Wanneer zei jouw dreumes zijn/haar eerste woordje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KleineLai, 6 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Haha. Ja hij kletst de hele dag door.
    Hij is echt bezig met klanken overnemen en oefenen. Van de week zei hij:
    Tantie
    Paardje
    Leuk he

Wij stonden echt van: wat zeg jij nou!

Niet dat hij snapt wat het betekent hoor.

Hij gaat wel 3 dagen per week naar een gastouder. Wellicht helpt dat mee..

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.038
    15.073
    113
    hier 2 dagen kdv en ze keuvelt lekker in dr eigen taaltje, vroeger was t verdacht stil maar sinds die pratende hamster is ze helemaal losgekomen, maar geloof dat ze t best boeiend vind maar nog niet dr zinnen dr op gezet heeft. De eerste keer dat ik een loepzuivere 'autorijden' hoorde, maanden geleden, gaf ik al antwoord en dacht daarna bij mezelf, sinds wanneer kan jij dat?!? Wat zei je nou?!?

3. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Met een maand of 10 kwam mama en papa voorbij, en de naam van zn zus. Maar nu met bijna 15,5 maand is er alleen 'Dees' (deze) en 'Die' en 'Boe' bijgekomen. Zn gebrabbel veranderd wel steeds dus de echte woordjes zullen wel komen :)

Zn zus zei met deze leeftijd al veel meer woordjes. Veel dierengeluiden, dingen als hap, eten, pop, dagdag, auto, bal, kus, lichaamsdelen benoemen etc.

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl zei 'ja' vanaf ruim 7 maanden. Vanaf 9 maanden de naam vd hond (duurde even voor ik dat door had, omdat ze het anders uitsprak) en mama, daarna papa en daarna bal.
    Maar ze had vooral heel erg veel eigen geluidjes. We vervingen in kinderliedjes soms een woordje door een van haar eigen 'woordjes', daar moest ze dan enorm om lachen :)

5. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Mijn dochtertje was laat met staan en lopen enzo maar praten deed ze al vroeg, eerste woordje rond de 9 maanden dacht ik en nu zegt ze werkelijk alles na en ze begrijpt alles wat we vragen aan haar en antwoord daar ook goed op.

Het is op dat gebied echt een wijsneus en weet precies duidelijk te maken wat ze bedoelt.

Deel Deze Pagina