Wanneer zei jouw kindje mama of papa?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Firstbaby, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Boh dat is echt vroeg, dat lopen. Dax staat wel aan tafel maar alleen als ik hem zelf er zo neer zet. En dan houdt hij nog niet echt lang zijn evenwicht.

    Mama zegt hij 8 maanden is maar ook niet om mij te roepen. Hij zegt het gewoon na. Papa oefenen we ook maar dat vindt hij ook moeilijker. Dan zegt hij meer wawawawa. Lief!
     
  2. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Zo rond 7-8 maanden zei mijn zoontje papa.
    Met een maand of 9 zei hij ook mama.
     
  3. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Hier is het repetoire voornamelijk: tata, ata, dada, ietie, mummum, heja, ketija en dat soort 'woordjes'. Echt woordjes die op mamma of pappa lijken heb ik nog niet gehoord, (soms zonder geluid wel de goede beweging) maar ik verwacht dat het niet lang meer duurt! ;) Bovendien zou ik het erg snel vinden, aangezien hij gecorrigeerd nu 6,5 maand is ;)
    Het kruipen zit er ook aan te komen!
     
  4. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    noa zei met 6 maanden papa en met 6,5 mama ze was heel vroeg maar daar bleef het ook heel lang bij. nu is zij 17 maanden en zegt ze ook toet toet, auto, uit, kijk eens en kut :oops: ja heel erg ik moet op mij woorden gaan letten.
     
  5. Amom22

    Amom22 Niet meer actief

    mamamama is ook gewoon om te oefenen. Wij voeden ons kindje helemaal engels op en hij begon toch met mamamama en papapapa en tatatata enz.. later mama en papa, maar had niet het idee dat hij nou bewust zei als om ons te roepen!
    Met 1 jaar zei hij daddy en met 1 jaar en een maand mommy
     
  6. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier zei Joris al vroeg mamama, of mamoa, maar heel gericht zei hij pas met bijna een jaar. Papa heeft even geduurd, wel het zeggen van papa deed hij al heel vroeg maar echt gebruiken ervan is pas sinds een klein maandje. Vaak riep hij wel ineens papa, maar keek dan niet naar papa zeg maar. Nu als hij papa roept dan roept hij ook heel gericht!
     
  7. AdL15Start

    AdL15Start Niet meer actief

    Estelle oefent ook mamamamama en papapapapa, babababa, dadada en de favoriet jajajajaja (heel hard door de supermarkt :) ). Ze weet wel wie mama en papa is (waar is papa, dan zoekt ze en kijkt ze de goeie kant op), maar ze noemt ons nog niet zo. Verder lieve babygeklets heerlijk...
    Ze heeft wel een bepaald roepje voor papa en mama, als we moeten kijken. Heel grappig.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    We hebben de afgelopen dagen weer lekker geoefend met Eva en ze kan nu ook Papa zeggen :). Wel is het vaak nog Bapa ;). Echt geweldig dat kletsen!
     
  9. tanna

    tanna Bekend lid

    26 mei 2008
    685
    0
    0
    Michelle zei met 6 maanden papa maar riep dit om mama's aandacht te krijgen met 7 maanden zei ze mama. Nu zegt ze ook al een tijdje Hap, op baar(klaar) bamp (lamp) uit. bauter (kabauter) Beer en nog een heleboel. ze is nu echt met een cognitieve sprong bezig ook loopt ze al achter de loop wagentjes en natuurlijk dan wel met 1 hand los met een speeltje, want mevrouw wil het niet te makelijk maken voor zich zelf.

    Een hele trotse mama
     

Deel Deze Pagina