Hoe vaak ik de vraag niet krijg: "En... loopt ze al?" Ik zeg dan altijd nee, nog niet. Onze meid loopt van meubel naar meubel, in een grote ruimte een stap of 10 max. (als ze echt iets interessants ziet waar ze naar toe wil ), maar gooit zich snel op de grond om verder te kruipen. Aan de hand is het flink gewankel, maar loopt ze een aardig stukje mee. Nu waren we zaterdag bij vrienden van ons en zij zeiden: Joh, ze loopt al. Leuk. En ik zeg tegen iedereen "nee, nog niet"... Omdat ik dat pas vind als ze echt bij alles los loopt.(net als peuters) Of heb ik dat nu verkeerd en zeggen jullie al wel dat jullie kind loopt?? (Hihi, snappen jullie het nog ) Groetjes shampoo
Ik geef jou gelijk Maar wat ik dan als antwoord gaf op deze vraag is: 'Nee, maar hij loopt wel al een paar stappen los. Het begint te komen!' Of iets in die richting Echt los lopen deed ie toen ie niet meer kroop, maar echt liep. Dat duurde hier trouwens maar 2 weken sinds de eerste stapjes
ik zou hetzelfde zeggen als jij denk ik. maar hier speelt dat niet. mijn zoon heeft altijd gekropen. toen heeft hij 2 keer 4 stapjes gezet. vervolgend vergat hij dat hele gebeuren weer en ging weer kruipen. en met moederdag stapte hij doodleuk inene de hele kamer door. en dat een paar keer gedurende die dag. sinds die dag loopt hij en kruipt hij nog maar heel zelden. ik heb dus gewoon een precieze indicatie. in jou geval zou ik ook wachten tot het lopen op regelmatige basis gaat plaatsvinden. en niet om over te steken van a naar b zeg maar of ergens langs te schuifelen.. snappie?
Zaterdag, toen we bij die vrienden waren, liep ze wel een meter of 4 los. Ze zag een leuke knuffel op de grond die ze graag wilde pakken. Er stonden geen meubels in de buurt, dus ze moest wel en toen ging het dus perfect. Maar als ze een kortere weg via meubels kan nemen dan doet ze dat dus! Of ze doet het op de makkelijke manier; kruipend! Luie tante
Ik vond dat onze meid 'echt' kon lopen, toen ze als ze viel niet verder kroop, maar weer opstond en verder liep. Sindsdien heeft ze ook bijna nooit meer gekropen. Hier zat er 6 weken tussen de eerste losse stapjes en het 'echt' lopen.
Onze zoon loopt ook nog niet en ik word ook echt gek van de vraag of hij al loopt... Maar ik vind ook dat ze pas echt lopen als ze gewoon los kunnen lopen en niet nog willen kruipen zeg maar
sja, ik kan daar eigelijk niet over meepraten... mijn dochter deed 2 keer een stapje om te oefenen en kan toen binnen een dag of 2 een heel stuk loslopen. Ze kruipt ook gelijk bijna nooit meer... en gisteren is het 3 weken geleden dat ze voor het eerst een stapje los deed... Maar ik zou zeggen dat ze losloopt als ze 10 meter ofzo los kan lopen?
Toen K. in die fase zat zei ik ook altijd dat ze alleen nog wat pasjes doet, ik heb gezegd dat ze echt liep als ze gewoon niet meer kroop toen ze ergens naar toe wilde. En alleen maar aan het lopen was voor de rest niets.
als hij flinke stukken wandeld en niet meteen omvalt als het een beetje onstabiel is . mijn zoontje loopt nu erg goed. z'n maand geleden zette hij zijn 1e stapjes en 2 wk later liep hij een meter of 10 achter elkaar. nu kan hij drempels, bochten etc op en af zonder problemen
Eigenlijk nu "pas". Ze deed 3 weken geleden haar eerste losse stapjes, en nu loopt ze bijvoorbeeld ook buiten los. Dat was voor Julia echt nog een drempel, vond ze denk ik ook eng. Pas sinds een paar dagen doet ze dat. Maar goed, de eerste stapjes waren begin juli, het echte lopen eind juli, dus ik zeg gewoon juli Idd, nu loopt ze meer dan dat ze kruipt, en als ik haar roep terwijl ze op de grond zit, dan staat ze op en loopt ze naar me toe! Het ging bij ons dus vrij snel, van stapjes hier en daar naar écht lopen.
Aaron kan nu een meter of 4 lopen, maar kruipt inderdaad verder als hij omvalt. Lopen vindt hij leuk, maar kruipen is nog makkelijk. Pas als hij alleen nog maar loopt, noem ik het echt lopen. Dus ik geef jou ook gelijk .
Mijn knul kon al heel lang een paar passen los, maar kroop ook nog steeds graag. Daarna heel de kamer door, maar als er een hond tegen hem aan botste, ging hij verder kruipen. Wij hebben het moment genomen dat hij als je hem neerzette zo wegliep. Dus ook buiten en in een vreemde omgeving.