Het valt mij op dat sinds een tijdje mijn kinderen steeds later en slechter naar bed gaan.. Ik heb de bed tijden al wat verschoven, ik breng ze 1 op 1 naar bed, dus even mama tijd. Maar ik ben ook maar alleen. Met 4 kids. Ze gaan om het weekend naar hun vader, de oudste 3. Voorheen lagen ze om 18.30 en om 19uur in bed en was het stil. Nu was het pas 20.25 voor dat ze echt stil waren. En dan heb ik ook nog mn jongste die aan het spoken is. Sprongetje, groeien, tandjes noem maar op. Iemand herkenning? Of tips?
Hier ook drama met de oudste, die kan de slaap dus ook echt niet vatten. Heel vervelend... want probeer ze gewoon rond 20.30 uur te laten slapen. 't Was vanavond al de derde dag op rij dat het 21.45 uur was! ( gelukkig hebben ze nog vakantie hier van school )
Mijn zoontje heeft daar sinds dat hij baby was al "last" van. In de zomer is het slapen hopeloos.. is nog laat wakker en weer vroeg op. In de winter haalt hij dan weer een beetje slaap in lijkt het, dan gaat hij opeens veel vroeger naar bed zonder morren. Niet echt tips behalve go with the flow
Hier ook drama als het warm is. Laat slapen en vroeg weer op. Wij hebben rolluiken alleen op de overloop niet. Daardoor komt er licht onder de deur door. Gelukkig is het nu afgekoeld buiten, hopelijk gaat het nu beter.
Hier geen drama gelukkig. Doe ze eerst lekker onder de douche ( iets koeler dan de normale douche) Ze slapen in hun onderbroekje met onderhemdje aan. De ventilator op de slaapstand ( blaast fan niet zo keihard) en ze zijn binnen no time weg