1,5jaar geleden begonnen met het erover te hebben wanneer we aan een kleine zouden beginnen.. ik wilde al langer heel graag kinderen. manlief is 2 jr jonger dan mij en was er nog niet zo erg aan toe als ik destijds..hij deed er toen ook heel vaag over wanneer ie er voor zou willen gaan. "we zien wel" kreeg ik dan . Veel over gesproken en inmiddels is ook manlief helemaal enthousiast en klaar om ervoor te gaan. Eind dec. dus gestopt met de pil en over 2 maandjes laten wij ook de jasjes liggen en gaan we ervoor !
Gossie. Even denken... Eind 2011? De ballen van mijn vriend hebben een keer gedraaid gezeten, dus in maart 2012 mocht hij wat zaad inleveren zodat ze konden kijken hoe de kwaliteit van zijn sperma was. Slecht nieuws, hij was praktisch onvruchtbaar. In november 2012 was ik toch spontaan zwanger en inmiddels 20 weken zwanger. In oktober 2010 zijn we vanalles gaan bespreken, maar het was nog net te vroeg om te starten. Dus een jaar later begonnen
Wij zin vorig jaar juni getrouwd. Wij zouden voor onze huwelijksreis, een lange gewenste vakantie van ML, op safaris gaan. Uiteindelijk is dat het niet geworden. Die wens was voor ML wel een dingetje voordat we aan kinderen zouden beginnen. Uiteindelijk besloten dat we er toch voor willen gaan. Begin dit jaar gestopt met de pil en zit in mijn eerste cyclus na de pil. Erg spannend allemaal
We zijn getrouwd in 2006 en hebben toen de eerst gewoon genoten van elkaar en wennen aan getrouwd zijn. Gingen toen ook voor de eerste keer bij elkaar wonen in een ander land voor 6 maanden, was leuk. Toen we terug kwamen spraken we af eerst een huisje van onszelf zoeken, duurde ongeveer nog eens 6 maanden. Dat huisje had werk nodig, dus eerst dat. Dat een kindje en wijzelf iig veilig konden wonen hier. Dus nadat we eigenlijk echt op ons plekkie zaten ging dat de deur uit (na 2/3 jaar getrouwd ongeveer). Helaas nog niks hier (iets over 3 jaar en mmm verder), maar ja, we zijn gelukkig wat er ook gebeurt. En dat is toch het belangrijkste.
wij zijn sinds 2002 bij elkaar. en mijn man was vrij duidelijk. hij wilde graag op jonge leeftijd kinderen (als het zou lukken natuurlijk). ik zat nog op school en wilde voordat we aan kinderen begonnen eerst trouwen. (lekker ouderwets he) in augustus 2005 heeft hij mij heel romantisch boven op een berg in frankrijk mij ten huwelijk gevraagd en in mei 2006 zijn we getrouwd. na ons trouwen zouden we gaan voor een kindje. we hebben eerst een huisje gekocht en dat allemaal geregeld en verhuisd. daarna zou ik mijn spiraal laten weg halen helaas was mijn spiraaltje niet meer te vinden door de huisarts. daarna moest ik naar de gyn en die kon hem ook niet meer vinden. uiteindelijk is begin oktober mijn spiraal gevonden in de OK met een kijkoperatie. veel ellende gehad na die tijd behoorlijke bloedingen e.d. in december en januari zat mijn man voor zijn werk in het buitenland tijdens mijn ovulatie. maar in februari niet en toen was het raak. al met al hebben we aardig wat tijd gehad om ons erop voor te bereiden. we wisten toen al dat als het zou lukken we ook graag een tweede kindje zouden willen. ik ben dan ook niet meer aan de anticonceptie geweest maar we hadden rubbertjes. half januari hadden we een feestje gehad van vrienden en toen we s avonds op bed lagen (een beetje beschonken) gaf mn man aan dat hij zo graag weer es zonder rubbertje wou. ik zei toen tegen hem als we dat doen dan is het zomaar raak. hij deed het zonder rubbertje zo'n vaart zou het niet lopen. ik zei nog dat is op jouw verantwoording. haha dezelfde avond hebben we besloten ervoor te gaan. nog geen 2 weken later had ik een positieve test. moet eerlijk zeggen dat viel me wel over het matje hoor. het was heel erg gewenst en welkom maar schrok wel dat het zo snel ging had ik niet verwacht. had verwacht er toch wel een half jaar voor te moeten uitrekken. maar ik mag van geluk spreken dat het zo snel gegaan is. ik lees hier ook zo veel dat stellen maanden en jaren bezig zijn. allemaal vervelende en pijnlijke onderzoeken moeten ondergaan om maar een kindje te kunnen krijgen. ik wou dat het wat eerlijker verdeeld was. heb daarom ook besloten mocht ik nog een keer zwanger mogen worden (zijn we druk mee bezig geweest afgelopen maand maar je weet het maar nooit) dan ga ik in elk geval mee doen aan moeders voor moeders. dat is het minste wat ik kan doen om de stellen waar het zo moeilijk gaat een beetje te ondersteunen.
