Nog meer brokkenpiloten?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Paarse80, Apr 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Zo we hebben het weekje wel achter de rug.

Vorige week zaterdag viel mijn zoon achterover van zijn fiets. Met zijn hoofd tegen een stenen muurtje. Hij had een gat in zijn hoofd, dit is gelijmd.
    Maandag stond ik op een trap om de schommel te pakken, deze gleed uit mijn handen en mijn zoon stond eronder. Zijn voorhoofd blauw en een schaafplek op zijn neus.
    Dinsdag was hij de schommel aan het duwen en hiel er geen rekening mee dat deze terug zou komen. Rechteroor blauw.
    Donderdag was hij aan het helpen met dweilen en hij kwam met zijn mond tegen de dweilstok aan. Tand door zijn lip en een stukje van zijn tand af.
    Zaterdag wilde hij op een winkelkarretje klimmen (nog gezegd niet te doen) en hij viel met karretje en al om. Bij zijn linkeroor een blauwe plek.
    Vandaag loopt hij te dicht op de tafel en heeft hij een blauwe plek bij zijn oog.

Hij zit er dus bont en blauw uit. Het is een druk jongetje en zijn benen zitten altijd onder de blauwe plekken. Maar zo erg als het nu is ken ik niet van hem. Ik vraag me af dit tijdelijk is, want dit is toch niet normaal?

2. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Mijn dochter is een stuk jonger maar dit is heel herkenbaar! Gister 4 behoorlijke ongelukken op 1 dag :(

Eerst verstapte ze zich en viel tegen de deurpost aan, blauw oor.

Daarna wilde ze wat van de grond af pakken, keek niet uit en landde met haar wang op de punt van de salontafel, blauwe wang.

Mevrouw ging op de rand van de bank zitten, met haar rug naar de grond, (wilde haar nog vastgrijpen, was net te laat) ze viel achterover met haar hoofd op de salontafel.

We zouden met zn drietjes in bad gaan waren ons aan het uitkleden. Ons laminaat boven is erg glad en ze ging expres op haar gladde blouse staan die op de grond lag. Nav de eerdere valpartijen van de dag wilde ik de blouse oppakken om te voorkomen dat ze zou vallen, precies op dat moment stond ze er weer op en ze gleed uit op haar mondje. Hele dikke bovenlip met een flinke snee en bloeden als een gek. God, wat voelde ik me schuldig :(

Afgelopen week heeft ze nog meer ongelukjes gehad, en ze heeft dit normaal gesproken ook niet. Bedacht me een paar weken terug nog dat ik zo blij was dat ze eigenlijk nooit valt of zich bezeerd ;)

Dus ja; hier ook een brokkenpiloot!

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Jeutje!

Mijn dochter heeft ook wel eens een week dat ze opeens veel meer valt of zich pijn doet. Maar ze zit verder eigenlijk weinig onder de blauwe plekken, builen, schrammen of gaten :)
    Over t algemeen is ze redelijk voorzichtig.

4. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    1,335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ja hoor hier ook een echte brokken piloot(ster)
    altijd klimmen en klauteren en ja dat gaat ook vaak mis
    met haar racepaard door de kamer (loopauto alleen dan een paard) maar ze wilde tussen 2 stoelen door dat ging dus niet paard bleef staan en zij ging er vol overheen. zooo dat was een bloedbad he. scheur in de kin, beide kanten van dr tong een gat en zooo dat bloed pfff. ben niet snel in paniek maar hier schrok ik heeel erg van.

altijd op de leuning van de bank klimmen ja dat gaat ook heel vaak mis. ik wen er aan maar manlief raakt helemaal in de stress.

5. Porsche

Porsche Niet meer actief

ja hier ook hoor ..

donderdag loopt hij over de bank 100x gezegd mag niet en ik wil hem van de bank halen, en wat er gebeurt is weet ik nog steeds niet maar ineens valt hij zo met zijn kop op de punt van de tafel hup een gat in zijn hoofd :(
    vrijdag zijn ze lekker aant spelen zoon doet iets te wild en glijd uit met zijn kop tegen de tafel hup 3 tanden door de lip :(
    gister omdat hij te snel naar binnen wilde, liep hij met zijn hoofd tegen de deur post aan :(

pfffffffffff arme kindjes en arm moederhart

6. Bri

Bri Niet meer actief

Vooral dochterlief had er vorige zomer een handje van. Die liep continu met een grote blauwe plek in haar gezicht. Was de ene net genezen, liep ze weer ergens tegen aan of viel ze weer ergens van af.... 't is een echte klautermuis, en kent geen angst.

Ze hebben eigenlijk allebei wel altijd ergens een blauwe plek, en soms zitten er meerdere op één beentje. Tot nu toe niks ernstigs, wel 2 HAP-bezoekjes door ongelukken van zoontje (gat in z'n hoofd door een val achterover met driewieler, en een keer zijn vinger tussen de deur).

7. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Herkenbaar, helaas!! Soms raak ik ook geirriteerd, mn zoontje is altijd van het doen zonder na te denken... hij laat een spoor van vernieling achter overal waar hij komt.
    Hij botst regelmatig, valt, glijdt uit...hij is in no time ook smerig want hij gooit om de klip klap bekers om, om knoeit met zn eten, hij ramt met deuren, struikelt over van alles.... Hij is ook best onhandig en druk en dat is ook geen handige combi...
    Ik heb dus ook geen tips voor je. Ik hoop dat het met de tijd beter zal gaan...
    Mn zoontje zn benen zitten ook onder de blauwe plekken en soms ook overal pleisters, haha! Zo veel in korte tijd zoals bij jullie heeft ie gelukkig nog nooit gehad!!

Share This Page