Heeft er iets gezeten?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Babke, Feb 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Hallo, ik heb een vraagje.

Eigenlijk tweeledig. Zouden de multivitamine pillen zwanger worden van de etos je cyclus sterk kunnen beinvloeden of heeft er toch iets gezeten?

Ik ben nu de derde cyclus aan het temperaturen. De eerste twee keer een lf van 10 en op dag 10 zelf al bruinverlies, daarna rood. Ook beide keren een temperatuur die niet hoger kwam dan 37 graden. Vorige maand heb ik vanwege vakantie niet doorgetempt, dus ik ken de ontwikkeling niet van 8 dagen (misschien dat hij toen wel 37,1 geweest is). Normaal heb ik nergens last van tussen ei en menstruatie, geen kwaaltjes of iets dergelijks.

Deze cyclus had ik na het ei gelijk een doorstijgende temp van 37,1. 3 dagen achter elkaar hetzelfde, gebeurt ook niet bij mij normaal. Toen een dip en wat fluctuaties. Vrijdag had ik normaal gesproken bruinverlies moeten hebben, maar niks. Gisteren nod, ook niks. En weer 37,1. Ik had het ook steeds zo heet, net opvliegers. Afgelopen week heb ik gerommel in mijn buik gehad wat steeds doortrok naar de onderrug en wat steekjes links en rechts.

Gisteren heb ik 2 testjes gedaan. De predictor early en de kruidvat. Volgens de dames op dit forum geeft de predictor vaak vals positief en zou kruidvat gevoeliger moeten zijn. Ik heb ze beiden eerder geprobeerd en toen 2x terecht spierwit.
    Nu had ik gisteren binnen een halve minuut op de predictor een licht roze streepje. Licht, maar duidelijke te zien. Dus ik dacht, nou dat komt op gang en op 14 dpo zal ik wel duidelijk kunnen testen.

Vandaag was mijn temperatuur ineens gezakt naar 36,8 en ongesteld. (zonder eerst bruinverlies)

Ik zelf denk dus dat er wel iets gezeten heeft en niet goed genesteld is bijvoorbeeld. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat een test die van een a-merk is vals positief is. Dan zou dat merk toch al lang failliet zijn en overal lees je dat in Nederland vals positief eigenlijk iet bestaat vanwege de kwalitatieve testen. Zou hij niet gewoon erg gevoelig zijn, misschien gevoeliger dan die van de kruidvat?

Maar goed, de vraag is dus, wat denkt u als kenner? Heeft er iets gezeten? En zo nee, kunnen die pillen van de etos je cyclus echt zo wijzigen? Ik vind dat zo gek van multivitamine. Maar veel dames op het forum zweren er bij.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

een multivitamine kan je cyclus eigenlijk niet beïnvloeden.
    Het doen van een test voor je NOD heeft geen zin. Als ie echter licht positief is geweest heb je kans dat je wel zwanger geweest bent maar dat het hele vroeg is misgegaan. Maar je weet het niet helemaal zeker. Ik zeg altijd; wacht gewoon tot je NOD en doe dan 1 test, is ie negatief en wordt je niet ongesteld dan doe je nog een test een week later, die moet dan in 1 keer knallen. Is die weer negatief dan wacht je tot je ongesteld wordt. Je maakt jezelf gek met vroeg en vaak testen. Ook kan je temp afhankelijk zijn van veel meer dingen dan je cyclus alleen.

Mirjam

3. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi Mirjam,

Ik heb niet getest voor nod. Het was mijn Nod, maar die is altijd al 11 dagen na mijn eisprong. Mijn lf is maar 10 dagen namelijk.
    Ik baal daar ook wel van, want als het gewoon 14 dagen zou zijn. Dan had ik het helemaal niet gemerkt. Ik was zo blij dat het uitbleef en een vaag streepje. Daarom gebruikte ik ook de early test, omdat ik met een gewone test sowieso negatief zou testen op nod. En je wilt toch wel een beetje weten wat er aan de hand is met je lijf.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    ik snap het, ok, prima dat je op je NOD hebt getest.
    Waarschijnlijk is het dan toch hele vroeg al misgegaan ja.

Mirjam

Share This Page