Wanneer zei je kindje mama?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Birdie, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    okay, thanks voor alle reacties, ik hoef me dus nog niet heel erg zorgen te maken. Thanks!

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nou onze dochter zegt papa, opa en kan zelfs de naam van onze hond zeggen :O
    Maar mama ho maar! Ja mamam als ze boos is ofzo :p

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Mamma bij 10,5 maand (eerste woordje). Pappa heeft hij daarentegen dan 'pas' voor het eerst gezegd met 16 maanden.

4. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    papa zegt ze wel, af en toe. Mama heeft ze nu twee keer gezegd, maar verder ook niet meer. Ze brabbelt wel meer woorden, maar niet die twee. Het is meer van die, dat, dat, daar, kijk dan.
    We wachten het gewoon lekker af!

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    toch wel voor het jaar bij bijde kids. weet zo de leeftijd niet precies.

6. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ze zei met 8,5 maand mama en paar dagen erna ook papa en ligt ze vaak in bed en is het "mama" en dan weer "papa"
    Als ze verdrietig is dan zegt ze vaak "mama" en zo gewoon vaak "papa"

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zoonlief zegt tegen ons allebei babba, maar bij wakker worden s nachts schreeuwt hij om mama en als papa thuiskomt is het papaaaaazo lief!

8. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Met 6maanden begon het hier. Eerst wawa, dan baba en meteen daarna ook mama en dada en qaqa en de rrrrrrrrrr erbij.

Super lief zo een inie mini die de hele dag mamamamamammamamamama roept.

9. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn zegt nu sinds een week of 2 gericht mama. Papa doet hij soms, maar dat vindt hij nog wel moeilijker

10. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    snik ik ben zo jaloers.. Hier zegt mini nog niks... Hij schreeuwt wel hard in zijn eigen taal en verteld hele verhalen maar nog niks wat lijkt op echte woorden.. Ik wacht met smart..

11. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben echt vol verbazing. Ukkies die met 6 maanden, 7,5 maand beginnen met mama en papa??? Ik geloof dat gewoon niet. Dan wil je het misschien gewoon horen maar echt bewust mama of papa zeggen?

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Tja het klinkt ook ongeloofwaardig maar hier ook een zoon die met 6 maanden papa zei, en dan heel bewust hij keek dan naar jan en zei papa en 2 weken later volgde mama

Dochter was iets later en zei met 10 maanden mama (en toen maakte ik me als zorgen want voor mijn gevoel was ze heel laat) en kort erna volgde papa.

Maar Kylian is op taal erg snel en dat intresseert hem ook met de motoriek blijft hij achter en loopt hij nu ook voor bij de fysio

13. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

oudste: 13 maanden (gecorrigeerd 11)
    jongste: 7 maanden

14. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

onze dochter zei iets voor de 7e maand mama.
    En ook echt bewust!

Als je vroeg waar is mama, keek ze naar mij.
    Als ze mama zei wou ze ook naar mij.
    Bewust genoeg lijkt me toch?

15. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    heb je het nu over je mimi van 1 jaar en 2 weken..?
    mijn dochter was 1 da ze de oren van je hoofd af praate en ook goed duidelijk ( nog steeds trouwens)

maar mijn zoon is nu 16 maanden en die zegt nog geen 1 woord!!
    dus ook geen mama en papa, hij praat ook niet in ze eigen taal zegt alleen maar uhhhh ahhhh

16. mroos

mroos Niet meer actief

Hier nog niet echt een overtuigende mama(zonder mamamama erachter te plakken).

Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat een kindje met 6 maanden overtuigend mama zegt haha, maar wie weet;).

17. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ja dan is het wel super gaaf dat je kindje dat al kan zeggen! Hier is ze nog lang niet zover hahaha! Als ze op haar moeder lijkt zal het helemaal lang duren. Ik was 3 en een onwijze kletsmajoor maar niemand die mij verstond!!

18. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Julie zegt vanaf 8 maanden mamamamamama, maar dat was alleen om voor de gein die klanken te oefenen, niet bewust dat ze mij ermee bedoelde. Het woord PAPA is helemaal hot sinds ze een maand of 14 is, heel de dag zegt ze papa in alle intonaties die er bestaan. Mij noemt ze ook papa, of mapa :D. Alleen als ze verdrietig is, jammert ze mama.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.876
    113
    Ik heb geen flauw idee vanaf wanneer ze echt mama zeiden. Mamamama is gewoon een makkelijke klank, met een maand of 7 nemen ze dat wel in de mond, maar bewust? Weet niet vanaf wanneer het het van mama-klanken naar een bewuste mama overging en met papa net zo.

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier al een tijdje dat ze het over papapapa en mammama heeft maar het lijkt erop dat het nu wat bewust gaat worden.
    Als ik vraag waar papa is, dan wijst ze sinds deze week met haar vingertje en zegt 'die'. En af en toe dat ze 'papa' tegen papa zegt en 'mama' tegen mij maar vraag me elke keer af of het toeval is of niet. Weet niet zo goed wanneer je echt weet wanneer het bewust is.

Deel Deze Pagina