Mijn meisje wordt bijna 1 en ben flink op internet aan het rond struinen naar tips en ideeen. Nu wil ik graag een uitnodiging maken met foto's van het afgelopen jaar, misschien niet origineel, maar ik vind het wel leuk . Ik ben al diverse tegengekomen, maar ik ben niet super handig met de computer (lees: kan mailen en hyven ermee ). Eigenlijk staat nergens hoe je zo'n kaart nou maakt, in welk programma en dat is dus ook mijn vraag... ergens stond picassa maar daar krijg ik niet wat ik wil. Dus hoe hebben jullie dat gedaan, een grote foto als achtergrond en dan wat foto's eromheen/doorheen. En laten jullie hem vervolgs afdrukken en bij wie of doen jullie dat zelf thuis? Andere tips zijn natuurlijk ook welkom! * mag ik gelijk jullie ervaring vragen wat betreft taarten. Het lijkt mij dat een slagroomtaart aantrekkelijker lijkt voor een kindje dan zo'n mooi opgemaakte taart. Natuurlijk niet kwa uiterlijk, maar wel kwa snoepen ervan of kliederen en eten ze zoiets ook prima weg? Wilde een kleintje voor haarzelf kopen en voor de visite versierde cake maken.
Ik heb het kaartje in Photoshop in elkaar gezet, maar dat is mijn werk dus eenvoudig voor mij En heb de kaartjes bij kaartje2go.nl laten maken. Daar ben ik super tevreden over, erg goed kwaliteit en zeer snelle levering. Volgens mij is het voor 14 uur bestellen en de volgende dag bezorgd. Dacht dat je op de site van kaartje2go ook zelf aan de slag kunt met foto's, dus misschien kun je via het programmaatje van hun site je kaart in elkaar zetten? Voor de taart hebben we een vierkante slagroomtaart besteld bij de bakker. In het midden de door ons gekozen afbeelding en de randen met slagroom. De kleine heeft heerlijk meegesmuld van deze taart, we hebben haar gewoon haar eigen stukje gegeven. Succes!
Ik heb een foto uitgeprint. Stickertjes gekocht en de tekst hiep hiep hoera op een zalm kleurig vel geplakt. De kaart was roze en binnenin een leuke tekst. Taart hebben we door iemand laten maken. Was super mooi. Een meptaartje is echt een aanrader. Hebben ze helemaal hun eigen taartje. Papa en mama kunnen het niet geloven Dat de tijd zo is omgevlogen Op 6 juni word ik alweer 1 jaar En is mijn tijd als baby klaar, Die dag zullen papa en mama het huis dan versieren, zodat ik het met jullie allemaal kan vieren . Willen jullie ook na jullie vakantie een taartje komen eten, Laat dan de datum aan mijn papa en mama weten. Knuffels heb ik genoeg staan Van kleertjes heb ik al maat 80/86 aan. Verzin iets leuks voor mij Dan word ik heel erg blij
Hey meid! Leuk hè, al die voorbereidingen! Hier mijn tips: Als ik kaarten maak, die ik vervolgens ook laat afdrukken/zelf afdruk, dan maak ik deze altijd in Adobe Photoshop. Hier werk ik voor mijn werk vaak mee Zo heel af en toe gebruik ik ook wel eens Adobe Illustrator. Photoshop is vrij makkelijk te handelen na een paar keer oefenen, maar ik had begrepen dat je nog niet zo thuis bent op de computer. Dan heb ik nog een ander leuk alternatief! Ik had voor de verjaardag van mijn dochtertje een uitnodiging gemaakt in Smilebox (smilebox.com). Dit is een online fotoservice, maar dan in een heel creatief jasje! Je kan met dit programma, waar je ook bijna niks voor hoeft te installeren (wijst zich allemaal vanzelf), op allerlei mogelijke manieren met jouw eigen foto's aan de slag. Je pakt ze zo uit een map op jouw computer en kan ze meteen gebruiken. Slideshow maken, uitnodiging of scrapbook, met keuze uit honderden designs! Erg leuk om eens uit te proberen en een ontzettend originele manier om jouw uitnodiging te verzenden. Ja... dan wel alleen dus digitaal, maar het kost je niets. Wat betreft taarten. Ik had bij de Hema een Jip en Janneke gebakjestaart besteld, waar mijn dochter en de andere kinderen van aten. Kaarsje er bij gekocht en een leuk taartplateau eronder. Heerlijk zoet en niet te groot. Voor de volwassenen gewoon 2 heerlijke vlaaien gehaald! Succes!!!
Bedankt al voor de snelle en leuke reacties!! Ik zit net via google te kijken voor photoshop, daar kun je een gratis proefversie van dowloaden geloof ik. Denk dat ik dat vanavond (als manlief thuis is ) maar eens probeer. Ik zal nu dat smilebox eens bekijken, klinkt ook erg goed. Wat betreft de taart wilde ik eerst ook bij de hema bestellen, maar ik heb meer nodig en vond 2 van zulke taarten wat overdreven. Meptaartjes (ik noem het maar even zo, of gewoon een klein taartje) heb je niet echt in slagroom. Zou haar naam en een 1 erop wel leuk vinden nml, maar misschien idd gewoon bij de bakker en dan zelf wat erop fabriceren. Wat een gedoe allemaal he, maar wel een leuk gedoe
Als je dan toch in Photoshop aan de slag gaat... Wij konden bij de bakker gewoon een jpg afbeelding inleveren en deze werd dan op de taart 'gedrukt'. Ik heb dus zelf een afbeelding gemaakt in Illustrator met naam en een '1' en nog een leuk plaatje en die omgezet naar een jpg in Photoshop. Illustrator kun je ook als trial downloaden, maar in Phototshop kun je ook aardig freubelen met teksten e.d. Bij onze bakker en neem aan bij elke bakker, kon je gewoon aangeven voor hoeveel personen je de taart wilde hebben. Zo hoef je ook niet 2 taarten te bestellen.
Als je echt niet handig bent met fotoshoppen e.d. (zoals ik), kun je op de site van Hema geweldige uitnodigingen laten maken. Ze hebben een kant-en-klare programma, je kiest alles zelf, laadt eigen foto's, schrijft eigen tekst enz. Dus een echt 'eigen' kaartje, alleen makkelijk in elkaar te zetten. Als die klaar is kun je hem ook meteen bestellen, en binnen 3 dagen ophalen bij een Hema bij jou in de buurt. Makkelijker kan niet Taart: wij hebben een mooie taart besteld voor de gasten, maar een aparte slagroomtaartje voor de kindjes.
Wij wilden eerst ook een kaartje met al die foto's, maar dat werd erg druk. Nu hebben we er eentje gemaakt met 1 mooie foto van hoe ze nu is (lopend) met een randje er langs. Veel gemakkelijker! De taart maak ik zelf, gewoon een lekkere slagroom (achtige) taart met bavarois en besjes uit oma's tuin die ze zo lekker vindt. Daarbij maak ik nog een gewone monchou taart. Allebei simpel, en op de bavarois schrijf ik nog 'Julia 1 jaar'. Dit is het kaartje:
Ohja, en ik heb het gewoon als foto af laten drukken (kostte 3 euro incl verzenden) en daarna op lichtgroene kaartjes geplakt. Zelf geschreven, klaar!