Help,slechte eter (dreumes)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissT, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Mijn meisje heeft nooit echt super gegeten maar de laatste tijd is het wel heel erg.
    Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze vorige week keelontsteking heeft gehad en dat het toen wel zeer deed met eten..

Maar nu.. ze wilt geen brood, geen tussendoortje, fruit eet ze gelukkig wel en avondeten maar een paar hapjes en dan spijt ze het weg :( Word er een beetje moedeloos van... Het is al zo'n "ielig" meisje.

Nog meer mama's hier van kindjes die slecht eten? En hoe doen jullie dit?

Tips zijn echt heel erg welkom!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Je er niet te druk om maken. Wij geven nog steeds een avondflesje en dat willen ze meestal nog wel. Zie je heel vaak bij kindjes die ziek zijn geweest. Probeer iig genoeg vocht binnen te krijgen. Eten komt echt wel weer.

3. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    onze kleine meid wil savonds ook niet echt meer eten, na een flinke bacterie op haar luchtwegen.
    ze neemt een aantal happen, lijkt het wel lekker te vinden, wil het daarna zelf doen, mag ook, maar daarna gooit ze het eten op de grond.
    gelukkig eet ze nog wel brood, maar ja avond eten is toch ook wel lekker in je buikje.

zal denk inderdaad door de ziekte komen, dat ze minder eetlust hebben ofzo?

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Idd proberen los te laten. Geef haar lekker wat wel naar binnen gaat, flesje melk, wat extra fruit. Misschien kan je ipv brood pap proberen?

Mijn zoontje leeft al 3 jaar zonder avondeten (ok, misschien 1-2 happen in de week dat ie eet), maar die functioneert ook nog steeds. Ik wacht nog steeds tot dat deze ''fase'' (cb, zucht) over gaat.

5. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje eet haar avondeten sinds kort ook heel slecht. Ze gooit meer op de grond als dat ze opeet. Heb me er maar bij neergelegd en geef haar gewoon nog steeds een 180cc fles voordat ze gaat slapen. Krijgt jouw meisje nog een fles voor het slapen gaan?

6. MissT

MissT Niet meer actief

Ze eet haar toetje (danoon) wel op en na haar badje krijgt zij idd ook nog een flesje... maar die drinkt ze ook niet helemaal op.
    Het gekke is dat ze wel goed doorslaapt, en in de ochtend haar papfles wel helemaal opdrinkt..

7. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Mijn zoontje eet sinds 2 maanden ook niet meer 's avonds. Daarvoor is hij ook ziek geworden. Daar is het mee begonnen. In het begin kon ik me er erg druk om maken, maar ik zie dat hij het gewoon goed doet. Gelukkig eet hij zijn ontbijt, lunch en tussendoortjes gewoon goed.
    Ik ben alleen bang dat ik een moeilijk eter ga krijgen. Overal lees je dat ze verschillende dingen moeten proeven, omdat ze anders geen andere smaken leren eten. Nou ik krijg er niets in:(

Zal ooit wel over gaan, maar gezellig is het niet

8. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ook ik heb een heeel ielig meisje dat nooit super goed eet, maar nadat ze ziek is geweest een tijd echt slecht eet. Makkelijk gezegd maar druk maken heeft geen zin (werkt eerder averechts want ze voelen alles). Ik geef d'r in die periodes de dingen die ze lekker vind, appelmoes bij het eten. Flinke plak ontbijtkoek tussendoor en 's avonds een papflesje. En inmiddels weet ik dat aan die periodes van echt slecht eten altijd weer een einde komt.

Deel Deze Pagina