Thyron drinkt nu ook al goed uit een gewone beker. Ik heb steeds geoefend met zo een oefenbeker van difrax!
Ik vind zoiets zo onbelangrijk, die van mij hoeft niet uit een beker te drinken (KAN het wel) maar die knoeiboel heb ik geen zin in, tuitbeker werkt of zo'n nuby met rietje (of gewoon een pakje appelsap of choco met rietje) het CN zei dat dat ook prima was omdat ik gewoon eerlijk zei dat ik het onzin vond zo'n beker. Babies moeten zo snel tegenwoordig..
@imd: ik heb het cb er hier ook nog nooit over gehoord eerljk gezegd. hebben het toevallig gister weer eens gedaan omdat ze dr yoghurtschaaltje leeg wilde drinken maar eh.. verder vind ik het wel prima eigenlijk op kdv krijgt ze overigens ook een tuitbeker tegenwoordig kreeg toevallig gister dr fles terug van het kdv
Is dat zo, dat uit een rietje drinken net zo goed is als van een beker? Waarom is dat dan eigenlijk? (gewoon nieuwsgierig) Mijn dochtertje drinkt kleine beetjes uit een beker. Meestal met de boterham zet ik een bekertje met wat melk neer. Maar in principe drinkt ze haar melk nog uit de difraxfles en haar sap of water uit de tuitbeker. Tot nu toe drinkt ze iig nog geen grote hoeveelheden uit de beker.
het gaat om het gebruik van de mondspieren, en bij een rietje schijnen ze dezelfde te gebruiken als bij een gewone beker. lars kan wel uit een beker maar als ik hem er zelf een geef kiepert hij de helft leeg over .. nou wat er maar in de buurt is.. inmiddels heeft hij wel geleerd dat hij niet in een pakje knijpen moet, dus daar kan hij nu ook goed uit drinken. verder gewoon lekker een rietjesbeker
Pff wanneer met hulp weet ik niet, ben eigenlijk na zijn eerste verjaardag begonnen met hem zelf de beker aan te geven, heb nooit hem drinken gegeven uit een beker terwijl ik dat moest doen. Dat was altijd een gevecht omdat hij het zelf wilde doen. Sinds een maand of 2 drinkt hij nu zelfstandig uit een beker. Alleen ik moet hem in de gaten blijven houden, hij vind het maar al te leuk om ermee rond te gaan lopen... En als we onderweg zijn krijgt hij zijn rietjesbeker!
Voor de pakjes drinken heb ik zo'n plastic houdertje van difrax, dan kan er niet in geknepen worden, Jelte vindt het namelijk heerlijk om te kliederen, en dan vooral expres...dus hier nog geen bekers want die gaan geheid op de kop! Ik heb wel de Nuby rietjesbeker, tuitbekers van cuppy (drinken zonder druppie...ja echt, wie verzint zo'n slogan). Maar als hij echt drinken moet dan pakken we toch een fles...
Sara dronk vanaf 8 maand wel eens met hulp uit een beker. Nu drinkt ze zelfstandig uit een beker, maar ik moet er niet teveel in doen, want anders... haha Tuitbeker is hier wel geliefd. Daar drinkt ze tussendoor uit. Tijdens de vaste eetmomenten aan tafel drinkt ze uit een beker, zowel melk als water e.d. Ach uiteindelijk gaan alle kindjes uit een gewone beker drinken. De een is er eerder aan oe dan de ander, no worries. En wat betreft je andere opmerkingen. Sara kan goed spelen, klapt, zwaait (en zegt dan Daadaaa). Zegt gericht papa, mama soms. Verder brrrr als ze met een autootje rijdt. En ze wijst alles aan en zegt dan ditte en datte. Speelt ook zelf kiekeboe. Ik vind dat ze ook steeds meer snapt. Als ze bijv. een schoen ziet, probeert ze die aan haar voet te doen, als ik sleutels pak, kruipt ze naar de deur etc Lopen zal Sara pas met 18-22 mnd doen omdat ze heel lenig is. Dus dat is hier voorlopig nog neit aan de orde.
Ja ik geef haar bij het avondeten altijd wat water uit een bekertje. Omdat ze niet uit een fles wil drinken. Melk natuurlijk wel, maar water niet, en uit een beker is het interessant en dan gaat het er wel goed in. Niet zelf natuurlijk, dat zou een kledderboel worden.
met Dano ben ik begonnen met een theedoek om hem heen te vouwen en toen kreeg hij een bekertje yoghurt, dat druipt langzamer dus is makkelijker te leren, en geeft fantastische fotomomenten Dano is ook een kledder dus een beker met gewoon drinken alleen als we er bovenop zitten, dat gaat dan 9 slokken goed en de tiende vergeet hij de beker goed tegen zijn kin te zetten met als gevolg inhoud over zijn kleding. Dano drinkt onwijs goed uit rietjes. ik heb die pakjeshouder van difrax, dan plak ik het rietje met plakband vast aan het pakje zodat hij echt alleen kan drinken. ik wist helemaal niet dat rietjes drinken net zo goed als gewoon beker drinken was. dano drinkt niet uit een tuitbeker, die dingen lekken trouwens altijd haha of ik doe iets fout. Hij gebruikt overdag onder begeleiding een beker, of zelf de rietjesbeker of pakjes. snachts krijgt hij nog weleens melk dat gaat gewoon in een normale fles. stukje vertrouwdheid, en handig om liggend te drinken.