Wanneer zeiden jullie.. 'lets do it!'

Discussion in 'Zwanger worden' started by Fleurtjeee28, Feb 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cybell

cybell Niet meer actief

#21 cybell, Feb 7, 2013
    Last edited by a moderator: Feb 7, 2013
    Ik wil zelf al vanaf dat ik 21 ben graag een kindje maar vriendlief wilde nog wachten, ook ivm het gewoon financieel beter was. (dat was in 2006)

In januari 2009 waren we er samen over uit dat we er voor wilden gaan... ik zou mijn pil op maken en dan starten.
    Juni 2009 zijn we daadwerkelijk er voor gegaan.
    Alleen helaas nu bijna 4 jaar later is er nog steeds geen wondertje :(

2. shy girl

shy girl Bekend lid

Jan 30, 2013
    642
    0
    16
    werk, skaten, en onze kinderwens proberen te vervu
    rotterdam
    in oktober'12 . raakte wij in gesprek erover wou het al veel langer. al toen ik 18werd. maar durfde eindelijk aan vriendlief te vragen en hij wilde. hij vertelde me dat hij ook al langer met de gedachte zat! ik heb de pilstrip afgemaakt maar helaas nog niet raak geweest. gelukkig is mn cyclus niet heeeel erg lang zoals sommige vrouwen na de pil wel hebben. hopen dat het deze maand raak is. en voor de andere meiden met kinderwens die druk bezig zijn het klussen. ik duim voor jullie op een gezond kindje. dat het wondertje maar snel mag komen bij jullie (en bij ons ook hoop ik) liefs! xx

de pil staat rood omdat ik dat gewijzigd heb. ik schreef per ongeluk cyclus ipv pil haha sorry!

3. wendyz84

wendyz84 Actief lid

Jun 13, 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vlak nadat wij trouwden in 2010 kwam het nieuws dat er een kleine op komst was bij mijn broer en schoonzusje. Manlief wilde toen eigenlijk ook het liefst er voor gaan maar ik wilde eerst ons appartement verkopen. Ons neefje is begin februari 2011 geboren. Op de verjaardag van mijn moeder in maart 2011 bleef mijn neefje maar huilen en niemand kreeg hem stil, totdat ik hem in mijn armen kreeg en hij vrij snel stil was. Toen wist ik: dat wil ik ook! 's Avonds in de auto terug naar huis met manlief erover gehad en die vond het helemaal niet erg.
    Inmiddels zijn we bijna 2 jaar verder en zoals je op mijn banner kunt ben ik inmiddels bijna 13 weken zwanger van ons eerste kindje!

4. aora

aora Actief lid

Sep 6, 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    We hebben altijd geweten dat we kinderen wilden wanneer was de grote vraag. Toen we verloofd waren, op zoek naar een huis en met twee vaste contracten in zicht hebben we gezegd:"na het huwelijk beginnen we eraan". Toen werd mijn contract beeindigd en stond het vinden van een huis ineens op losse schroeven. Toch hebben we ons aan ons besluit gehouden. Nu hebben we een huisje, een gezonde dochter en een zoontje is onderweg. Ik ben nog steeds op zoek naar werk maar we redden het wel :)

5. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Mijn vriend was er al jaren klaar voor, ik was toen we gingen samenwonen net begonnen met een baan waarvoor vervanging onmogelijk is: een promotietraject. Toen ik daar vier jaar mee bezig was merkte ik dat ik niet wilde wachten met proberen tot het helemaal af was. Ik ben gestopt toen mijn pillen allemaal op waren. Vrij terloops, al hebben we dat natuurlijk wel allemaal besproken. Mijn vriend vroeg een week ofzo nadat ik gestopt was, terwijl we het er al maanden niet over gehad hadden: hee, is die pil van je al een keer op. ja dus. Was erg leuk om z'n gezicht te zien... Zoooooo blij :) onvergetelijk, ik kan het nog uittekenen. ben benieuwd of hij ook zo kijkt als ze straks geboren is.

