'n tof bureau.

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hoezo moet je? Het CB is vrijwillig hoor. Je moet helemaal niets. Je kunt b.v. ook afspreken alleen voor de prikken te komen. Wij hebben de afgelopen afspraak zelf ook overgeslagen. Ik ga er niet meer heen alleen voor een praatje priet. Dankzij internet en dit forum heb ik mn info wel. Ik heb hier een prima CB maar wij gaan vanaf nu alleen nog maar prikken.

15. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier in nijmegen ook een fijn cb, gaan ook meer uit van je gevoel en hoe je kindje reageerd op alles.

we gaan alleen op afspraak dus ik ben nog niet op het weeguurtje geweest.

joyce

16. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    @Pendrag ik ga ook alleen maar voor de prikjes. Als ik haar wil laten wegen dan hoef ik geen woorden met de arts te wisselen. Dat heb ik de vorige keer wel geleerd ze luisteren toch niet. De informatie haal ik voor het grootste gedeelte ook hier vandaan en van het net.

Gr. Kat

17. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ook bij ons erg positief over het CB
    ik vind alleen de verpleegkuundige van de JGZ die je kan bellen als je vragen hebt, echt waardeloos. krijg altijd iemand anders aan de lijn en op één keer na heb ik nog nooit het idee gehad dat ik er ook maar iéts mee geholpen ben..wat een 'ouwe wijven'
    Volgens mij zijn die aangenomen met een of andere vette subsidie in de kontzak en zoeken ze alles op het internet op op dezelfde sites als die ik al vier stappen eerder had doorgespit..echt zo dom

Maar het CB zélf..de mensen zijn daar echt fantastisch! (en ik heb verschillende inval artsen gehad..maar stuk voor stuk oke)

Deel Deze Pagina