ineens weinig ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie81, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    hallo allemaal,

Mijn zoontje heeft sinds gisteren ineens geen ontlasting meer, hij had hiervoor in elke luier ontlasting. Wel zit er urine in zijn luier. Gisterochtend heeft hij 1 diarree-luier gehad en hierna niets meer. Na elke voeding heeft hij krampen en laat hij scheten. En, oja ik ben al anderhalve week aan het overstappen op flesvoeding.
    Weten jullie hoe vaak er ontlasting in de luier moet zijn?

Ik kijk het nog even aan en anders bel ik het cb.

groetjes Juffie

2. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Toen demi overging van de borst naar de fles had ze in plaats van elke luier een vieze luier nog maar 1 per dag.( heel soms 1 x in de 2 dagen)

3. randi

randi Niet meer actief

bij bv heb je veel meer ontlasting dan bij fv, daar is één poepluier op de 24 uur niet abnormaal. als het langer dan 48uur tussen is zou ik wel effe naar de ha gaan want dan is ie wss verstopt

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hoi,

Mijn dochtertje had dit ook. Toen ik bv gaf had ze wel 6 poepluiers op een dag en nadat ik overgestapt was op de fles opeens nix meer, mocht al blij zijn als ze een poepluier had. Nu, na een week, poept ze juist volgens mij veel te veel, 8 á 9 luiers op een dag, extreem vol :confused: Of dat normaal is weet ik niet, heb vandaag een afspraak staan met de kinderarts dus ik zal het nog wel horen. Ze heeft ook heel veel krampjes en ze laat veel van die windjes waar je u tegen kan zeggen! Zal wel te maken hebben met het wennen van een andere voeding.

Liefs Jessy

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij bv veel meer ontlasting dan bij kv? Misschien alleen in het begin (ik weet niet meer tot hoeveel weken), maar daarna zeker niet, dan is 1x per week niet raar. Eva poept nu vaak om de dag, maar soms ook 3 dagen niet.

6. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Dominique heeft FV en dan 1 poepluier per dag, heel soms slaat ze een dag over, als het mij te lang duurt neem ik even haar temperatuur op, vaak begint ze dan spontaan te persen en komt meestal de ontlasting direct mee. (ook geen vieze luier dus :) )
    Als er dan niks komt geef ik haar vaak een beetje meer water door haar voeding ook heb ik wel eens een theelepeltje uitgeperste sinasappel gegeven, dit werkt ook goed.

Jette

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

In het begin heb je bij bv veel poepluiers. Daarna kun je wel 1 poepluier in de 14 dagen hebben.

8. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Inderdaad wat de meiden hierboven al zeggen. Niks om je zorgen over te maken denk ik zo.

Wacht maar tot hij 'goed' gaat eten, dat is hier nu het geval en dan heb ik soms wel 7 poepies op een dag... :(

Groetjes Six

9. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

als je overgaat op flesvoeding dan kan je verwachten dat je niet zoveel poepluiers meer hebt.. toevallig vandaag gehoord van t consultatiebureau..

10. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    In het begin heel veel (bij bv) en nu inderdaad 1keer in de drie dagen een poepbroek. Als moeder en kind goed op elkaar zijn afgestemd is er geen afval meer, haha

Deel Deze Pagina