6. babyflower

babyflower Actief lid

Feb 8, 2013
    438
    0
    0
    NULL
    purmerend
    wij wilden eerst wat vastigheid in ons leven. we zijn
    verhuisd van een appartement in de stad naar een huis
    met een tuin en veel groen. ook hebben we nu ruimte
    en cv! ook veel waard!
    ik wil al een langere tijd n kindje. mijn vriend vind het
    allemaal wat spannender. een jaar geleden trok hij nog wit weg
    als we het over kindjes hadden. We hebben veel gepraat.
    en nu merk ik dat hij er echt voor wil gaan en er ook
    zin in heeft. Het is zo n fijn gevoel om er samen mee
    bezig te zijn!

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,264
    6,159
    113
    Ehm..the day after (condoom gescheurd) :) toen heb ik ipv een MAP een potje foliumzuur gehaald. En dat bleek een goede keus, want 2 weken later testte ik positief.
    Wij waren toen al 6 jaar bij elkaar overigens en al meerdere malen uitgesproken dat abortus geen optie was en we hadden allebei wel een toekomst voor ogen met kinderen, dus dit was een logische keuze.

8. 1983tineke

1983tineke Actief lid

Nov 10, 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    We wisten van elkaar dat we graag kinderen wilden. Het termijn waar we het over hadden is een paar maanden veranderd van de komende 10 jaar nog niet naar misschien volgend jaar wel. Tot dat mijn man ineens het idee kreeg om gewoon per direct te stoppen.
    En eigenlijk was ik daar ook wel aan toe. Ik vond het super dat mijn man aangaf per direct te willen stoppen. Mooi teken dat hij er aan toe was. Ik vond het beetje eng omdat ik op mijn werk niet helemaal wist waar ik aan toe was, maar dat kon nog wel anderhalf jaar duren. Super blij dat we toen naar ons gevoel hebben geluisterd en niet naar onze angsten. Want we hebben ruim 2 jaar moeten wachten op zwangerschap...

9. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    bij de eerste hebben wij er niet ovewr na hoeven denken.die kwam gewoon uit zich zelf door de pil heen.1 en half jaar later gingen we bewust gekozen voor nr 2 en 1.5 jaar later voor nr 3.en nu is nr vier ook onder weg ook door de pil heen.maar we zijn er super blij mee. heerlijk een groot gezin.

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Wij zijn er over beginnen praten het eerste jaar dat we elkaar kenden. Ik wou een kind en hij ook, maar we wouden natuurlijk nog wat wachten. Na 3 jaar was ik er klaar voor maar hij nog niet (vond zichzelf nog te jong, hij was toen 28). Nu zijn we 5 jaar samen en zijn we in verwachting, we hebben er samen voor gekozen maar ik heb wel wat moeten wachten.

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Hier hebben we op de dag van ons huwelijk gepraat over kinderen en dat we het daar wel tijd voor vinden we zijn direct gestopt met anticonceptie

Bij de 2e bij onze 8 maanden toen zagen we een kleine baby op het cb we keken elkaar aan en wisten dat dit het was om weer te stoppen met anticonceptie we wilden niet te veel leeftijds verschil

De derde duurder langer onze oudste is nu 4 en onze jongste is 2,5 en sinds november aan het praten over een derde voor mij zat het gevoel er al langer maar mijn man vond het eigenlijk wel goed begin december besloten toch een 3e kindje te willen en nu hopen we gauw op een broertje of zusje voor ons kindjes

12. Within

Within Niet meer actief

Ik was gestopt met de pil omdat ik er zo ziek van werd. We hadden het al regelmatig over kinderen gehad, maar gebruikten nog wel condooms. Uiteindelijk riep mijn man "we gaan er gewoon voor" en 14 maanden later was ik zwanger :)

13. Charmed

Charmed Fanatiek lid

Sep 16, 2012
    2,589
    79
    48
    Ik wou al n tijdje kinderen, maar mn vriend was hier nog niet klaar voor, dus hebben we afgesproken dat ik in April vorig jaar zou stoppen, en dat heb ik gedaan.
    Mn vriend was eerst nog wel n beetje onzeker, maar dit werd na 1 maand al anders, en kan nu niet wachten tot ik zwanger word :)

14. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

May 18, 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    We wisten al van elkaar dat we kinderen wilden, maar steeds stelden we het uit. Op moederdag waren we met ons nichtje (toen 1 jaar) aan het spelen en ik merkte hoeveel plezier we daarin hadden. Die avond besloten we spontaan dat ik zou stoppen met de pil. Ik had toen net mijn laatste strip op. In het begin was ik heel onzeker of we niet te impulsief hadden besloten maar toen ik een half jaar later zwanger raakte wist ik dat we er helemaal klaar voor waren:)

15. Femkee

Femkee Actief lid

Nov 6, 2012
    247
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik wilde eigenlijk al heel lang kindjes. Vanaf mijn 19e, 20e. Vriendlief vond dat hij er nog niet aan toe was en dat ik eerst een vast contract moest hebben en dat we eingenlijk ook nog wel heel jong waren... Eerlijk gezegd heb ik er een aantal jaren een beetje om gezeurd... Zo'n 2 jaar lang... :) Ik wilde het zooooo graag! En ik ben van mening dat je alles zo duur kunt maken als je zelf wilt. En in deze tijd van economische crisis zegt een vast contract ook 0,0... Uiteindelijk om die redenen en dat Vriendlief het toch ook wel heel graag wilde en dat we inmiddels toch alweer 2 jaar ouder waren (ik 22, vl 25), gezegd dat ik mijn laatste Nuvaring op zou maken en daarna zouden beginnen. Die laatste ring was al in gebruik, dus toen toch maar meteen ervoor gegaan. En het was meteen raak... ;) Morgen 36 weken zwanger!

16. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

Oct 16, 2012
    1,674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    voor onze eerste hebben mijn man en ik op vakantie beslist de pil uit het raam te gooien... 14 maanden later pas zwanger

voor onze eventuele tweede is mijn zus haar tweede zwangerschap een aanzetje geweest... onze zoon vroeg wanneer mama ook een baby in haar buikje zou hebben zodat hij een broertje krijgt (hij wil geen zusje zegt hij :) )
    toen ik aan mijn man zei dat ik graag nog een tweede wou, zei hij eindelijk ja... want tot voor oktober zei hij altijd dat één kindje voldoende was :)

17. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

Oct 27, 2012
    1,067
    0
    36
    Ik slik al 6 jaar geen pil, sinds dat we samenwonen.
    We zijn in mei 2010 al een keer in de MMM beland. Dit is in het ziekenhuis stop gezet ivm personele onderbezetting. Wel stiekem gehoopt en geduimd dat we spontaan zwanger zouden raken, vorig jaar april getrouwd en sinds augustus weer in de mmm. Helaas nog zonder resultaat.

18. laura123

laura123 Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    1,111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maand geleden, ineens zomaar :) hoezo impulsief :p

19. Lana1985

Lana1985 Lid

Feb 9, 2013
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wij hebben op 31-12-2011 besloten om op 01-01-2013 te stoppen met de pil. Ik was nog bezig met een opleiding en mijn vriend was net opzoek naar ander werk. Inmiddels heb ik mijn diploma en hij ander werk......maar nog niet gestopt met de pil! Hij kreeg het heet onder zijn voeten en zei dat hij er nog even over na wilde denken. Inmiddels zijn we weer wat weekjes verder en heeft hij een besluit genomen, na deze laatste strip (nog 2 lange weken) gaan we ervoor!

20. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    wij wisten vanaf het begin dat onze relatie "vast" was en echt serieus was dat we samen een kindje wilden,
    Toen we gingen samen wonen was ik nog maar 18 (nu 2 jaar en half jaar geleden), en moest nog anderhalf jaar naar school, we hebben toen besloten dat als ik klaar was met school we aan het klussen zouden beginnen.

februari 2012 hebben we ons verloofd dus besloten in ieder geval te wachten tot we getrouwd waren. Juni 2012 was ik klaar met school en in september zijn we getrouwd.. en sinds toen gaan klussen, 3e ronde was raak.

Wij hebben er eigenlijk al wel 3 jaar over gehad voor we daadwerkelijk begonnen

Share This Page