Wij wouden afgelopen zomer beginnen maar toen kreeg ik schildklier problemen, toen hebben we gezegt van als die goed zijn gaan we beginnen. Dit was afgelopen nov zo. Daarvoor hebben we het er vaak over gehad. Eigenlijk is het moment daar nooit goed voor. We hebben op een gegeven moment gewoon een datum geprikt omdat we het samen graag wouden.
Toen mijn mirena vervangen moest worden toen werd nog eens mijn schoonmoeder ongeneselijk ziek. Hoopten toen dat ze nog een positieve test mee kon maken gelukkig was dat gelukt.
Ik had het er al een half jaar steeds over. Ml wilde nog niet. Opeens zei hij, ja ik wil ook..neem de pil maar niet meer in! Wow, wat was ik blij! Zat toevallig in de stopweek toen, heb hem daarna niet meer genomen. 6maanden later had ik een positieve test
hallo dames wij hebben een zoontje van 6 en wouden al lang een 2e maar wegens omstandigheden en onzekerheden uitgesteld halverwege 2012 vroeg mijn mannetje wanneer mijn spiraaltje er uit moest ik vroeg waarom wil jij dat weten en vertelde met een brede glimlach dat hij nu wel graag voor een 2e wou gaan dus hebben gezegd 2013 gaan we ervoor 21 jan verwijderd hopen dat het gaat lukken voel van alles in mijn buik werd er zo onzeker van dat ik ook maar een topic had aangemaakt verder wil ik zeggen dat ik het fijn vind ik het fijn om hier op dit forum te lezen groetjes een onzekere mama
We zaten even bij elkaar en ik had het idee al langer. Heb altijd geroepen, blijft bij 1tje, maar op een of andere manier wil ik toch wel graag 1 erbij, terwijl ik dolgelukkig ben met mijn meisje. Dus waarom het anders is kan ik ook niet zeggen.. Maar goed, ik zei dus om het komisch te maken of we ook moesten oefenen voor een kindje of voor het echie moesten gaan. Ben er gewoon slecht in. Hij had kennelijk direct door en keek me aan. Écht? Wil je graag nog een kindje...? euh jah zei ik toen.. Hij was even bedachtzaam en eigenlijk niet over gehad, maar we waren al gezellig en die avond bij het klussen werd er niks tevoorschijn gehaald (condoom) en nét voordat, vroeg hij nog Zeker weten?? Ja, lieverd.. zeker weten.. dus eigenlijk best leuk zo gegaan... (Lekker dramaqueen, maar ben echt zo gek op mijn vriend, de stoere vent die van binnen zo lief is)
We hadden het er wel vaker over gehad, maar er leken steeds 'excuses' te zijn om niet te beginnen (veelal van vriendlief zijn kant). O.a. vaste baan, huis moet klaar, nieuwe auto, genoeg geld op de spaarrekening enz enz.... Totdat vrienden van ons vertelden gestopt te zijn met de pil... toen begonnen wij er serieuzer over te praten. Het huis was inmiddels bijna klaar, de nieuwe auto gekocht en spaarrekening was aan het groeien. Zijn volgens mij ongeveer in april gestopt met de pil en eerst nog een tijd met condoom gedaan, ik ben 25 en zit al vanaf mn 13e aan de pil. Ik wou dus eerst de 'zooi' uit mijn lichaam. Vanaf november zijn wij echt serieus gaan proberen.. Tot op heden nog zonder resultaat. Ik vind het ook wel erg spannend, heb nog geen vast contract. Vriendlief gelukkig wel. Heb besloten voor mijn eigen geluk te gaan en die baan dat zien we dan wel weer.... CAN'T WAIT!!