Waarschijnlijk doel je op mij met ukkies van 6mnd die al mama zeggen. Nou tis toch echt zo. Hij kletst de hele dag in zijn eigen taaltje mama, dada, wawa, baba, qaqa etc. Hij weet natuurlijk nog niet dat ik de mama ben en dat papa dus baba is. Maar het zeggen doet hij zeker. Beetje raar als iemand hierover zou moeten liegen, vind je niet?
Ik denk meer dat TS bedoelde wanneer er bewust mamma werd gezegd.. en dan is 6 maand dus wel heel jong.
Onze dochter zei ook met 6 maanden BEWUST mama, ze keek me dan aan en zei dan ook echt; 'mama', alleen tegen mij en niemand anders, iedere keer als ik boven dr ging hangen zei ze mama, dus het kan écht hoor (en nu roept ze het elke 5 minuten dus... , hahahaha)
mijn zoon van 20 maanden zegt nog steeds nagenoeg niks en ook geen mama. hij heeft het wel ooit een week of 3 gedaan als wij het voorzeiden dan zei hij mamamamama maar is er op een dag weer mee gestopt. dat deed hij met meerdere dingen trouwens, heel appart. wat op dit moment wel hilarisch is is dat elke dier een aap is. hij heeft iets met apen en met poezen maar ze zijn allemaal een aap. alleen de ene zijn aaaiiiwww ( miauw ) en de andere niet. zijn zus is aaijta ( maaike ) maar papa of mama zijn spoorloos al ruim een jaar. ik maak me er niet zo druk om. als kindjes laat gaan praten dan komt er meestal op een dag een hele waterval tegelijk uit.
Mijn zoontje zei met 7 maanden mama. Maar niet bewust en dat doet hij nu nog niet. Het is gewoon dat hij dit brabbelt dus van echt 'zeggen' is nog geen sprake.
Hier met een maand of 8 mama. Papa heeft wel wat langer geduurd. Toen ze met 10 maanden ook papa zei, toen was het ook nog alleen maar papa hahaha!