Nou onze dochter zegt papa, opa en kan zelfs de naam van onze hond zeggen :O Maar mama ho maar! Ja mamam als ze boos is ofzo
Mamma bij 10,5 maand (eerste woordje). Pappa heeft hij daarentegen dan 'pas' voor het eerst gezegd met 16 maanden.
papa zegt ze wel, af en toe. Mama heeft ze nu twee keer gezegd, maar verder ook niet meer. Ze brabbelt wel meer woorden, maar niet die twee. Het is meer van die, dat, dat, daar, kijk dan. We wachten het gewoon lekker af!
Ze zei met 8,5 maand mama en paar dagen erna ook papa en ligt ze vaak in bed en is het "mama" en dan weer "papa" Als ze verdrietig is dan zegt ze vaak "mama" en zo gewoon vaak "papa"
Zoonlief zegt tegen ons allebei babba, maar bij wakker worden s nachts schreeuwt hij om mama en als papa thuiskomt is het papaaaaazo lief!
Met 6maanden begon het hier. Eerst wawa, dan baba en meteen daarna ook mama en dada en qaqa en de rrrrrrrrrr erbij. Super lief zo een inie mini die de hele dag mamamamamammamamamama roept.
Finn zegt nu sinds een week of 2 gericht mama. Papa doet hij soms, maar dat vindt hij nog wel moeilijker
snik ik ben zo jaloers.. Hier zegt mini nog niks... Hij schreeuwt wel hard in zijn eigen taal en verteld hele verhalen maar nog niks wat lijkt op echte woorden.. Ik wacht met smart..
Ik ben echt vol verbazing. Ukkies die met 6 maanden, 7,5 maand beginnen met mama en papa??? Ik geloof dat gewoon niet. Dan wil je het misschien gewoon horen maar echt bewust mama of papa zeggen?
Tja het klinkt ook ongeloofwaardig maar hier ook een zoon die met 6 maanden papa zei, en dan heel bewust hij keek dan naar jan en zei papa en 2 weken later volgde mama Dochter was iets later en zei met 10 maanden mama (en toen maakte ik me als zorgen want voor mijn gevoel was ze heel laat) en kort erna volgde papa. Maar Kylian is op taal erg snel en dat intresseert hem ook met de motoriek blijft hij achter en loopt hij nu ook voor bij de fysio
onze dochter zei iets voor de 7e maand mama. En ook echt bewust! Als je vroeg waar is mama, keek ze naar mij. Als ze mama zei wou ze ook naar mij. Bewust genoeg lijkt me toch?
heb je het nu over je mimi van 1 jaar en 2 weken..? mijn dochter was 1 da ze de oren van je hoofd af praate en ook goed duidelijk ( nog steeds trouwens) maar mijn zoon is nu 16 maanden en die zegt nog geen 1 woord!! dus ook geen mama en papa, hij praat ook niet in ze eigen taal zegt alleen maar uhhhh ahhhh
Hier nog niet echt een overtuigende mama(zonder mamamama erachter te plakken). Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat een kindje met 6 maanden overtuigend mama zegt haha, maar wie weet.
Nou ja dan is het wel super gaaf dat je kindje dat al kan zeggen! Hier is ze nog lang niet zover hahaha! Als ze op haar moeder lijkt zal het helemaal lang duren. Ik was 3 en een onwijze kletsmajoor maar niemand die mij verstond!!
Julie zegt vanaf 8 maanden mamamamamama, maar dat was alleen om voor de gein die klanken te oefenen, niet bewust dat ze mij ermee bedoelde. Het woord PAPA is helemaal hot sinds ze een maand of 14 is, heel de dag zegt ze papa in alle intonaties die er bestaan. Mij noemt ze ook papa, of mapa . Alleen als ze verdrietig is, jammert ze mama.
Ik heb geen flauw idee vanaf wanneer ze echt mama zeiden. Mamamama is gewoon een makkelijke klank, met een maand of 7 nemen ze dat wel in de mond, maar bewust? Weet niet vanaf wanneer het het van mama-klanken naar een bewuste mama overging en met papa net zo.
Hier al een tijdje dat ze het over papapapa en mammama heeft maar het lijkt erop dat het nu wat bewust gaat worden. Als ik vraag waar papa is, dan wijst ze sinds deze week met haar vingertje en zegt 'die'. En af en toe dat ze 'papa' tegen papa zegt en 'mama' tegen mij maar vraag me elke keer af of het toeval is of niet. Weet niet zo goed wanneer je echt weet wanneer het bewust is.